Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nini1992 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb in de loop der tijd een beetje een rare angst ontwikkeld. Ik ben namelijk vaak erg bang naast een paard. Ik zie dan altijd dingen waarvan ik denk oh daar gaat die van schrikken of dit vindt die eng. Dit gebeurt ook wel eens als ik erop zit, maar als ik er naast loop gebeurt het vaker. Mijn gedachten zijn dan ook vaak: laat ik er maar snel op stappen. Mijn angst gaat dan vaak wel weg.
Is er iemand die hier ook last van heeft? Het gaat dan voornamelijk om paarden die al wat angstig zijn aangelegd, bij andere paarden heb ik hier niet zo'n probleem mee. Al zit ik er liever op dan dat ik er naast loop.
Tips om dit beter te maken zijn zeer welkom!!
Nini1992 schreef:Misschien een goede tip om eens uit te proberen want ook als ze gewoon geen kant op kunnen ben ik bang om los te laten als er wat gebeurt, al kan ze dan nergens heen. En ik weet dat mijn gedachten haar ook nerveus kunnen maken, maar ze zijn zo moeilijk uit te zetten..
Janneke2 schreef:Nini1992 schreef:Misschien een goede tip om eens uit te proberen want ook als ze gewoon geen kant op kunnen ben ik bang om los te laten als er wat gebeurt, al kan ze dan nergens heen. En ik weet dat mijn gedachten haar ook nerveus kunnen maken, maar ze zijn zo moeilijk uit te zetten..
"Ook als hij geen kant op kan. ..." - realiseer je, dat dit veel en veel te rationeel is?
Of we het nu hebben over een mens of een paaard - bij angst ga je op zoek naar een mogelijkheid om aan het monster te ontsnappen, punt, uit.
Bedenk ook dat een pard een vluchtdier is: juist het dier ruimte geven werkt kalmerend - je dier 'opsluiten' IS stress.