Goede maat cap of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Interupted

Goede maat cap of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:56

Hoihoi!

Zoals jullie aan de titel zien ; weet ik niet of mijn cap 100% goed is.

Als ik mijn hoofd omlaag doe (met staart in zonder dat die vast zit) dan gaat die eerst heel langzaam en dan ineens is die er helemaal af. Ook als ik hem vast heb dan kan ik hem zegmaar heen een weer schudden ; hier heb ik nooit last van tijdens het rijden dat die eraf valt of watdanook.

Ik heb hem op het allerstrakst en er zit achter ongeveer een halve cm ruimte, ik heb nu maatje 56 en de 55 hadden ze helaas niet meer dus kon ik hem niet passen...

Het enige probleem is dat ik de cap 2 maanden al heb dus ik weet niet of ik hem nog in kan ruilen :o

Happie

Re: Goede maat cap of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:58

Je cap zit goed wanneer je op de klep kan drukken zonder dat je cap naar voren gaat. Succes je verhaal doet mij vermoeden dat je cap te groot is..

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:59

@Happie

Ik heb het net geprobeerd, nou... Hij gaat naar voren dus dit is zekers geen goed teken ;c

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:04

Nee in dat geval zou ik zeggen dat je cap toch echt te groot is. Dan zit er weinig anders op dan een nieuwe te kopen en naar een winkel te gaan waar je goed advies krijgt. Mocht je cap trouwens net aan te groot zijn dan is het ook nog een optie om er opvulling in te doen. Maar ideaal is dat zeker niet

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:09

Hm.. Ik kan nog morgen (Hopen dat ze open zijn) vragen of ik er een kan ruilen tegen een maatje 55 omdat deze te groot was, heb de bon + doos nog dus hopen dat het lukt :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:10

Wie weet... Succes in elk geval.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:37

Na 2 maanden (gebruiken..) nemen ze hem vast niet terug ;)
Een opvulling zou een oplossing kunnen zijn. Ik maak 'cap-schuimpjes', die kun je achterin je cap plakken, zodat hij wat kleiner voelt.
Misschien groeit je hoofd nog en pas je je cap over een tijdje wel goed!

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 10:30

@Dabo
Hmmm... Kan een oplossing zijn maar ik heb echt geen flauw idee hoe je een schuimpje kan maken of waar je er een kan kopen.

Ik denk niet dat mijn ouders een nieuwe cap willen kopen omdat ze momenteel het niet erg breed hebben, ah... Tenminste heet er iets als je eigen zakgeld :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:14

Er zijn ook ruitersport zaken die dat gewoon verkopen. Door blijven rijden met een cap die te groot is lijkt mij ook geen veilige optie