winter rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puniewhitje

winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:36

hooii,
ik zoek voor de winter nog lekker warme laarzen om mee te paardrijden die ook waterdicht zijn en niet te breed aan de bovenkant. Weet iemand wat?
:D
(ik begin niet meer aan thermolaarzen :+ )

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:40

leer? of dikke sokken?

ik rijd in de winter met een thermomajo aan en wandelschoenen met leren voering

Puniewhitje

Re: winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:42

Laarzen lijken mij toch wel wat handiger, ook door de prut en stal uitmesten enzo...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:46

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:53

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:35

Geen flauw idee eigenlijk, maar volgens de reviews op site zijn ze wel wat smal.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:47

Ik heb leren rijlaarzen van Cavallo met in de voet een voering van lamsvel. Echt heerlijk om mee te rijden. Ik doe ze wel pas aan als ik opstap, vindt het zonder ermee door de blub te gaan

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:55

Mag ik vragen waarom je niet meer aan thermolaarzen begint? Ik zit zelf namelijk te denken aan zoiets te kopen voor de winter: http://www.agradi.nl/covalliero-thermo- ... art-31.htm
Maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met thermolaarzen. Ze zien er alleen warm uit :P

Maar zijn die laarzen niet aan te raden?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:56

Gewoon leren rijlaarzen, die van mij zijn warmer dan welke (normale) schoenen ik ook aan doe :P

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:59

Misschien zijn dan muckboots model paard rijlaars een idee?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:04

Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 09-10-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:06

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:13

Bay schreef:
Mag ik vragen waarom je niet meer aan thermolaarzen begint? Ik zit zelf namelijk te denken aan zoiets te kopen voor de winter: http://www.agradi.nl/covalliero-thermo- ... art-31.htm
Maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met thermolaarzen. Ze zien er alleen warm uit :P

Maar zijn die laarzen niet aan te raden?

@TS, sorry voor de offtopic:
ik heb zelf al jaren thermolaarzen in de winter. Ik haal om de 3 jaar zoiets zo'n goedkope als deze wat jij aangeeft. Aangezien ik flink door de blubber moet, zijn deze ideaal. Stevige onderkant, lekt niet en warme voering. Bij mij gaan ze met intensief gebruik 2 a 3 seizoenen mee, voor die prijs laat ik het dan ook niet. Ik vind dure laarzen dan zonde, ik gebruik de thermolaarzen voor in de blubber en ook om mee te rijden (beugels maat langer) en wandelen (als het sneeuwt gebruik ik ze ook om naar het werk te komen :D )
Waar je wel mee op moet letten is dat ze goed passen, de hak gaat namelijk na verloop van tijd 'zakken'. Die van Harry Horse zijn erg fijn, afgelopen jaar heb ik bij de boerenbond thermolaarzen gekocht. Maar die liepen niet lekker (irritante ribbel/bodem en zakte al erg snel) en hebben het maar 1 seizoen gered. Voor deze winter haal ik weer HH.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:18

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:22

Ik heb altijd van die goedkope thermo laarzen gehad, maar daar kreeg ik toch koude voeten in. Ook was op den duur bij mij het wol er in helemaal plat gestampt en de hak ging inderdaad zakken, maakte niet uit welk merk ik had en de prijs.
Heb daarom dit jaar de Horze Sinatra gehaald, ze zitten erg lekker en zijn waterdicht (ook boven de enkel als het goed, dat is bij die thermolaarzen ook 9 vd 10x niet). De enige test die nu nog moet komen is of ik er koude voeten in ga krijgen :P

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:34

De winterlaarzen van ariat, die gingen bij mij alleen maar uit ALS Ik moest slapen. Zijn niet goedkoop maar echt heerlijke Laarzen waarmee Je ook goed kan rijden.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:35

Furi schreef:
ik heb zelf al jaren thermolaarzen in de winter. Ik haal om de 3 jaar zoiets zo'n goedkope als deze wat jij aangeeft. Aangezien ik flink door de blubber moet, zijn deze ideaal. Stevige onderkant, lekt niet en warme voering. Bij mij gaan ze met intensief gebruik 2 a 3 seizoenen mee, voor die prijs laat ik het dan ook niet. Ik vind dure laarzen dan zonde, ik gebruik de thermolaarzen voor in de blubber en ook om mee te rijden (beugels maat langer) en wandelen (als het sneeuwt gebruik ik ze ook om naar het werk te komen :D )
Waar je wel mee op moet letten is dat ze goed passen, de hak gaat namelijk na verloop van tijd 'zakken'. Die van Harry Horse zijn erg fijn, afgelopen jaar heb ik bij de boerenbond thermolaarzen gekocht. Maar die liepen niet lekker (irritante ribbel/bodem en zakte al erg snel) en hebben het maar 1 seizoen gered. Voor deze winter haal ik weer HH.

Ja zoiets had ik ook in gedachten! Lekker warm, waterdicht en blubber bestendig :D Dat ze voor die prijs maar enkele jaar meegaan is dan ook prima. Ik ga zeker een kijkje nemen bij de HH laarzen dan

Puniewhitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 18:37

Bay schreef:
Furi schreef:

Ja zoiets had ik ook in gedachten! Lekker warm, waterdicht en blubber bestendig :D Dat ze voor die prijs maar enkele jaar meegaan is dan ook prima. Ik ga zeker een kijkje nemen bij de HH laarzen dan

Ik had dus die thermolaarzen, maar ik had er echt ijskoude voeten in! De voering wordt heel snel platgedrukt en gaat stuk en is dan niet meer warm, en wordt daardoor ook groter waardoor je voeten nog kouder worden. Je benen zijn wel lekker warm, maar je voeten bij mij echt niet… :(

Puniewhitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 18:39

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:06

Geen ervaring mee maar door de prut lopen kan je daar niet mee.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:16

Puniewhitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:54

AnnemiekvM schreef:
Puniewhitje schreef:

Ze klinken goed.
Dus ben benieuwd of er Bokkers zijn die deze hebben.

Ik had ze besteld maar ze waren ak stuk toen ik ze uit de doos haalden en ze zaten echt te stevig waardior ze echt niet lekkezaten en je moet de retourkosten zeld betalen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:34

Oh dat is minder.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:40

joycerijkx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:07

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3137.html
Ik heb deze laarzen vorig jaar ookal gehad, en ze bevallen me zo super goed!
Ze zitten lekker, zijn warm en je kunt ze zo strak van boven maken zoals je wil.
(ongeveer dan).
Ik vind ze sowieso een aanrader, omdat ze ook niet zo heel duur zijn!
Ook zijn ze niet zo breed, waardoor je niet in de beugels blijft vast hangen, wat bij veel winterlaarzen wel is!