Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vuurneon schreef:De eigenaar erbij halen voor begeleiding. Als het niet veilig is, niet zelf ermee aanklooien.
vuurneon schreef:Ik heb nog meer ervaring met paarden en ben nog ouder, toch heb ik er ook professionele hulp bij gehaald. Waarom niet? Als je rijtechnische problemen hebt, ga je op les en als je op de grond problemen hebt kun je evengoed op les. Heeft mijn ogen echt geopend en dan leer je vooral hoe je het gedrag al eerder kan voorkomen.
Dat maakt je geen klein kind als je les krijgt, maar een verstandige vrouw.
Catoohh schreef:Wat je zelf al zei in de openingspost met dat je dan meegaat als de pony loopt en als die stilstaat dat je dan stopt met poetsen (als een soort beloning). Misschien zou je zoiets duidelijker kunnen maken met een clicker. Dat als de pony dan stilstaat dat je dan klikt en een klein snoepje geeft. Misschien krijgt ie op een gegeven moment dan door dat als die stilstaat dat het dan goed is.
Ik weet niet echt zeker of het helpt, maar het is een tip.
Veel succes in ieder geval.
Een clicker kost trouwens ongeveer 2€ en kun je bij een dierenwinkel vinden.
niks van aantrekken, ik ben met mijn bijna 20 jaar al 10 jaar de trotse eigenaresse van 2 shets
Melinda94 schreef:Catoohh schreef:Wat je zelf al zei in de openingspost met dat je dan meegaat als de pony loopt en als die stilstaat dat je dan stopt met poetsen (als een soort beloning). Misschien zou je zoiets duidelijker kunnen maken met een clicker. Dat als de pony dan stilstaat dat je dan klikt en een klein snoepje geeft. Misschien krijgt ie op een gegeven moment dan door dat als die stilstaat dat het dan goed is.
Ik weet niet echt zeker of het helpt, maar het is een tip.
Veel succes in ieder geval.
Een clicker kost trouwens ongeveer 2€ en kun je bij een dierenwinkel vinden.
Heb je ervarig met een clicker? Ik durfde t nooit omdat ik dacht dag ze dan de hele dag in je zakken lopen te snuffelen voor snoep of appels ofzo..
Maar dat is idd wel een leuk prijsje om t uit te proberen
.
en ja denk dat die clickertraining wel een goede methode is. Succes iig
Ik blijf overigens bij de clickertraining als een goed hulpmiddel, werkt het niet neem gewoon les. Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, ik ben internationaal groom geweest maar als ik hulp ergens bij nodig heb dan vraag ik dat of ga naar les. jaleesa89 schreef:Oh sorry had inderdaad direct gedacht dat je een wat jonger iemand zou zijnen ja denk dat die clickertraining wel een goede methode is. Succes iig
edit: je bent nog maar 20, had echt gedacht dat je veel ouder zou zijn ivm het 17 jaar hebben gewerkt met paardenIk blijf overigens bij de clickertraining als een goed hulpmiddel, werkt het niet neem gewoon les. Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, ik ben internationaal groom geweest maar als ik hulp ergens bij nodig heb dan vraag ik dat of ga naar les.
jaleesa89 schreef:Heb je al iets geprobeerd?? (ben totaal niet nieuwsgierig, maar al een tijdje paardloos en het is vreselijk, dus volg ik mensen met paarden gewoon op de voet