Pony en Z2, what next?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Pony en Z2, what next?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 09:55

Qua paarden is het me redelijk bekend wat er aan klasses volgt na de Z2, maar hoe zit dat bij de pony's met een minderjarige ruiter? Zijn er ook nog andere mogelijkheden dan tussen de paarden te starten?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:00

Minderjarige ruiter met pony tussen de paarden is niet toegestaan. Ruiter moet 18+ zijn om met een pony tussen de paarden te starten.

Volgens mij ga je na de Z2 naar internationaal met de pony's maar er zijn vast Bokkers die dit beter weten, ik heb mijn pony tijd niet op dat niveau gereden (en nog steeds niet ;-) )

L_isanne

Re: Pony en Z2, what next?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:06

MarliesV, dat eerste staat nergens in de reglementen bij mijn weten! Een ruiter MOET naar de paarden wanneer hij/zij 18 is geworden, maar mag volgens mij al best eerder.

De pony's gaan volgens mij na het Z2 inderdaad internationaal.

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:08

je hoeft niet perse 18 te zijn om met je pony tussen de paarden te starten. ik ben namelijk 17 en start al met mijn d-pony tussen de paarden.

na Z2 komt volgens mij internationaal maar ik weet dat niet zeker... ik ben daar niet bekend mee.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:09

MarliesV schreef:
Minderjarige ruiter met pony tussen de paarden is niet toegestaan. Ruiter moet 18+ zijn om met een pony tussen de paarden te starten.

Wat een kul! Dat mag gewoon. Ik heb zelf als 16 jarige een Haflinger tussen de paarden gestart.
Het is in principe niet echt aan te raden maar het kwam logistiek toen beter uit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:09

idd dat je 18 moet zijn om bij de paarden te gaan starten is kolder!
volgens mij mag iedereen boven de 12 bij de paarden starten danwel met een paard of pony.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:10

Het mag inderdaad gewoon.

Maar misschien is het leuk om een andere tak te proberen met je pony? Misschien zijn jullie wel spring of cross talenten :).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:10

MarliesV schreef:

Vanaf 1 januari van het jaar waarin de ruiter 12 wordt mag deze bij de paarden starten, ongeacht of dat met een pony of met een paard is.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:15

Je mag als minderjarige met je pony tussen de paarden starten en dan kan je, net als de paarden, doorstromen naar de subtop maar dit is wel afhankelijk van de stokmaat van je pony. Dat staat vermeld in de reglementen (volgens mij 1.47m).

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:18

MarliesV schreef:

Volgens mij ga je na de Z2 naar internationaal met de pony's maar er zijn vast Bokkers die dit beter weten, ik heb mijn pony tijd niet op dat niveau gereden (en nog steeds niet ;-) )

nee hoor. Mijn zusje (14 jr) reed Z2 + 85 wp's bij de pony's. En heeft afgelopen weekend voor het eerst bij de paarden gestart (Z2) ze heeft daar gelijk een 1e prijs gehaald tussen de paarden.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 11:12

Bedankt allemaal voor de reacties! Tussen de paarden starten was me bekend, maar is er iemand die meer weet over internationaal starten? Waar kun je je bijvoorbeeld inschrijven?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:20

Dat van die stokmaat klopt denk ik niet. Ik ken kleine pony's die met minderjarigen bij de paarden starten.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:28

AnnemiekvM schreef:
Dat van die stokmaat klopt denk ik niet. Ik ken kleine pony's die met minderjarigen bij de paarden starten.

Maar die mogen niet door naar de subtop bij mijn weten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:29

Dat zou heel goed kunnen. Maar de basis dus wel.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:36

Firegirl schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! Tussen de paarden starten was me bekend, maar is er iemand die meer weet over internationaal starten? Waar kun je je bijvoorbeeld inschrijven?

Ik weet niet het echte fijne ervan maar:
E-pony's zijn uitgesloten die bestaan niet in het buitenland.
Om internationaal te starten moet je een lidmaatschap bij de FEI aanvragen volgens mij kun je wel eerst grote wedstrijden in nederland gaan rijden om te kijken of je kaderscores kunt rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:39

Melisding schreef:
Firegirl schreef:

Om internationaal te starten moet je een lidmaatschap bij de FEI aanvragen volgens mij kun je wel eerst grote wedstrijden in nederland gaan rijden om te kijken of je kaderscores kunt rijden.

En je mag niet ouder dan 16 jaar zijn, als ik het nog goed heb.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 12:45

Wat zijn bijvoorbeeld grote wedstrijden in Nederland? Zijn dat degenen waar kaderselecties zijn? En wat is dan een kaderscore?
Zoals jullie zien, ik weet er echt helemaal niets van maar ben erg benieuwd,

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:58

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:09

Neonlight, dank je wel. Op de pagina van de Felix cup helaas alleen maar informatie over het oude seizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:10

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:20

WiancaR, dank je!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:41

MariekeS_ schreef:
MarliesV schreef:

Wat een kul! Dat mag gewoon. Ik heb zelf als 16 jarige een Haflinger tussen de paarden gestart.
Het is in principe niet echt aan te raden maar het kwam logistiek toen beter uit.

Tjonge jonge, beetje netter zou je sieren!

Iedereen kan zich vergissen en blijkbaar heb ik dat ook hier gedaan.

TS, zo te lezen zijn er mensen die het veel beter weten hier dus je antwoord heb je iig ;)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:09

Melisding schreef:
Firegirl schreef:

Om bij de pony's internationaal te mogen starten moet de pony onder de 1.47m zijn.
Om met een pony tussen de paarden internationaal (subtop) te mogen starten moet een pony boven de 1.47m zijn (E-pony dus).

Zie reglementen KNHS:

3. De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klasse ZZ-Zwaar
en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 148,1 cm zijn.