Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Agossie schreef:Huh? belle_boef, hoe reken jij? waar haal jij die 400kg vandaan?
Ik denk: Trailer 900kg + paard 600kg is totaal 1500kg. Kogeldruk zou je inderdaad even na moeten vragen, meestal ongeveer 75kg.
Yvank_ schreef:Dat is niet waar.. Dat geld alleen voor rijden met je B rijbewijs. Voor BE gelden de werkelijke gewichten.
MamaMiesje schreef:Misschien totaal off topic, maar wat mij zo te binnen schiet: is een Saab niet wat laag gebouwd? Is hij dan niet te laag om ook nog een aanhanger aan te koppelen, zonder dat die laatste voorover hangt??
Persevero schreef:mijn ervaring met een saab is vooral problemen met de kogeldruk, niet dat die te veel is maar dat de achterwielen vast in de kassen komen te zitten. met het risico op een lekke band door de bevestiging van de achterbumper. bij 2 gezien maar weet niet of dat voor alle saabs zo is.
Persevero schreef:Yvank_ schreef:Dat is niet waar.. Dat geld alleen voor rijden met je B rijbewijs. Voor BE gelden de werkelijke gewichten.
wat ik weet geld het verhaal van werkelijke kilo's ook gewoon voor B rijbewijs. enige wat je hoeft te checken is 1; wat is het gewicht van de total combinatie op papier (die moet minder zijn dan 3500 kg bij een B rijbewijs)
2 mag de auto de werkelijke kilo's (dus niet op papier) trekken
mijn ervaring met een saab is vooral problemen met de kogeldruk, niet dat die te veel is maar dat de achterwielen vast in de kassen komen te zitten. met het risico op een lekke band door de bevestiging van de achterbumper. bij 2 gezien maar weet niet of dat voor alle saabs zo is.
maar de gewichten op je papier friesam schreef:BE rijbewijs
paard ongeveer 600 kg en trailer ongeveer 800/900 kg = 1400/1500 kg
Auto mag 1600 maar je hebt ook nog passagiers.
Ik zou het aandurven maar het is krap.