Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peblaa

Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 14:59

Hallo allemaal.

Ik heb een hannoveraan genaamd Xandro.

Ik heb hem al 8 jaar en toen ik hem net kreeg was ie heel erg schuw met zijn hoofd.
Met veel geduld en liefde werd dat steeds minder.
WE hadden vooral elke x moeite met het hoofdstel.
Na een jaartje ongeveer was het hele probleem weg en hebben we zelfs officele wedstreijden gereden.
Vorig jaar heeft ie lekker op het land gestaan met een haff omdat ik zwanger raakte.
Nog af entoe maakte me moeder een buitenritje met m,.
We hebben m nu ongeveer 7maanden weer op stal staan en nu wilt ie zn bit dus niet meer in.
Als wij in stal komen is ieheel lief en poetsen en alles is geen probleem tot dat ie het hoofdstel ziet dan draait ie zich om. als je m dan by de halster pakt loopt ie gewoon weer mee. op t moment dat je het hoofdstel op wilt doen gooit ie zn hoofd in de lucht. en als je het daarna weer probeert gaat ie gewoon omhoog zowel in stal als buiten de stal.
We hebben de tandarts erbij laten komen en die vertelde dat hy geen last van zn mond konb hebben want alles was prima in orde.
De dag erna kreeg ik binnen 10sec het hoofdstel om dus ik was helemaal blij,. echter de dag erna was alles weer mis en ging ie gewoon weer omhoog.
We zijn een beetje ten einde raad. want al die 7jaren hiervoor deed ie dat nooit.
We hebben het stroop en snoepjes geven al geprobeerd maar mr trapt er niet in.

Ik hoop dat jullie misschien handige tips voor me hebben.
:)

Dabo

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:07

Ik heb even geTeMd. Dubbelpost.

Ik zou niet in de stress schieten maar het op dezelfde manier aanpakken als 8 jaar geleden. Het is toen gelukt dus dan lukt het je nu vast weer. Succes ermee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:11

Is zijn atlas ook nagekeken?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:16

Het kan zijn dat het over de oren trekken van het hoofdstel vervelend voor hem is. Zeker als het nogal strak zit en je hem ineens over beide oren trekt. Een halsterhoofdstel, waarbij je het bit er los met bithangers aan klikt,zou wel eens prettiger kunnen zijn voor hem. Maar dat moet je ook maar willen aanschaffen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:18

zijn zn kiezen nog gecheckt?

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:18

we hebben nu een bitloos oofdstel en dat gaat wek goed, t is puur het bit. terwijl y dat bit al heel lang heeft, het rare is dat als het bit eenmaal in is er nix aan de hand is en hardstikke goed gaat met rijden geen problemen. tis puur het in brengen,

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:19

mystery1980 schreef:
zijn zn kiezen nog gecheckt?

jaa zn hele gebit is gecheckt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:20

Hij is misschien eens geschrokken toen het bit met inbrengen tegen zijn tanden sloeg? Beetje stroop eraan eens proberen?

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:23

Speedster schreef:
Hij is misschien eens geschrokken toen het bit met inbrengen tegen zijn tanden sloeg? Beetje stroop eraan eens proberen?

Dat hebben we ook al geprobeerd. En broodstukjer er aan plakken. Met snoepjes ook geprobeerd. K denk dat ie door heefr dat als ie steigert hy er onder uit komt. En dat hy misschien nu het gevoel heeft dat hy de baas is. Het is gewoon erg frustrerend want verder is alles goed met m

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:28

Als alles aan het paard verder goed is; een ruim halster met sluitingen gebruiken en het hoofdstel eronderdoor trekken. Dan halster losklikken en eraf halen. Paar keer en dan snappen ze het wel, dat ze er niet onderuitkomen. Of halstertouw over de nek, pal achter de oren en dan alleen druk geven als hij naar boven wil komen. Dit moet je wel met z'n tweeen doen. En met het bit indoen, gelijk snoepje erbij in.

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:03

Gea99 schreef:
Als alles aan het paard verder goed is; een ruim halster met sluitingen gebruiken en het hoofdstel eronderdoor trekken. Dan halster losklikken en eraf halen. Paar keer en dan snappen ze het wel, dat ze er niet onderuitkomen. Of halstertouw over de nek, pal achter de oren en dan alleen druk geven als hij naar boven wil komen. Dit moet je wel met z'n tweeen doen. En met het bit indoen, gelijk snoepje erbij in.

Oke dank je voor de tip

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:10

Paard wat ik had, vond een gewoon bit vervelend, omdat het bij het uit doen tegen zijn tanden aan kwam, ik deed het heel voorzichtig, maar net het laatste stuk begon hij zelf te schudden, waardoor ik het niet kon voorkomen. Toen ik een appelbitje voor hem heb gekocht, was het probleem direct verholpen en hapte hij zelfs zijn bit in........

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:17

En gewoon bitloos blijven is geen optie?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:26

Halstertouwtje om zn neus, dan kan ie zn hoofd niet meer omhoog gooien :)

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:35

Bitloos kan idd. Mja we rijden normaal op niveau L M en als we bitloos rijden is dat helemaal vervaagd

peblaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:36

Vivian__ schreef:

Hy trekt ons dan gewoon mee de.lucht in

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:58

peblaa schreef:
Vivian__ schreef:

Hy trekt ons dan gewoon mee de.lucht in

Gewoon blijven hangen :+ houd het vanzelf wel op...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:48

peblaa schreef:
Bitloos kan idd. Mja we rijden normaal op niveau L M en als we bitloos rijden is dat helemaal vervaagd

Dan is je basis niet goed. Bitloos of met bit zou geen verschil mogen maken op dat niveau ..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:32

Ik verplaats dit topic naar OPG waar het hoort omdat hier de meeste berichten in zijn geplaatst.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:03

Nou duidelijk lijkt me *\o/* Paard wil bitloos, en dat kan je hem natuurlijk niet kwalijk nemen. Mijn paard steekt uit zichzelf haar hoofd in haar bitloze hoofdstel. Ik heb eens een paar weken met bit geprobeerd. Het was voor het eerst dat ze zich omdraaide als ik met het hoofdstel aankwam. -O- En volgens mij kan je tot en met de M rijden zonder bit.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:07

Past het bit wel goed? En anders eens vragen of iemand anders het probeert, want jij denkt waarschijnlijk, hopelijk lukt het/ als hij maar niet omhoog komt. Iemand anders benadert hem op een andere manier en dat wil ook wel eens helpen!