Waar bosrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Waar bosrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:22

Ik wil binnenkort een bosrit maken van 3 uur zonder begeleiding. Eerst woude we rijden bij het fjordenpaard maar toen las ik wat dingen waar ik bijna buikpijn van kreeg, dus opnieuw zoeken we een stal waar je dus zonder begeleiding het bos in mag, maakt niet uit waar, maar als je iets weet laat het dan vooral weten!

Britt_Sisi

Re: Waar bosrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:46

Ik raad toch het fjordenpaard aan!
Niet alle verhalen kloppen en ik vind dat je pas kan oordelen als je er zelf geweest bent! Ik zou persoonlijk niet mijn beslissing af laten hangen van de paar negatieve berichten die je hoort.
Als je vragen hebt kan je me PBen, ik ben ponykamp begeleiding bij het fjordenpaard en ik huur er regelmatig paarden.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:51

Britt_Sisi schreef:
Ik raad toch het fjordenpaard aan!
Niet alle verhalen kloppen en ik vind dat je pas kan oordelen als je er zelf geweest bent! Ik zou persoonlijk niet mijn beslissing af laten hangen van de paar negatieve berichten die je hoort.
Als je vragen hebt kan je me PBen, ik ben ponykamp begeleiding bij het fjordenpaard en ik huur er regelmatig paarden.

Maar ik las en zag op fotos dat het bit vast zit aan een halster met wat gespjes... Dat geeft mij nou niet echt een fijn gevoel...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:53

Dat maakt echt niet uit hoor. Het heeft gewoon zelfde effect. En over elke stal en manege zijn slechte verhalen te vinden.
Gewoon gaan kijken is het niks weet je dat voor de volgende keer.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:55

lrtj_ schreef:
Dat maakt echt niet uit hoor. Het heeft gewoon zelfde effect. En over elke stal en manege zijn slechte verhalen te vinden.
Gewoon gaan kijken is het niks weet je dat voor de volgende keer.

Maar het is niet gewoon kijken... Want eerst moeten we er 2 uur voor rijden en dan willen we een bosrit van 3 uur maken. En als het dan niks is hebben we zoveel tijd en geld uitgegeven voor niks...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:02

Met kijken bedoel ik gewoon gaan rijden.
Zo slecht hebben doe paarden het echt niet :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:06

Het werkt in principe precies hetzelfde als het hoofdstel. Alleen hoef je het niet steeds om te wisselen met rijden.. Je maakt het er gewoon aan vast!

Is dat het gene waar je 'buikpijn' van kreeg?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:13

Tsja tuig en t fjordenpaard is sowieso niet helemaal een optimale combinatie. Maar ze zorgen op zich goed voor hun paarden en ik heb niet het idee dat de paarden er last van hebben. Zou er zelf niet voor kiezen want het is toch wat onrustiger voor de paarden, maar ze zijn t daar niet anders gewend.

Een rit zonder begeleiding is verder vrij lastig te vinden denk ik.
Ik heb bij de Bongerd in Glimmen wel eens paarden meegekregen, maar daar wist ik zelf goed de weg, anders is dat ook niet zo makkelijk.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:15

Ik heb jaren gereden bij manege de Ponyvrienden in Hattem. Ik geef daar nu ook les. Je mag daar zonder begeleiding het bos is. We zitten aan de rand van het bos dus je bent er zo!
Voor meer informatie mag je me altijd Pb'en ! :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:17

Ik vind (ja mijn mening) dat een goede manege geen buitenrit laat maken zonder begeleiding.
Je kent je paarden maar de "ruiters" niet.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:27

http://www.stalhouderijbijnen.nl/mogelijkheden/
Is in putten

Maar ik ga toch zelf het liefst naar fjordenpaard, geweldig relaxte plek daar. Paarden hebben het daar super en bit aan halster zit gewoon met een leren riempje vast. Dus eigenlijk niet anders dan een hoofdstel.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 01-10-14 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:29

Sorry, zie nu pas dat je 14 bent. nee dan gaat het bij ons niet lukken denk ik. Misschien als je een ruiter van ons meeneemt...

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:43

Leersumsveld

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:14

Britt_Sisi schreef:
Het werkt in principe precies hetzelfde als het hoofdstel. Alleen hoef je het niet steeds om te wisselen met rijden.. Je maakt het er gewoon aan vast!

Is dat het gene waar je 'buikpijn' van kreeg?

Nee... Ik las dat een meisje ging rijden en terug van de rit enorme schuurplekken opde rug van haar pony zat en en nog meer van deze dingen...

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:18

c_esther schreef:
Ik heb jaren gereden bij manege de Ponyvrienden in Hattem. Ik geef daar nu ook les. Je mag daar zonder begeleiding het bos is. We zitten aan de rand van het bos dus je bent er zo!
Voor meer informatie mag je me altijd Pb'en ! :)

Ik ga je even een pb sturen! *\o/*

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:18

c_esther schreef:
Sorry, zie nu pas dat je 14 bent. nee dan gaat het bij ons niet lukken denk ik. Misschien als je een ruiter van ons meeneemt...

Heumm... Oke jammer. Dan zoek ik nog even door

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:21

Je kunt in Putten ook zonder begeleiding rijden! Mag ook gewoon met jouw leeftijd. Het is bij stalhouderij van Bijnen in Putten dus. :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:24

Ik kom ook al jaren bij het fjordenpaard heb er al super vaak gehuurd en op kamp geweest.
de meeste verhalen zijn heel overdreven.
ze zorgen super goed voor hun paard het is hun bron van inkomsten.
een bit met riempjes aan hoofdstel vast waarom niet het werkt hetzelfde.
gewoon erheen gaan en zelf meemaken.
dan kan je zelf een oordeel geven.
het is niet erg duur als je het vergelijkt met andere plekken.
en als het niets voor jou is als je terugkomt dan weet je dat en ben je een ervaring rijker.
mijn mening eerst zelf meemaken dan pas oordelen. Ik zou er nooit niet heen gaan om de mening van andere en ik wil het eerst zelf meemaken

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:27

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:29

Ik heb zelf geen ervaring met Het Fjordenpaard, dus ik geef een andere optie :) Bij stal Het Leersumse Veld kan je ook paarden (Tuigers) huren en zonder begeleiding de bossen van de Utrechtse Heuvelrug verkennen. Is ongeveer een half uur vanuit Arnhem.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:45

Jeffcha schreef:
Je kunt in Putten ook zonder begeleiding rijden! Mag ook gewoon met jouw leeftijd. Het is bij stalhouderij van Bijnen in Putten dus. :)

Ik zat de site te bekijken en hier heb ik wel een fijn gevoel bij! Heb jij er ooit eens gereden?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:52

Ja ik heb er twee keer gereden! Ik vond het er wel oke allemaal. Als je onder de 16 bent mag je wel alleen op de pony's maar die zijn ook heel leuk! Zelf heb ik op Vera en Obelix gereden. Als je nog vragen erover hebt hoor ik het wel :) Er lopen ook meerdere topics over dus je kan het altijd even opzoeken nog!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:55

Jeffcha schreef:
Ja ik heb er twee keer gereden! Ik vond het er wel oke allemaal. Als je onder de 16 bent mag je wel alleen op de pony's maar die zijn ook heel leuk! Zelf heb ik op Vera en Obelix gereden. Als je nog vragen erover hebt hoor ik het wel :) Er lopen ook meerdere topics over dus je kan het altijd even opzoeken nog!

Mijn vriendin leek vera ook leuk en ik verando en kwiebes haha. Morgen ga ik even bellen en kijken of we een paard mogen huren. Anders word het een haffie <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:58

Is niet altijd zk dat je dan alleen op de ponys mag.
Ligt ook aan je ervaring.
Maar de ponys zijn ook erg leuk.
Ze hebben geen haflingers helaas ze hadden een maar nu niet meer

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:01

Waarom zou je zonder kennis van de paarden en omgeving zonder begeleiding daar gaan willen rijden?