Cavallo of petrie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LoveJoli14

Cavallo of petrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 15:09

Hallo,
Ik ben aan het kijken voor nieuwe paardrijlaarzen maar ik zit nu te twijfelen tussen petrie Melbourne junior en cavallo jump junior heeft iemand ervaring met deze laarzen?
Ik heb nu QHP marcella kids maar dat vind ik waardeloze laarzen want binnen een half jaar zijn ze kapot want de rits is kapot en de snuiten zijn helemaal raar geworden en ik wil ook graag weten of dat niet met die van petrie en cavallo gebeurt.
Gr.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-09-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd, dit is niet nodig bij deze vraag

sjouk_L

Re: Cavallo of petrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:28

Absoluut cavallo. Zeer goede ervaring met cavallo schaps en hele slechte met petrie chaps. De cavallos zijn vanaf het eerste dragen aangenaam en zacht. Na 7 jaar intensief gebruik en een aantal keer de rits vernieuwen was ik toch eindelijk toe aan nieuwe. Ondertussen voor wedstrijden een extra paar van petrie aangeschaft, maar deze zijn na 5 jaar intensief gebruik nog net zo hard, stug en vervelend als de eerste dag. Daarnaast ook net zo vaak de ritsen moeten vervangen.

Nee voor mij geen petrie meer, nare stugge apparaten. Ik zweer bij cavallo kalfsleer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:33

HAR -> RUI

LoveJoli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:54

Oke bedankt voor de reactie!
Zijn alle petrie laarzen zo stug?

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:58

Ik heb zelf geen ervaring met deze modellen van petrie en cavallo.
Zelf heb ik de Petrie Athene gehad en momenteel de Cavallo Grand Prix Plus. Zelf vind ik de Cavallo's veel lekkerder zitten en daarnaast blijven ze ook veel langer mooi.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:03

Ik zou nooit iets anders dan petrie komen, maar het ligt enorm aan het model want de hard leren laarzen vind ik zelf ook te stug!
Nu al 4 jaar de leeds van petrie en hier is nog maar amper aan te zien dat ze zoveel gebruikt worden! 1 x de rist vervangen maar dat lijkt me niet heel gek. Ideaal!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:11

Doe mij maar Cavallo :D Het paar wat ik nu heb is al 10 jaar oud, wordt elke dag mee gereden en enkel 2x de rits hoeven vervangen !

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:13

Cavallo! :D

Altijd met Cavallo gereden, ik vind het echt super laarzen! toen ze 'op' waren (na 6 jaar) heb ik ze laten repareren en werden het mijn trainingslaarzen. Toen had ik petrie's gekocht voor de wedstrijden. wat was dat een waardeloze rotzooi (erg dure rotzooi! moest toen geloof ik 390 betalen ofzo..) Na een half jaar had ik de laarzen verkocht, en ging ik opzoek naar nieuwe cavallo's. Wat hem toch niet is geworden. Heb toen koenings laarzen aangeschaft, en ik wil echt werkelijk nooit meer wat anders. wat een zalige en mooie laarzen zijn dat! maargoed, als je moet kiezen tussen petrie of cavallo zal ik echt voor Cavallo gaan :)

Succes!

LoveJoli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:46

Bedankt voor de reactie's!!!

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:53

Met cavallo heeft mijn zus ervaring, dan ligt de zool erlangs en dan weer de rits kapot.....
petrie weet ik niet.. Maar wat ik wel weet is dat HKM de beste rijlaarzen heeft die ik ooit gekocht heb.
nog nooit enig probleem mee gehad en heb ze nu al ongeveer 2 jaar.
voor mij is het heel moeilijk om rijlaarzen te kopen omdat ik hele lange dunne benen heb.
zo dun dat ik er geen een helemaal goed pas of ik moet ze op maat laten maken, en dat is heel simpel maar daar heb ik het geld gewoon niet voor.
vind deze perfect!! En dat voor n goede prijs
dus als ik je zou adviseren, kijk ook naar andere merken!

LoveJoli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 17:06

Oké bedankt en welk type is dat dan van HKM want ik heb ook hele dunne benen waar moeilijk laarzen voor te vinden zijn.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:02

Hoi ik heb voor wedstrijd de kalfsleren van cavallo leer blijft echt mooier dan de petrie (had ik hiervoor) Bij de petrie "breekt"het leer als het ware na een tijdje Niet helemaal door uiteraard maar niet zo mooi als de cavallo kalfsleer

Maar ik heb voor thuis de junior s mooi vind ik ze niet grote neus En het leer blijft niet mooi Veel rimpels Maar ze zitten heerlijk goed voetbed en het is aan en gaan niet inlopen en alles Dus voor thuis vind ik ze top

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:07

Cavallo!

Ik heb zelf ook de junior jump en ben er heel erg blij mee! Zitten erg lekker en gaan lang mee. Je heb ze namelijk in veel verschillende hoogtes en kuitmaten dus er zit vast een goede bij!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:10

Ik vind persoonlijk de modellen van Petrie veel mooier, en daarom zweer ik bij Petrie. Ze zijn idd hard, maar als je ze even hebt ingelopen zit dat juist wel lekker :j

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:44

Mijn voorkeur gaat uit naar de Petrie's. Modellen zijn mooier, Oer Hollands ;-) en meer keuze. + Je kan ze nog naar eigen wens laten maken ook

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:48

Kwaliteit Petrie laat te wensen over, als het gaat om rijlaarzen.

De schoenen en chaps zijn van betere kwaliteit.
Cavallo heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar best goede dingen over.
Succes met de keuze!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:49

Bij cavallo rijlaarzen kan je ze ook naar eigen wens maken.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:51

mijn voorkeur gaat ook uit naar de Petrie's maar ben erg bevooroordeeld (heb een aantal jaar bij Petrie gewerkt).
of een laars stug is of niet hangt erg af van het model, tevens is er veel mogelijk als je je wensen maar duidelijk aangeeft, bij veel laarzen die bv geheel gevoerd zijn kan je bijvoorbeeld ook een manchet voering krijgen waar door de gehele laars veel zachter word.
Bij de laarzen van Cavallo word meestal zwijnsleer gebruikt voor de binnen voering, dit heeft als voordeel dat het soepeler word maar als nadeel dat het minder ademend is als het kalfsleer wat bij Petrie gebruiikt word.
Laat je dus gewoon heel erg goed informeren en vraag goed door.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:53

Cavallo! Na 6 jaar zien ze er nog prachtig uit. Ik heb de gewone junior laarzen. En heb ze nu opnieuw gekocht zelfs. Ik wilde andere laarzen, maar na veel passen en prijzen afwegen ben ik toch weer voor Cavallo junior gegaan. Heb voor 50 euro extra schwarovski steentjes laten toevoegen dat bij andere merken richting de 200 euro ging.. bij Cavallo is heel veel mogelijk, je moet alleen de juiste winkel met kennis treffen. Voor een paar tientjes extra kunnen ze ook 2 cm afwijken van de maat ofzoiets.

lunaxssox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:01

Cavallo is heel goed ik heb ook junior laarzen en ik heb ze al 4 jaar en geen problemen mee gehad

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:53

Cavallo Junior is ook zeker een leuke laars, echter wel met beperkte maten maar als je daar in past +:)+

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:57

_/-\o_ cavallo en dan de kalfsleren zijn helemaal top. Petrie heb ik geen goede ervaring mee(maar die zullen ook vast wel goede modellen hebben, maar die heb ik niet gehad). Mijn cavallo's zijn ruim 10 jaar oud en zien er nog als nieuw uit model gigant, kun je nog steeds nieuw kopen. Van mijn andere paar weet ik niet meer welk model het is. Heb zelf liefste zonder rits, maar die worden zeldzaam.

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:10

LoveJoli14 schreef:
Oké bedankt en welk type is dat dan van HKM want ik heb ook hele dunne benen waar moeilijk laarzen voor te vinden zijn.

Ik heb hetzelfde, super smalle kuiten en ik heb de HKM Spain in bruin genomen. De smalste kuitbreedte is gewoon veel smaller dan de opties bij divoza bijv. Ik weet niet waar je woont maar ik heb ze iig in Zwolle gekocht :)

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:28

ik heb zelf goede ervaring met petrie, aan het begin wel heel erg stug maar inmiddels zitten ze heerlijk. cavallo heb ik persoonlijk geen ervaring mee.