Lijkt op één van mijn paarden die deed dat in het verleden ook het leek een soort van verlatingsangst hij wou graag bij andere paarden blijven of bij mij. Liet ik hem alleen achter in de paddock of op de poetsplaats dan was het paniek.. Steigeren en hinniken tot ik weer terug was. Ook als ik mijn andere paard uit stal haalde naast hem was het paniek, en ook als iemand de bak uit ging dacht hij waarschijnlijk dat hij ze nooit meer zou zien.
Je bent goed op weg en ik zal gewoon doorgaan zoals je nu doet, goed afleiden en na het werk kan ze weer met haar soortgenoten zijn. Het heeft bij mij ook even geduurd maar ben gewoon doorgegaan en heb het gedrag totaal genegeerd.. Mensen wouden hem vaker rustig houden op de spuitplaats maar dat werkte averechts.. Gewoon doorgaan het komt allemaal wel weer goed. Nu is het af en toe wat hinniken als ik aan kom lopen of kijken als iemand de bak uit gaat maar niet storend meer het is nou eenmaal een kijker die alles wilt meemaken. Vraag anders of iemand een paar keer uit de bak wilt gaan, uit het zicht en vervolgens weer terug komt.. Misschien krijgt ze het dan door dat ze echt niet alleen achterblijft.