Wat met dekens na het scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Wat met dekens na het scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 16:40

Heyhoi!

Mijn pony zit helaas al erg dik in de vacht, echt al een teddy wintervacht. Ik verwacht dat het komt omdat ik er niet optijd bij was met de dekens en dat het weer zo wisselend is dit jaar.
Ik heb besloten haar dus eenmalig te scheren, normaal doe ik dit nooit maar - om maar even een voorbeeldje te noemen - het afgelopen weekend was het hier weer rond de 20 graden en ze stond echt 24/7 te zweten in de weide. As woensdag word ze geschoren.

Natuurlijk staat ze nu zonder deken in de weide, maar wat ga ik doen als ze geschoren is? Ik weet niet goed waar te beginnen ik heb namelijk geen ervaring met scheren.

En als ik er al iets op leg is dan een regendeken het beste of een wat dikkere deken?

Ik heb 3 dekens voor haar:
- 0 grams regendekentje (zonder hals)
- 200 grams winterdeken (zonder hals)
- 300 grams winterdeken (met hals)

Ik heb ook nog een Bucas deken van 100 gram - de andere dekens zijn allemaal Pagony - maar die is al best wel oud dus veel warmte zal die niet meer bieden. Hij is ook nog van mijn vorige pony geweest en hij ligt op haar niet zo lekker. Maar het zou tijdelijk wel kunnen.

Zou graag wat meningen en tips van verschillende mensen willen horen, alvast bedankt! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat met dekens na het scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:47