Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kippetje2007 schreef:Celine_Famke schreef:Heb je een goed passend bit?
Hij reed vroeger enkel gebroken en nu rijdt ik dubbel gebroken, maar het probleem blijft...
De DA heeft ook de tanden en het bit al eens bekeken.
dresjoepie schreef:Ik zou voor een lage neusriem gaan Dan kan de pony nog wel zijn kaken bewegen Maar niet zijn mond ver open doen Het bit ligt bij deze neusriem ook stiller in de mond Wat prettiger is voor de pony Het zal wel even duren voor deze dit gaat afleren in de manege zal deze dat wel hebben gedaan om onder een harde hand uit te komen En is nu zo gebleven zelf aangeleerd gedrag eigenlijk
Vilar schreef:Da's wel duidelijk dus. Zonder bit gaan rijden!
beaversrun schreef:dresjoepie schreef:Ik zou voor een lage neusriem gaan Dan kan de pony nog wel zijn kaken bewegen Maar niet zijn mond ver open doen Het bit ligt bij deze neusriem ook stiller in de mond Wat prettiger is voor de pony Het zal wel even duren voor deze dit gaat afleren in de manege zal deze dat wel hebben gedaan om onder een harde hand uit te komen En is nu zo gebleven zelf aangeleerd gedrag eigenlijk
Tuurlijk we binden die bek gewoon dicht!! Waarom naar de oorzaak zoeken?? Gewoon snoeren!!
dresjoepie schreef:beaversrun schreef:
Tuurlijk we binden die bek gewoon dicht!! Waarom naar de oorzaak zoeken?? Gewoon snoeren!!
Wat een onzin deze kun je niet eens aansnoeren zoals bij de gecombineerde neusriem
Dames, dames, blijf vooral ademen..kippetje2007 schreef:kehdra schreef:Heeft hij z'n mond de hele tijd open, of alleen met contact?
Het kan ook een ziekte in het tandvlees zijn. Ik zou eens een tandarts vragen om langs te komen...
De dierenarts heeft vorige keer de tanden nagekeken. Ze zei dat hij wolfstanden heeft en de haken werden bijgevijld.
Shenavallie schreef:Naast een juiste bitkeuze is mijn vraag: hoe ben jij met je handen? Veel ruiters/amazones zijn zich niet bewust van hun eigen handelen, of in het begin even en daarna sluipt de onbewuste gewoonte van klemmen er weer in. Ben het er zeker mee eens dat dichtsnoeren absoluut niet de oplossing is. Het lijkt mij handig om naast eventueel lichamelijk ongemak ook eens te (laten) kijken naar het ruitergedrag.