Zomer 2015: paardrijvakantie met Nederlanders in buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femberry97

Zomer 2015: paardrijvakantie met Nederlanders in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 18:26

Hoi,

In mei word ik 18 en doe ik examen, en in de periode daarop wil ik graag een week of twee op paardrijvakantie. Ik zou eerst met een vriendin gaan, en dan zouden we een locatie zoeken waar we lekker op trektocht konden met een groep, maar zij heeft geen geld dus ze wil niet mee.
Maar ik wil toch dit plan doorzetten, en daarom vroeg ik me af of jullie een paar adressen weten in het buitenland. Dan bedoel ik écht buitenland, dus niet België/Waddeneilanden/randje Duitsland, maar bijv. Portugal of Hongarije.

Ik heb wel een paar eisen. Mijn Engels is heel slecht en ik durf het niet te spreken. Ik weet dat omgaan met Engelsen daarom een hele verbetering is, maar ik ben hier gevoelig voor dus het risico dat ik mijn eigen vakantie verpest wil ik niet nemen.
Daarom:
-Het liefste op een adres van Nederlandse mensen of waar Nederlanders werkzaam zijn
-Het liefste in een groep met Nederlanders, rond een jaar of 19, 20, 21 (desnoods ouder, maar wel serieus: ik wil geen ponykamptaferelen met spooktochten en 's nachts niet slapen)
-Trektocht/'normale' vakantie maakt niet uit, maar ik kom voor het rijden dus ik wil wel waar voor m'n geld: geen buitenritten van 2 uur per dag en that's it, maar echt dagen rijden.

Geld is in principe geen probleem, zolang het onder de 1000 euro per week blijft (het liefst zo goedkoop mogelijk).

Ik hoop dat jullie goede tips hebben!

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:42

Kijk eens op [url]paardrijvakantie.com[/url] Dit is in Frankrijk. Nederlandse eigenaren. Ze hebben verschillende mogelijkheden van standplaatsvakanties en trektochten met leuke goed verzorgde paarden en ook voor de ruiters is alles prima geregeld. Er komen ruiters van alle leeftijden, maar is altijd gezellig.

Rennie89

Re: Zomer 2015: paardrijvakantie met Nederlanders in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:46

Bij bokker zitouna zou je hiervoor denk ik wel terrecht kunnen komen!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:25

Hallo,

wellicht kun je bij ons een super rij vakantie komen houden in hartje Portugal? We kunnen een programma geheel naar wens samenstellen voor een indruk kun je een kijkje nemen op de site.

www.quintadatapadinha.com

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 18:38

@daffieduck bedankt voor de tip! Dit lijkt me inderdaad een leuk adres. Ik ben een lijstje met opties en prijzen aan het maken en deze komt er zeker bij te staan.
@lifaya jij ook bedankt voor je tip, ik heb haar ge pb't!
@ydnew bedankt voor de informatie, maar dit is helaas niet helemaal wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar een intensieve rijvakantie en daarnaast ben ik alleen, dus ik ga geen huisje voor 4 personen huren en in m'n eentje in een tent liggen voor een week bevalt mij ook niet helemaal. Daarnaast is jullie langste optie een mini-trektocht van 2 dagen en dat vind ik te kort. Ook ben ik niet zo dol op honden (normaal gesproken geen probleem, maar een hondenpension vind ik iets te veel van het goede). Toch bedankt voor je informatie!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:16

Misschien is Tsjechie wat voor je? Hier zit een Nederlands bedrijf waar je in het voorseizoen (dus t/m eind juni wat voor jou denk ik prima zou passen) ook trektochten kunt maken. Je kunt gewoon Nederlands praten, leuke paarden en zeer betaalbaar. Voor info kun je kijken op www.deoudewatermolen.nl.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:53

Hai, bij ons is het inderdaad niet gegarandeerd dat er meer mensen langere ritten willen maken in de periode die jij wil. Maar het honden pension is te verwaarlozen :-) ik heb maar 2 kennels en juist in de zomer zijn die eigenlijk leeg op een enkeling na waarvan de baasjes een paar dagen weg zijn.
succes met de zoektocht naar een super vakantie te paard!!

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:43

Bedankt voor de Tsjechië tip! Staat ook op de lijst met opties. Iemand anders nog wat leuks? Ik ga in de maand juni en heb zelf dan 6,5 jaar rijervaring (vaak in het buitenland gereden: bergen, heide, bos, strand, dorpen, langs de weg: geen probleem. Tijdje terug ook een trektocht in de Ardennen gemaakt waar ik een nieuw paard mocht berijden; ook geen probleem. Dressuurtechnisch is het niet perfect maar ik ben echt een buitenrijder)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:45

In Polen! Bij Jaskolka http://www.jask.com ! Trektochten op Tinkers. De mensen die er werken zijn over het algemeen pools, maar de eigenaar is Nederlands en de pensionhouders daar ook!

Ik ben er afgelopen zomer geweest (wel als ponykamp leiding via een vakantiebedrijf) maar het is daar heel gaaf.
We hebben dagtochten gemaakt en de omgeving is onwijs mooi! Ze hebben allerlei soorten tinkers. Een aantal hele makke maar ook genoeg wat lastigeren ;).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:30

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:40

Wellicht is de Singing Rocks trail in Bulgarije wat voor je? Ik heb die tocht 8 jaar geleden gedaan nadat ik klaar was met de middelbare school. Mijn fotoverslag kun je hier lezen: [ITP] Fotoverslag: Paardentrektocht door Sprookjesland De gastheer en -vrouw spreken Engels, de ruiters waren in ons geval in totaal 3 Nederlanders en 1 Belg. Je kunt ook best aangeven bij de reisorganisatie dat je graag even hoort welke nationaliteit je reisgenoten hebben denk ik: http://www.horseholiday.com/nl/pages/vakanties/paardrijtrektochten-in-europa-afrika-amerika-azie/paardrijtrektocht-in-bulgarije.html

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:16

http://Www.paardrijvakantie.com is al genoemd. Ben daar ondertussen vier achtereenvolgende jaren geweest en het elke keer enorm naar mijn zin gehad!
In mijn onderschrift een verslag van 2012. Ben nog van plan om een verslag van afgelopen zomer te maken!

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 17:32

@Danseresje ik had je verslag gelezen via het gastenboek van de site en daardoor staat ie er nu bij, het klinkt echt super!

Iedereen onwijs bedankt voor alle opties! Eerst had ik dat ik niets leuks kon vinden en nu kan ik niet kiezen! Tsjechië, Frankrijk en die andere ranch van @1234 lijken me tot nu toe het leukst, maar wie weet verandert dat nog. Andere opties zijn nog steeds meer dan welkom!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:41

Ik ben hier geweest: http://www.elranchocriollo.com/
Nederlandse eigenaren, nette accomodatie en goed verzorgde maaltijden.
Het is een mooie omgeving en leuke paardjes.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:02

Dit vakantie adres in Tsjechië word gerund door Nederlanders! Ben er een aantal jaar geleden geweest en wil er heel erg graag nog een keer naar terug!

http://www.eagletrail.nl/

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:05

Femberry97 schreef:
@Danseresje ik had je verslag gelezen via het gastenboek van de site en daardoor staat ie er nu bij, het klinkt echt super!

Iedereen onwijs bedankt voor alle opties! Eerst had ik dat ik niets leuks kon vinden en nu kan ik niet kiezen! Tsjechië, Frankrijk en die andere ranch van @1234 lijken me tot nu toe het leukst, maar wie weet verandert dat nog. Andere opties zijn nog steeds meer dan welkom!

Voor foto-impressie van die ranch die ik noemde, kun je in mijn onderschrift een verslag zien van paar jaar geleden :P

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:06

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:08

Eagle trail ranch in Tsjechië. Dit jaar geweest en het was top!
Is van een Nederlands gezin

Foto's of vragen kunnen per pb

http://www.eagletrail.nl

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:12

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:18

Wij zijn vorig jaar bij Jerintho in Hongarije geweest (http://www.jerintho.com. Dagen bestonden daar uit rijden. Uur of 9 opstaan en omtbijt werd gebracht, dan paarden zadelen en rijden tot een uur of 4/5. Iedere dag weer en op de pauze dag kun je andere uitjes doen. Prachtige omgeving en zo genoten van alle ritten! Is trouwens ook compleet Nederlands rn vond de prijsverhouding erg fijn. Daarbij kan je er heel makkelijk een paar dagen Boedapest aan vast knopen!

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 16:49

Bedankt weer voor de goede tips! Ik heb trouwens ook even rondgelopen met het idee om naar IJsland te gaan, maar volgens mij is dat heel duur. Iemand hier ervaring mee? (Andere tips zijn nog steeds welkom; heb nog niets geboekt!)

Eviblablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:52

Klinkt leuk!
Als je weet waarheen je gaat, wil je dan een berichtje doen? Tlijkt me leuk om mee te gaan.

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 15:21

Het wordt waarschijnlijk één van de adressen in Tsjechië, omdat dat toch het goedkoopst is en de omgeving lijkt me heel mooi.
@Eviblablabla lijkt me leuk! Als er meer Bokkers zijn die ook op vakantie willen, ga mee! Dan 'ken' je toch nog een paar mensen:)

Ik moet het nog even overleggen maar zal waarschijnlijk over enkele weken gaan boeken. De uiteindelijke bestemming zal ik uiteraard plaatsen :)

Msp77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:41

Pradis.fr in Frankrijk is ook een aanrader. Nederlands echtpaar. Brave paarden, lange dagtochten. Je kan ook voor de meerdaagse trektocht gaan. Ik vond het er super!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:05