Buitenrit, leuk! Of toch niet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Buitenrit, leuk! Of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 15:50

Hay iedereen, ik weet niet of het hier goed staat, maar moet het toch even van me af schrijven...

Vandaag hebben we met de paarden een buitenrit gemaakt, we waren in totaal met 4 en 1 begeleider op de fiets. Hartstikke gezellige enzo, maar toen...

We gingen dus crossen op het strand langs een meer, de pony van mijn vriendin bokte en in volle rengalop viel ze eraf. Ze hield door haar reflex de teugels nog vast, maar moest deze uiteindelijk loslaten. Nou, alles nagekeken, last van dr vinger maar viel nog mee. Toen ze weer op de pony stapte zat ze in een soort waas, niet naar omgekeken, dachten dat het door de schrik kwam. Nou, daarna weer terug naar stal, het een en ander gedaan (konijn verschoont en shetlanders gewassen), maar ze viel de hele tijd in de herhaling. Aangezien ze best wel eens verstrooid kan doen, ook niet op gelet. Daarna zaten we in de kantine en klaagde ze over hoofdpijn. Ze zei dat het van de zon kwam, maar ik kreeg al een vaag vermoeden. Een half uur later wist ze niks meer. niet eens dat ze was gevallen, of dat ze het konijn mee had verschoont. Verder keek ze niet raar uit haar ogen ofzo, maar we dachten toch aan een hersenschudding. Ze raakte steeds verder weg en ging heel raar doen. Meteen naar de dokter... ik kon helaas niet mee. Nu zit ik thuis in paniek af te wachten wat het uiteindelijk is... Ik krijg ook geen antwoord.

Sorry maar dit moest even van me afgeschreven worden...

Celine_Famke

Re: Buitenrit, leuk! Of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:52

Oh dat is vervelend! Denk dat het een hersenschudding is inderdaad!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:53

He bah, dat is wel een beetje eng! Hopen maar dat het niets ergs is. Hersenschudding kan natuurlijk goed.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:04

Het is een hersenschudding.

Ik weet het uit eigen ervaring, mij was het zelf overkomen.

Na een ernstige val van een paard dat was gestruikeld, ik bleef herhalen en vragen naar het dier (bijrijpaard van mij) of het goed maakte en ben zeker wel 20 x gaan kijken met een manege vriendin.
Steeds weer vroeg ik ernaar, ik wist niet meer dat ik al had gekeken en toen ze me erop aanwees dat we al zo'n 20 x ben gaan kijken toen kwam de schrik en de shock bij mij hard aan...............

Ze heeft me naar huis gebracht, ik had weer praatjes voor 10......ik had alles gekneusd en een zware hoofdpijn, maar ik was eigenwijs en wilde niet met de ambulance mee............Mijn ouders had me regelmatig wakker gemaakt om te zien of alles goed ging............

5 dagen later zat ik weer op mijn bijrijpaard om te voorkomen dat ik bang wordt om paard te rijden........

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:10

Ah dat is goed schrikken! :(:)
Klinkt inderdaad naar een hersenschudding.
Sterkte voor je vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:11

Zoiets heb ik ook gehad maar niet zo heftig als Ragdollcat.

Ik was ook op buitenrit gevallen van een pony maar heb daarna gewoon door gereden en heb de pony op stal gezet, gepoetst en nog even geknuffeld. Toen we in de auto zaten vroeg ik om de 10 seconden op welke pony ik nou zat en waarom ik zo'n hoofdpijn had. Ik kon (en kan) me er niks van herinneren. Wel heb ik er een vervelende pijn in mijn rug aan overgehouden.

Ik hoop voor jou en je vriendin dat het snel beter gaat, dit klinkt idd als een hersenschudding. Laat je even weten hoe het afgelopen is?

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:13

Yezzi schreef:

Ik was ook op buitenrit gevallen van een pony maar heb daarna gewoon door gereden en heb de pony op stal gezet, gepoetst en nog even geknuffeld. Toen we in de auto zaten vroeg ik om de 10 seconden op welke pony ik nou zat en waarom ik zo'n hoofdpijn had. Ik kon (en kan) me er niks van herinneren. Wel heb ik er een vervelende pijn in mijn rug aan overgehouden.

Ik hoop voor jou en je vriendin dat het snel beter gaat, dit klinkt idd als een hersenschudding. Laat je even weten hoe het afgelopen is?

Ja tuurlijk! ze stond uiteindelijk met een borstel in dr hand in de kantine dr pony te roepen... ze was goed weg...

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:13

Ragdollcat schreef:

Na een ernstige val van een paard dat was gestruikeld, ik bleef herhalen en vragen naar het dier (bijrijpaard van mij) of het goed maakte en ben zeker wel 20 x gaan kijken met een manege vriendin.
Steeds weer vroeg ik ernaar, ik wist niet meer dat ik al had gekeken en toen ze me erop aanwees dat we al zo'n 20 x ben gaan kijken toen kwam de schrik en de shock bij mij hard aan...............

Ze heeft me naar huis gebracht, ik had weer praatjes voor 10......ik had alles gekneusd en een zware hoofdpijn, maar ik was eigenwijs en wilde niet met de ambulance mee............Mijn ouders had me regelmatig wakker gemaakt om te zien of alles goed ging............

5 dagen later zat ik weer op mijn bijrijpaard om te voorkomen dat ik bang wordt om paard te rijden........

Aii, niks aan over gehouden?

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 17:34

Hannah_Kika schreef:
Yezzi schreef:

Ja tuurlijk! ze stond uiteindelijk met een borstel in dr hand in de kantine dr pony te roepen... ze was goed weg...

Nou, naar t ziekenhuis geweest, bleek achteraf alles vrij mee te vallen. Ze kan alweer (normaal) nadenken en onthouden, wel aangeraden om als ze misselijk word naar het ziekenhuis te gaan

DeniseMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:05

wow dat lijkt me best wel eng ! gelukkig viel het mee !!!!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:32

Dat is inderdaad best even schrikken!! Wel fijn dat het goed is afgelopen :)

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:26

Ik hou heel veel van buiten rijden we staan aan het strand dus daar kan ik zo lekker naar toe rijden
Het is wel alsnog 3 uurtjes heen en weer masr dan heb je ook lekker duin gehad

polder vid ik eigenlijk niet zo leuk met al die autos enzo

Waar rijden jullie het liefst ?
Weg polder dijk bos duin strand

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:29

Hannah_Kika schreef:
Ragdollcat schreef:

Aii, niks aan over gehouden?

Hoofdpijn-aanvallen de rest van je leven.......?

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:17

Fijn dat het goed is afgelopen!
Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt. Sprak echt de meest rare wartaal uit en kon niks meer helder zeggen. Mijn moeder heeft mij om de twee uur wakker gehouden en het is gelukkig goed gekomen! Maar ik snap wel dat het doodeng is om te zien gebeuren!