merrie van tussen andere paarden krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Astra

merrie van tussen andere paarden krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 13:17

Hey.... mag ik eens om raad vragen? Mijn merrie Astra is gisteren verhuisd van weide. Alles is super verlopen! Ze was zo voorbeeldig! De nacht is ze super doorgekomen. 'k Ben heel blij voor haar. Maar nu komt het.... Ze staat dus op de weide samen met nog een merrie (daarvoor stond ze 3 maanden alleen), ook een brave. Voor en naast haar zijn nog weides met paarden. Astra krijgt brok bij, de andere merrie niet dus ik wil ze eten geven op een ander stuk waar geen paarden staan. Daarvoor moet ik ze nemen en begeleiden naar het andere deel. Probleem is dat ze mij niet eens meer ziet staan! Deze morgen met heel veel geduld en belonen heb ik haar rustig kunnen nemen, spelenderwijs aantal meters weg van de paarden nemen maar eens ze het in de mot had was er niks meer aan te doen, ik moest gewoon lossen, wou geen gevoel geven van een gevecht te moeten aangaan. Natuurlijk begonnen de andere paarden te draven en galopperen, zij mee.... met het touw aan dacht op een gegeven moment dat er accidenten gingen gebeuren.. 'k Zit even met de handen in het haar... Weet iemand soms wat ik kan/mag/best doen? Grtjs

troi

Re: merrie van tussen andere paarden krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:30

De leiding nemen. Ze moet op jou letten. Dus oefeningen doen ad hand, zoals achterwaarts. En mits mogelijk niet loslaten. Jij bepaald niet zij ook niet als het moeilijk is voor haar.

1Astra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 16:38

Dank je voor je reactie!
Ze speelt een spel met me, ik heb geprobeerd om ze te lokken met eten. Dus ik heb ze nu al tot aan het begin van de weide gekregen, morgen stukje verder ;)
Meer tips zijn welkom..
Grtjs

SanD95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:42

Neem de volgende keer een longeerlijn mee. Mocht ze zich dan lostrekken ben je haar niet meteen kwijt. Ik denk dat ze ook gewoon even moet wennen. Straks vindt ze die andere allemaal normaal en niet interessant meer en je zult zien dat je haar dan wel makkelijker meekrijgt.

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:40

Ik denk inderdaad dat ze gewoon moet wennen. Zorg dat je goed de leiding neemt zodat ze weet dat jij de baas bent en dan komt het wel goed :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:42

Misschien het hoofdstel omdoen als je haar uit de wei haalt dan heb je net wat meer te zeggen.
Ze heeft het gewoon super naar de zin op haar nieuwe plekje, als ze eenmaal doorkrijgt dat met jou meegaan brokjes betekend dan zal dat wel steeds makkelijker gaan