Hierbij ga ik het nog maar een keer proberen.
Toen ik jong was hadden we 2 paardjes, tinker Pucky en Naomi.
Pucky heette officieel in zijn paspoort Nirvana, maar wij hebben zijn naam bij ons veranderd omdat hij kleiner was dan Naomi. Van Naomi is het ras onbekend, hier heb ik nog een foto van alleen moet ik dan eerst even doorkrijgen hoe ik hier een foto moet plaatsen.
.We hebben de paarden gekregen toen ik 9 was (1999), eerst Naomi en ong. 6 maanden later ook Pucky. Ze zijn verkocht rond 2012 toen mijn ouders zijn gescheiden.
Naomi is toen naar een meisje aan de overkant gegaan, Nieuw-Lekkerland of die omgeving. Pucky is bij een handelaar in Limburg terecht gekomen. Wij zijn hier ca. een maandje later nog eens naartoe gegaan maar toen was hij al verkocht. Bij Naomi ben ik nog wel een keer wezen kijken, maar op de een of andere manier ging dat niet goed. Ik reed toen een stukje buiten op een landweggetje met haar en op het moment dat we omkeerden wilde zij niet meer terug en liep ze achteruit bijna de sloot in.
Als jong meisje vraag je je dan wel af waarom ze dit bij je doet, of ze boos is op je, nu zoveel later vraag ik me af waarom ze niet terug wilde, wat was daar dan?
Ik zou niets liever willen dan weten waar ze zijn en hoe het met ze gaat en indien mogelijk zou ik ze graag eens op willen komen zoeken om te zien of ze me nog zouden herkennen.
Pucky heb ik zelf ingereden. Dat is nog best een oefening geweest. In het begin ging het allemaal perfect en daarna kwam het uitproberen waarbij hij er vandoor ging of wilde gaan rollen. Door bij het er vandoorgaan aan te sporen en het blijven zitten als hij wilde gaan rollen is dat later helemaal weggegaan. Maar wellicht herkent iemand dat omdat hij het bij zijn nieuwe baasje ook heeft geprobeerd.
Naomi is echt in training geweest om der in te rijden. Zodra daarbij iemand op haar rug klom was het gebeurd en deed ze alles wat ze moest doen om je eraf te gooien. Na een training bij andere mensen ging is dat ook gestopt en sinds dien was ze door iedereen te berijden.
Naomi vond het heerlijk als je met de bovenkant van je hand over haar wang ging, dan viel ze bijna in slaap en gingen haar ogen dicht.
Pucky kon echt kroelen. Als je je armen om zijn nek legde dan klemde die je vast met zijn kin.
Het waren beide paardjes waar je alles mee kon doen. Ik, mijn broertje, vriendinnen van dezelfde leeftijd die nog nooit een paard hadden gezien.. Alles vonden ze prima en iedereen was veilig bij ze in de buurt.
Ik moet ook nog een foto hebben van Pucky, die zoek ik vanavond even op en dan hoop ik ook dat ik er inmiddels uit ben hoe ik de foto's moet plaatsen haha.
Ik hoop echt dat iemand weet waar ze zijn en dat het goed met ze gaat.
Ze zouden overigens nu beide tussen de 15 en 19 jaar moeten zijn.
Alvast heel erg bedankt.
-X-X-
Poentjuh
Foto Naomi;