Ik ben bij een paard wezen kijken (alleen even kijken, was in de buurt, onder het mom van het zal wel niet wat zijn, maar toch te nieuwsgierig
). Het gaat om een ruin, 4 jaar, 1,66m, enkele maanden zadelmak. Paard is correct gebouwd, staat correct op de benen, zeer braaf, voor een groentje netjes aangereden en al prima rond te sturen. Fijn voorwaarts, voelde heel goed aan onder het zadel. Is eerlijk en braaf, ik reed er zo mee weg. Het paard heeft een mooie ruime draf en een bovengemiddelde galop, stap is correct, niet enorm ruim, maar wel goed.
Klinisch goed gekeurd en, als extraatje, het paard is een palomino.
Maar.. geen papier, alleen paspoort. Geen idee wat voor ras het is, maar het ziet er uit en beweegt als een normaal warmbloedpaard.
Ik was dus geheel tegen mijn verwachtingen in nogal positief en zie het wel een fijn dressuurpaard worden, maar nu.. wat is zo'n beest in godsnaam waard? 2000, 3000 euro? Ik ben niet perse op zoek naar een apart gekleurd paard, het is opvallend, maar maakt dit hem meer waard dan een bijvoorbeeld bruin papierloos paard?
Wat ik er mee wil? Ik denk dat ik er een fijn paard van kan maken dat heel leuk mee gaat komen in de basis dressuursport (qua gangenwerk en houding kan hij denk ik best een eind komen, we zien wel waar het schip strand) en waar ik lekker een paar jaar mee vooruit kan. Ik heb hem dus niet voor de verkoop.
Ik ben al voorzien van een fijn paard (met alles er op en er aan
), maar ik heb de tijd en ruimte en kan het (uiteraard) betalen, anders zou ik er niet aan beginnen. ps. foto's en filmpjes zouden natuurlijk meer een beeld geven, maar die wil ik hier niet openbaar zetten. Het is niet mijn paard en ik wil niet dat de verkopende partij hun paard hier tegen komt.