Banke Lak Böckmann trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandranbr

Banke Lak Böckmann trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:54

Ik zou graag willen weten of er meerdere trailer eigenaren zijn die problemen hebben met de lak van hun Böckman trailer..
Onze trailer is een vol polyester trailer het type is een Master uit 2009
En dus 5 jaar oud

Dit zijn foto's van 2013:
Afbeelding

Afbeelding

Nu is de bovenste rand samen met het dak dof,
Dit is geen aanslag op de lak, er zit gewoon geen blanke lak meer op,
We hebben van de dealer al onderhouds- producten van Böckmann gekregen maar dit is een tijdelijke oplossing na 1 regenbui is de poetslaag er weer af.
De trailer wordt netjes bijgehouden en 2 x per jaar grote schoonmaak.
Staat wel altijd buiten, maar de lak van een auto en andere trailers kunnen daar ook prima tegen,
Zijn er meer trailers met dit probleem?

Lindor92

Re: Banke Lak Böckmann trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:57

Onze Blomert heeft dat ook, is wel van 98 en had dat al toen hem kochten 7,5 jaar geleden.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:57

De lak van auto's en trailers is sowieso niet te vergelijken met elkaar. Auto's hebben een sterkere lak/verf en een andere ondergrond waar het op gespoten is.

Heb je dit probleem al gemeld bij Böckmann? Misschien dat zij je willen helpen?

Denk dat het toch wel een reëel probleem is bij een trailer van vijf jaar oud die altijd buiten staat. Heeft te maken met zure regen en UV.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:20

@xIirtJj onze trailer is tot nu toe ieder jaar naar de dealer geweest voor een beurt,
Deze heeft ons naar ons gevoel een beetje afgewimpeld met de onderhoudsmiddeltjes van Böckmann.

Ik weet ondertussen ook dat de lak van trailers kompleet anders worden "gespoten" dan bij een auto,
Zoals je kunt zien in het 2de deel van dit filmpje :https://www.youtube.com/watch?v=98y8z11imUY

We zijn momenteel bezig met de garantie afdeling in Duitsland.

Bij Böckmann staan ze wel voor kwaliteit en waarde vaste trailers dus dan ga ik er niet vanuit dat de blanke lak laag er al zo snel al af is toch ..

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:33

Nee, inderdaad. Maar het is wel mogelijk doordat hij altijd buiten staat. Maar goed dat je met de garantieafdeling bezig bent. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:37

@sandra: ik wil wel even voor je opmerken dat je het met een auto (over het algemeen) hebt over gespoten blik, aluminium of ander metaal en je trailer van polyester is. Een paar verschrikkelijk andere materialen.
Door middel van poedercoaten blijft een autolak eigenlijk eeuwig goed, bij polyester is dit niet een mogelijkheid ivm de eigenschappen van het materiaal. De verf die erop gaat hecht dus lang niet zo goed aan het materiaal, waardoor het sowiso gaat loslaten.
Verder dan dit gaat mijn kennis van materialen en behandeling helaas niet, dus ik zou je niet kunnen zeggen wat een redelijke termijn is voor de coating om op het polyester te blijven zitten, maar hou er rekening mee dat dat nogal wat minder is dan de lak op je auto.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 19:55

Er zit 2 jaar garantie op dus helaas

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:00

Wij hebben dit ook (gehad) met onze Hotra trailer. Inmiddels hebben wij hem laten spuiten met autolak en het is heel mooi geworden, hij lijkt net nieuw.

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 13:36

happy joyce heb je misschien foto's hiervan?

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:20