Kosten leasepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Kosten leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 17:37

Wat zijn de gemiddelde kosten van een leasepaard?
En wat wordt er dan verwacht van de leaser wat deze met het paard doet?

HorseTopShop

Re: Kosten leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:41

Dat is bij iedereen weer verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:08

Kijk maar eens in de advertentie van mijn onderschrift. Daar staat wat ik zelf belangrijk vind.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:15

http://stalklampenhof.nl/prijzen/

Hier is het 55 euro per week voor heel en 40 euro per week voor half.

heel en half mag je alles met het paard/pony, je kunt het als eigen beschouwen.
kies je echter voor half, dan deel je met zijn 2'en een paard, dus dan moeten er goede afpraken gemaakt worden.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:19

ik heb ook een paard geleased en dit is minder leuk afgelopen. Bedenk dus wel echt wat jij zelf ook wilt. Ik betaalde leasegeld, stalling en sommige bijkomende kosten.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:23

Ik leasde bij een particulier. Mocht alles met hem doen, hoefde niet te verzorgen en ik was de enige die hem reed. Kosten: €75,- per maand

Daarna een halflinger geleased voor 3 dagen per week. Eigenaresse reed hem zelf ook. Zonder verzorging te hoeven doen. Kosten: €40,- per maand

Daarna een pony geleased voor 2 dagen per week incl uitmesten. Werd gereden door eigenaresse en nog een leaser. Kosten: €75,- per maand

het laatste paard is overigens speciaal voor lease aangeschaft. Had ik toch de mogelijkheid een paard te rijden.

Nu heb ik zelf een bijrijder en zij betaalt een gedeelte stalling. Dat wilde ze zelf.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:42

Ik heb mijn paard een jaar in de lease gehad en die mensen betaalden €175.
Dit geld stortte ik meteen door naar de pensionhouder en ik verdiende hier dus niks aan. Bij het pensiongeld in zat het ruwvoer en beperkt gebruik van bodembedekking.
Alles wat ze extra wilden geven aan bodembedekking, extra hooi, brokken, snoepjes, wortels etc betaalden ze zelf. Paard stond fulltime ter beschikking voor deze mensen en ze waren zelf verantwoordelijk voor de verzorging.
Ik betaalde de vaccinaties en de smid (bekappen, als ze wilden beslaan was de meerprijs voor hun) daarnaast mochten ze gebruik maken van al zijn spullen.

Zo hadden zij een "eigen paard" en ik mn handen vrij.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:47

Ik heb mijn paard geleast voor ik haar overnam. Ik betaalde alle kosten behalve DA. Ik gok zo'n 150 per maand. Paardje kwam wel bij mij op stal staan (twee dorpen verderop) en was echt volledig mijn verantwoordelijkheid qua verzorging en beweging.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:51

Verschilt heel erg naar mijn ervaring. Op de manege kon je een paard voor 250 per maand leasen, en nu lease ik er 2 voor 100 euro per maand :)

Renate84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:53

Ik lease een paard en ik betaal les,hoefsmid, ontwormingskuren en inentingen. Ik ben de enigste die hem rijd en mag ermee doen wat ik wil...zelfs wedstrijden, workshops e.d. Deze zijn dan wel voor eigen kosten,maar dat vind ik logisch

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:40

Die van mij was beschikbaar vanaf 100 euro per maand, excl. verplicht lidmaatschap bij de rijvereniging. Daarbij maakt het niet uit of je 1 of 3 dagen per week komt, want ik wil graag een vergoeding voor de extra kosten om haar als sportpaard te laten gebruiken, anders zou ze o.a. van de ijzers afgaan (dure smid, omgerekend 80 euro per maand). Dan heb je een betrouwbare merrie, Z-dressuur, kan je mee springen, naar het bos, naar les, op concours, etc. Dat dan wel op eigen kosten. Alle spullen zijn aanwezig. Geen enkele klus hoeft gedaan te worden. Ik zorg ervoor dat ze genoeg sportvoer krijgt, osteopaat, tandarts, elke 7 weken nieuwe ijzers, etc. etc. Het is niet nodig om elke dag te komen. En ben je twee weken ziek, dan is er ook geen probleem. Ze wordt niet gedeeld met een andere leaser. Ik zou het wel leuk vinden om er nog eens een keertje op te rijden, maar niets vasts.

Jilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:45

Ik lease een tinker voor 2 dagen in de week, en dan mag ik poetsen en rijden, gebruik maken van hun spullen voor 60,- in de maand.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:53

Ik leasde een paard van de manege.
Die mocht je dan ook gebruiken als je eigen paard als in: rijden wanneer je wil/hoe vaak je wil, meenemen op wedstrijd, gebruik van alle faciliteiten van de manege (2x binnenbak, 1x buitenbak, stapmolen, wasplaats, solarium,...)
Je was ook de enige die er op reed.
Verder vol pension: voeren en mesten werd voor je gedaan.
Ook hoefsmid, dierenarts e.d. waren inbegrepen.

Prijskaartje: 245 euro/maand voor een pony en 285 euro/maand voor een paard.