Wie worden er gesponsord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Wie worden er gesponsord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 15:34

En dan bedoel ik niet in de zin van een groot kledingmerk om dat je een grote naam hebt...

Maar ik ben benieuwd naar de ruiters en amazones in de basissport... Hoe word jij gesponsord? En waar bestaat jouw sponsorpakket uit?
Wat heeft jouw sponsor er voor baat bij om jou te sponsoren? Of is het ook meer liefhebberij? Werk je toevallig bij een bedrijf die je wil sponsoren? Secundaire arbeidsvoorwaarden :P ?

mistid

Re: Wie worden er gesponsord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:39

Ik word wel gesponsord maar niet echt in de paardensport. Doe ook aan autocross en elke keer dat ik met mijn crossauto - met sticker van de sponsor erop - ergens aan de start kom krijg ik een X bedrag. Vorige week net een nieuwe sponsor geregeld, die sponsort me eerst in ieder geval een motor en wat de mogelijkheden daarna zijn weten we nog niet. Daar komt ook een sticker van op mijn auto.

Sponsor 1 ken ik niet eens, af en toe contact via de Facebookpagina van het bedrijf maar voor hetzelfde geld is dat gewoon met een medewerker ;) is ook door iemand anders geregeld.
Sponsor 2 ken ik wel, die heb ik zelf geregeld.

De sponsors hebben er baat bij in de zin van naamsbekendheid, bij de autocross is er niet een maximum aantal cm² voor logo's. Sponsor 2 vond me ook vooral een beetje zielig dat ik 3 crossen met m'n auto heb gereden en de 5e motor naar de kl0ten is, maar ook liefhebberij van de sport.

In de paarden word ik in zekere zin wel wat gesponsord door ons eigen bedrijf omdat ik natuurlijk geen stalgeld hoef te betalen maar wel alle faciliteiten kan gebruiken. Daar horen auto + trailer en brandstof ook bij. Echter is dat zonder vermelding van logo's etc.

Voor bij de paarden is het denk ik niet echt interessant voor zowel sponsor als ruiter als je het gewoon voor de hobby doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:49

Ja, het hele autocross verhaal is mij opzich wel bekend. Dat is vrij logisch.
Ik snap ook waarom bedrijven baat hebben bij sponsoring.
Maar in de paardensport is het toch niet altijd zo dat een bedrijf ergens baat bij heeft... :P Zie wel vaker ruiters rondrijden met sponsorlogo's van een bedrijf waarvan ik me afvraag waarom ze er iets aan hebben?

Nouja, praktisch zoals je zelf ook al zegt :P

Daarom ben ik zo nieuwsgierig, wie weet kan ik mijn baas overhalen met wat goede argumenten :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:51

Janine1990 schreef:
Zie wel vaker ruiters rondrijden met sponsorlogo's van een bedrijf waarvan ik me afvraag waarom ze er iets aan hebben?

Misschien 't bedrijf van pappie of mammie voor hopelijk meer bekendheid? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:53

_Ekenna schreef:
Janine1990 schreef:
Zie wel vaker ruiters rondrijden met sponsorlogo's van een bedrijf waarvan ik me afvraag waarom ze er iets aan hebben?

Misschien 't bedrijf van pappie of mammie voor hopelijk meer bekendheid? :D

Noou, niet zo negatief... Genoeg sponsors die het ook doen voor de lol...
En als mijn ouders dat zouden doen, dan heb ik daar geen moeite mee. Zou jij toch ook niet hebben?

Maargoed, deze reacties heb ik niet zoveel aan. Ik wil juist die mensen horen die zelf gesponsord worden in de paardensport.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:55

Ik bedoelde het niet op een negatieve manier, maar denk dat er om die reden die ik genoemd heb ook veel ruiters worden gesponsord. Als ik actief zou zijn in de wedstrijdsport zou mijn stiefvader met zijn eigen bedrijf mij ook sponsoren voor meer bekendheid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:57

Vaak is het iets wat al in de familie zit. Denk niet dat sponsoring echt heel veel uithaalt voor het bedrijf zelf, maar het is wel in bepaalde gevallen aftrekbaar.

Citaat:
Sponsoring of hobby Sponsoring zijn meestal zakelijke kosten, hobby's zijn privé, deze kosten zijn niet aftrekbaar. Soms komen de werelden van sponsoring en hobby dicht bij elkaar en is er een grijs gebied tussen zakelijk denken en privé voelen. De kosten moeten vanuit het bedrijf gezien een zakelijk karakter hebben. Een weldenkende ondernemer zou deze kosten ook moeten maken, zeggen veel rechters. - See more at: http://www.belastingtips.nl/zakelijk/af ... KVRY9.dpuf

Echter is sponsoring in de basissport vaak wel hobby, tenzij het bijvoorbeeld een bedrijf is die de inkomsten uit het aanrijden en uitbrengen van (jonge) paarden haalt en ze op grond van hun prestaties verkoopt. Ik denk dat die grens heel moeilijk te trekken is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:58

_Ekenna schreef:
Ik bedoelde het niet op een negatieve manier, maar denk dat er om die reden die ik genoemd heb ook veel ruiters worden gesponsord. Als ik actief zou zijn in de wedstrijdsport zou mijn stiefvader met zijn eigen bedrijf mij ook sponsoren voor meer bekendheid.

Aah, oke, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, sorry :o

De ruiters die ik ken die worden gesponsord worden dat dus niet door ouders oid. De relatie met het bedrijf kan ik verder niet vinden...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:06

Hier de andere kant: ik sponsor een amazone. Ik heb zeker niet de illusie dat ik door deze sponsoring meer opdrachten zal krijgen, maar hoe je het ook draait of keert, is het wel een vorm van exposure. Zij rijdt Z en hoger en bijvoorbeeld op FB wordt de bedrijfsnaam genoemd en deel ik posts op de bedrijfspagina. En dat maakt dat je bedrijfsnaam dan toch onder de aandacht komt. Maar ik doe het vooral uit liefhebberij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:08

Mistid, bedankt voor de link!

chevax schreef:
Hier de andere kant: ik sponsor een amazone. Ik heb zeker niet de illusie dat ik door deze sponsoring meer opdrachten zal krijgen, maar hoe je het ook draait of keert, is het wel een vorm van exposure. Zij rijdt Z en hoger en bijvoorbeeld op FB wordt de bedrijfsnaam genoemd en deel ik posts op de bedrijfspagina. En dat maakt dat je bedrijfsnaam dan toch onder de aandacht komt. Maar ik doe het vooral uit liefhebberij.

Dit zijn ook reacties waar ik wat aan heb!!!
Wat voor bedrijf heb jij?

Edit: En wat doe jij aan sponsoring?
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 19-09-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:09

Ik word niet gesponsord, maar sponsor zelf een ruiter :) Maar ik heb geen bedrijf, dus het is niet zo dat ik het doe voor naamsbekendheid voor mijn bedrijf. De ruiter zit op hetgene waar ze reclame voor maakt zegmaar :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:10

Daphne__ schreef:
Ik word niet gesponsord, maar sponsor zelf een ruiter :) Maar ik heb geen bedrijf, dus het is niet zo dat ik het doe voor naamsbekendheid voor mijn bedrijf. De ruiter zit op hetgene waar ze reclame voor maakt zegmaar :+

Klinkt nogal ingewikkeld...
Je bedoelt dat jij een paard hebt en dat iemand anders die uitbrengt en dat jij daar de kosten voor betaald? Dat is toch gewoon hobby?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:17

Ik heb een paard gekocht voor een symbolisch bedrag. Werd mij erg gegund door de vorige eigenaresse. Kreeg er een dressuur sjabrak bij met naam en logo van hun bedrijf er op. En dan met de vraag of ik daar dan mee zou willen rijden. Helemaal prima haha!

Verder zijn mijn aller grootste sponsors gewoon mijn ouders. Zonder hen reed ik nu op een hobbelpaard.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:25

Heel eerlijk, ik heb geen idee ;) Ik twijfelde al toen ik mijn berichtje typte, maar Google maakte me niet erg wijzer. En omdat je als gewoon persoon ook een evenement kunt sponsoren en bedrijven ook vaak hobby wedstrijdruiters sponsoren, wat dus ook hobby is... Zou ik het dus niet zeker weten.

Ik betaal wedstrijden/startpas, begeleiding, kleding, tuig, vervoer... Eigenlijk gewoon alles.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:28

Ik wordt gesponsord door koop kantoormeubelen uit Eindhoven,
stalling;smid; harnachement wordt betaald en in ruil daarvoor heb ik dat logo op mijn dekjes/dekens. :j
Dan daarbij heb ik normaal een sponsor erbij voor de wedstrijdkosten maar dat contract is een tijdje geleden beëindigd.
Nu opzoek naar een nieuwe :o

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:37

Dus iemand anders betaald voor jou de stalling, smid én het tuig? Grapje zeker. _O-

Wauw wat een feest, als ik toch even €300 vergoed krijg per paard om er een deken met logo op te leggen...

Geintje natuurlijk, nu rijd jij ook wel een opvallend kanon.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:44

SFC schreef:
Dus iemand anders betaald voor jou de stalling, smid én het tuig? Grapje zeker. _O-

Wauw wat een feest, als ik toch even €300 vergoed krijg per paard om er een deken met logo op te leggen...

Geintje natuurlijk, nu rijd jij ook wel een opvallend kanon.

Hèhè nee het is echt waar en ja dros valt op, helemaal omdat ik maar 1.60m ben en zij bijna 1.80m :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:57

Evony schreef:
Ik heb een paard gekocht voor een symbolisch bedrag. Werd mij erg gegund door de vorige eigenaresse. Kreeg er een dressuur sjabrak bij met naam en logo van hun bedrijf er op. En dan met de vraag of ik daar dan mee zou willen rijden. Helemaal prima haha!

Verder zijn mijn aller grootste sponsors gewoon mijn ouders. Zonder hen reed ik nu op een hobbelpaard.

Dat is leuk zeg!!!

Daphne__ schreef:
Heel eerlijk, ik heb geen idee ;) Ik twijfelde al toen ik mijn berichtje typte, maar Google maakte me niet erg wijzer. En omdat je als gewoon persoon ook een evenement kunt sponsoren en bedrijven ook vaak hobby wedstrijdruiters sponsoren, wat dus ook hobby is... Zou ik het dus niet zeker weten.

Ik betaal wedstrijden/startpas, begeleiding, kleding, tuig, vervoer... Eigenlijk gewoon alles.

Nou ik doel meer op gesponsord worden door een bedrijf. Dus sponsorkleding en logo's dragen. In ruil voor??? Dat is mij dus niet geheel duidelijk. Is sponsoren tegenwoordig op basisniveau misschien alleen het dragen van kleding/dekje/deken?

maxipaxixx schreef:
stalling;smid; harnachement wordt betaald en in ruil daarvoor heb ik dat logo op mijn dekjes/dekens. :j
Dan daarbij heb ik normaal een sponsor erbij voor de wedstrijdkosten maar dat contract is een tijdje geleden beëindigd.

Dat is leuk zeg!! Hoe ben je aan deze sponsor gekomen? En is het voor jouw sponsor meer gewoon liefhebberij? En is het voor jouw sponsor ook nog een probleem dat je op het moment geen wedstrijden rijdt? Of rij je die op dit moment op eigen kosten?

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:08

Janine1990 schreef:
maxipaxixx schreef:

Dat is leuk zeg!! Hoe ben je aan deze sponsor gekomen? En is het voor jouw sponsor meer gewoon liefhebberij? En is het voor jouw sponsor ook nog een probleem dat je op het moment geen wedstrijden rijdt? Of rij je die op dit moment op eigen kosten?

Ik heb op heel veel handelstallen gereden en ben uiteindelijk beland bij iemand waar ik de paarden/pony's voor uitbracht.
Via-Via ben ik in contact gekomen met Frank Koop en hij sponsort mij nu alweer bijna 2 jaar.
Daarvoor had ik een andere sponsor erbij (briljant schoonmaakbedrijf) maar dat contract was dus beëindigd, hij dekte mijn wedstrijdkosten.
Frank weet dat ik nu even een wedstrijd stop heb maar ik zorg er wel voor dat we nog steeds gezien worden.
Ga kijken bij vrienden op concour met een polo/jas aan met zijn logo erop.
Ik heb gewoon heel veel geluk gehad met deze sponsor. Ben er ook nog steeds super blij mee, zonder hem had ik mijn merrie niet eens meer gehad :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:13

maxipaxixx schreef:
Ik heb op heel veel handelstallen gereden en ben uiteindelijk beland bij iemand waar ik de paarden/pony's voor uitbracht.
Via-Via ben ik in contact gekomen met Frank Koop en hij sponsort mij nu alweer bijna 2 jaar.
Daarvoor had ik een andere sponsor erbij (briljant schoonmaakbedrijf) maar dat contract was dus beëindigd, hij dekte mijn wedstrijdkosten.
Frank weet dat ik nu even een wedstrijd stop heb maar ik zorg er wel voor dat we nog steeds gezien worden.
Ga kijken bij vrienden op concour met een polo/jas aan met zijn logo erop.
Ik heb gewoon heel veel geluk gehad met deze sponsor. Ben er ook nog steeds super blij mee, zonder hem had ik mijn merrie niet eens meer gehad :j

Wat leuk om te lezen allemaal zeg! Fijn dat je zo'n goed contact met je sponsor hebt!
En je schept ook een duidelijk beeld over wat jij dus krijgt in ruil voor het dragen van sponsorkleding! Dankjewel! :)

Hoe verwacht je een nieuwe sponsor te vinden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:25

Janine1990 schreef:
Mistid, bedankt voor de link!

chevax schreef:

Dit zijn ook reacties waar ik wat aan heb!!!
Wat voor bedrijf heb jij?

Edit: En wat doe jij aan sponsoring?

Sorry, had deze even gemist. Ik stuur je een pb.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:39

Ik ben mijn eigen sponsor. :+ Betaal eigenlijk alles zelf.

Maar zonder een aantal mensen zou het nooit zijn gelukt, mijn groom, instructrice, beste vriendin en de fokker van mijn paard die meestal met mij mee gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:21

Giolli schreef:
Ik ben mijn eigen sponsor. :+ Betaal eigenlijk alles zelf.

Maar zonder een aantal mensen zou het nooit zijn gelukt, mijn groom, instructrice, beste vriendin en de fokker van mijn paard die meestal met mij mee gaat.

Heel leuk hoor, maar dat was mijn vraag niet... Antwoord heb ik dus ook niets aan...
Tenzij je je eigen bedrijfslogo op je kleding hebt... Maar dat is niet de indruk die ik krijg aan de hand van dit berichtje....

Chevax, bedankt voor je PBtje, ik zal het zo even uitgebreid lezen en beantwoorden!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:55

Ik was zelf net zo benieuwd naar antwoorden, lees dus ook even mee. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:00

Giolli schreef:
Ik was zelf net zo benieuwd naar antwoorden, lees dus ook even mee. ;)

Dat mag natuurlijk altijd! :D