Rits in rijlaarzen laten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Rits in rijlaarzen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 23:01

Na 5 jaar zonder paarden, wil ik het nu weer gaan oppakken.

Ik heb mn lederen petrie laarzen van zolder gehaald, die ik 10 jr geleden heb gekocht. Links kwam ik zo in, maar rechts kon ik niet eens halverwege komen.

Ik ben 2,5 jr geleden met mn fiets aangereden, enkelknobbel lag eraf. Na 2 jr revalidatie gaat het nu redelijk goed, alleen is dat hele gedeelte rondom de enkel veel dikker/opgezwollen dan mn ljnkervoet.

Denken jullie dat ik wel jn mn laarzen pas wanneer ik er ritsen jn laat zetten, zodat mn voet geen bocht hoeft te maken? Enig idee wat het zal kosten?

Heb nu rubberen aigles via mp gekocht. Morgen passen als de verkoper reageert, maar wil grasg met mn eigen laarzen rijden, ben ook bang dat ik met rijden weer meer klschten krijg, maar heb er e ht zin in, dat vrije gevoel.

Maar terug naar het topic, zouden ritsen helpen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:04

Kosten kan je het beste even navragen bij een schoenmaker in de buurt die het vaker doet.
Je laars wordt in omvang iets ruimer, ongeveer 2cm als ik het goed heb onthouden?.. dus dat kan zeker helpen.

Vaak word een rits er niet helemaal tot onder in gezet.
Weet niet of dat bij jouw laars wel kan.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:06

Jeetje wat naar , maar misschien eerst afwachten tot je enkel helemaal weer genezen is?
Mn zusje heeft ook ritsen in haar laarzen laten plaatsen, ik heb geen idee meer wat dat gekost heeft, maar volgens mij viel dat heel erg mee!
Ik ken ook iemand die heeft haar laarzen laten oprekken, misschien is dat iets voor je? Even afwachten of er meer bokkers zijn die dat gedaan hebben en wat daar dan het voordeel in is inplaats van nieuwe ritsen?
Iig heel veel sterkte met je revalidatie!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:06

Dat kan best wel helpen, vraag je gewoon om een brede rits. Ik heb het door de schoenmaker laten doen, zag er perfect uit en kostte 18 euro per rits. Maar dat is al wat jaren geleden.

Mama3

Re: Rits in rijlaarzen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:31

Bedankt! Ik ga woensdag meteen naar de schoenmaker. Hij weet vast wat werkt, oprekken/ritsen. Ik gi g ervan uit dat het heel duur zou zijn en had niet aan de schoenmaker gedacht. Ik neem nu de gok, ze staan al 5 jr op zolder, als ze achteraf nog niet passen, gaan ze weer naar zolder tot betere tijden:-)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:32

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb het destijds bij ooteman paardensport laten doen. Netjes gedaan en niet heel schrikbarend duur. Rits komt wel half aan de voorkant

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:40

misschien dat je genoeg ruimte krijgt met een rits, wel lastig dat je enkel dikker is, de bocht maken is zeker al het lastigste met laarzen zonder rits. Succes bij de schoenmaker en hopen dat hij jou kan helpen om de laars aan te passen.

Maryke79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:47

Bij mijn laars hebben ze een rits laten zetten helemaal tot onderaan. Helaas hadden ze de rits aan de binnenkant gezet. Hierdoor beschadigt wel je zadel. Goed op de plek letten waar ze hem plaatsen.... :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:56

Eerlijk gezegd zou ik het niet doen met laarzen van 10 jaar oud. Hoe goed Petrie's ook zijn, de kwaliteit van het leer gaat toch achteruit.
Petrie's zijn ook nou niet echt bekend om hun meest soepele leer :).