Initiatorbrevet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulieP

Initiatorbrevet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:31

Dag Bokkers! /3

Ik heb enkele vragen over het initiatorbrevet (in België, weet niet ofdat het in Nederland hetzelfde is :9 )

Ten eerste: hoe oud moet je zijn om de verschillende examens af te leggen? Sommige mensen zeggen het jaar dat je 16 wordt, anderen zeggen dan weer dat je al 17 moét zijn... :P

Hoe gaat het dan in z'n werk? Ik heb gehoord dat je eerst een praktisch 'toelatingsexamen' moet afleggen, nadien theoretische curcus & stage en dan nog eens examen om je uiteindelijke brevet te behalen? 8)7

En dan: waar kan je dit doen? Moet je hiervoor een eigen paard/pony hebben? Is er enige wedstrijdervaring voor nodig of andere brevetten?

Ook ervaringen, ... zijn meer als welkom! :D

Groetjes!

IlBuono

Re: Initiatorbrevet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:39

Ik ga zaterdag mijn praktijk afleggen! Je moet eerst een praktijkproef afleggen (dressuurproef rijden en 1.00 m parcours springen) Als je deze rijvaardigheid slaagt mag je de cursus starten. Deze is van bloso en zijn 4 modules (theorie, EHBO, longeles en lesgeven) dan pas is je cursus compleet. Je mag de praktijk starten als je het B-Brevet hebt en de theorie in het jaar dat je 17 wordt! Stage zit in de cursus & dit moet met een eigen paard (geen manege paard van daar dus) en ik vind wedstrijdervaring eigenlijk nog wel aangewezen (zo mag ik de dressuur laten vallen dankzij vrijstelling) Als je nog vragen hebt laat maar weten!

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:50

Ohh dankje! :D Hoe lang duurt heel de curcus? ;)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:57

Het aantal uren staat op de site van de vlp maar ik dacht een week :)