Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
myk_en_shant schreef:Zo te lezen neem je veel te veel hooi op je vork.
Vind trouwens wel dat je veel uren per week stage moet lopen.
Moet je echt zoveel uren per week draaien, of draai je extra uren.
Wat betreft je verzorgpaard, ik zou zelf deze laten gaan. School gaat ten alle tijden voor.
Je eigen paard, toch proberen een aantal dagen per week je er heen slepen en voor de andere dagen een verzorgster zoeken.
plus men middagpauze nog natuurlijk. Anniek22 schreef:ga eens een keer iets compleet nieuws met je paard doen. Koop een goedkoop touwhalster en een goedkope neckrope en ga vrijheidsdressuur doen: dat hoeft niet lang, je paard wordt er beter in en rustiger van, gaat beter zijn/haar best doen en het is leuk! Of ga vlechten, helemaal poetsen, lange buitenrit, etc etc...
Jessix schreef:Ik heb vroeger ook op een privé stal gewerkt en was dan vaak te moe om nog veel thuis te doen, waar ik mijn eigen paard had staan. Je had dan al de hele dag tussen de paarden gelopen en vooral winterdag viel het me erg tegen om dan nog de stal uit te mesten en te gaan rijden. Ik moest me er echt toe zetten, maar heb het wel altijd gedaan. Eenmaal bezig is het vaak toch wel weer leuk en ontspannend.
Ik zette mijn paard daar later vaak tijdens de wintermaanden op stal. Dan kon ik daar direct na het werk trainen en de stal deed ik samen met alle andere stallen mesten. Meestal valt er wel wat te regelen wat kosten betreft omdat je toch het meeste zelf doet. Misschien is dat voor jou ook een optie? Ik ging daar ook twee keer per week lessen waardoor je weer ergens naar te toe te werken had en dat geeft dan weer extra motivatie.
heeft sinds veulen altijd op de weide gestaan toen ik haar kocht stond ik eerst op een stalling waar ze in de winter binnen gingen resultaat: graat mager paardje met stress en werd agresief naar alles en iedereen.. Jessix schreef:Oh dat is dan inderdaad niet de oplossing. Mijn paard stond daar op de dag gewoon met een groep op de wei en 's nachts op stal, maar ik begrijp uit jouw post dat ze daar alleen stallen hebben en geen weidegang (in de winter)? 24/7 op stal zou ik ook niet vrolijk van worden...
Nou dan moet je je motivatie thuis zien te vinden. Heb je wel les? Ik merk zelf dat ik door regelmatig te lessen meer focus heb en dus meer gemotiveerd ben.
ik heb geen les maar zal hier wel mee moeten beginnen voor mijn examens af te kunnen leggen op school
. 
.