Initiator brevet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieze_36kyra

Initiator brevet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:31

Hoi
Nu had ik de vraag of iemand al zijn initiator hier heeft gehaald :) ik ben van plan om deze te doen maar pas binnen 3 jaar ( ben nog te jong ;) ) op wat letten ze allemaal en wat omvat de theorie? Ik weet zelf dat je een aantal stages moet lopen bij bloso :) je moet eerst je rijvaardigheid halen voor je je theorie begint? Klopt dit? ik zou gewoon wat meer dingen weten dan kan ik me al wat voorbereiden :) de dressuurproef weet ik al en dat is iets moeilijker als B-brevet... Springen is parcour 1m-1m 10 als ik me niet vergis... Wat zijn de aandachtspunten en op wat letten ze vooral? Kan je de theorie ook vinden voor je die stage doet?
Groetjes
Lieze_36Kyra

JuliePinte

Re: Initiator brevet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:56

Ik volg, een super interessant onderwerp :D

Lieze_36kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:00

JuliePinte schreef:
Ik volg, een super interessant onderwerp :D

Weet jij er anders iets van, ik ken je namelijk niet... *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:04

Mijn dochter is er mee bezig via school.

Je moet uiteraard eerst je A- en B brevet halen. Je moet stage lopen en je moet onder supervisie een aantal lessen geven.

Kan mijn dochter wel vragen hoe het allemaal precies zit of je stuurt Caresje op bokt zelf even een pb.

Lieze_36kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 22:29

Percy schreef:
Mijn dochter is er mee bezig via school.

Je moet uiteraard eerst je A- en B brevet halen. Je moet stage lopen en je moet onder supervisie een aantal lessen geven.

Kan mijn dochter wel vragen hoe het allemaal precies zit of je stuurt Caresje op bokt zelf even een pb.

Ik heb al zowel A als B :) dat je stage moest lopen wist ik al en lessen geven zoals longeren, gewoon lesgeven om te zien hoe je met kinderen omgaat in de les wist ik ook al ;) ik hoop dat ik het hier juist heb :p van mij mag je gerist eens informeren bij je dochter, dat kan nooit kwaad :)

PrietPraat

Re: Initiator brevet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:51

Ik heb een aantal jaar geleden mijn initiator gedaan, vriendin heeft het overlaatst gedaan een dit was toch een anders dan toen ik het deed dus wss binnen drie jaar weer ;).

Indien je jezelf al klaar voelt voor de rijvaardigheid dan kan je die nu al doen, da mag je dan vanaf je je B brevet hebt in feite. Maar dan de cursus zelf pas vanaf 17 jaar geloof ik. Parcours is normaal niet hoger dan 1m. Ze letten op je houding, tussen en op de sprongen, tempo controle, wendingen etcetera. Dat je balken springt heeft geen nadeel (tenzij het is omdat je uw paard helemaal verkeerd naar de sprong stuurd ;) ).

Theorie omvat didactiek,, theorie paardrijden, EHBO. Dikke map maar leert heeeeel vlot :).

Lieze_36kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:48

PrietPraat schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden mijn initiator gedaan, vriendin heeft het overlaatst gedaan een dit was toch een anders dan toen ik het deed dus wss binnen drie jaar weer ;).

Indien je jezelf al klaar voelt voor de rijvaardigheid dan kan je die nu al doen, da mag je dan vanaf je je B brevet hebt in feite. Maar dan de cursus zelf pas vanaf 17 jaar geloof ik. Parcours is normaal niet hoger dan 1m. Ze letten op je houding, tussen en op de sprongen, tempo controle, wendingen etcetera. Dat je balken springt heeft geen nadeel (tenzij het is omdat je uw paard helemaal verkeerd naar de sprong stuurd ;) ).

Theorie omvat didactiek,, theorie paardrijden, EHBO. Dikke map maar leert heeeeel vlot :).

Oke, dankje
Alles wat paarden omvat leert snel :p