Rijlaarzen, ene maat te groot, andere maat te klein.. HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Rijlaarzen, ene maat te groot, andere maat te klein.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:49

hallo bokkers!

Ik ben opzoek naar leren paardrijlaarzen in het bruin. Nu ging ik eerst naar Divoza om daar een paar laarzen te passen. Wat het probleem nu is, is dat de kindermaat te kort is, maar de laars om de kuit precies goed zit, en de dames maat is de lengte goed en kuit te groot... Ik heb zo'n beetje alle laarzen gepast, ook buiten ons budget, maar helemaal niks was echt 'perfect'.

Nu is mijn vraag dus of jullie een een paar laarzen weten met een erg smalle kuit, maar toch wel een 'dameslengte', het liefst in het bruin.

dus, brand los! :D

edit: ons budget is max. 120 euro :)

Apple

Re: Rijlaarzen, ene maat te groot, andere maat te klein.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:46

Zo snel gaat dat niet, je topic staat er pas een uur op :))

Wat je kunt doen is je maat laten meten bij Divoza of een andere ruitersportzaak. Als je weet wat de lengte van de laars moet zijn, kuitbreedte en voetmaat dan kun je daarna kijken bij de maattabellen van rijlaarzen welke rijlaars jou dan ongeveer zou passen :-)

Anders is het wellicht verstandiger om schoenen en leren chaps te kopen. Als je dan helemaal bent uitgegroeid kun je altijd nog op zoek naar rijlaarzen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:49

lipica leverancier zoeken worden op maat gemaakt en kleur kan je zelf kiezen je hele laars kan je zelf samen stellen moet je hier maar eens op bokt zoeken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:50

Dat is een mooie optie inderdaad, maar dan val je wel buiten het budget van 120 euro :-)

Idee voor sinterklaas?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:36

Bedankt voor de reactie's! Ik zal even een keer langs Divoza gaan om mijn maat op te nemen :) Ik ga ook even kijken naar rijlaarzen op maat, maar ik ben bang dat dat hem niet gaat worden haha :o :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:43

Je kunt ook zelf gewoon je benen opmeten, je kunt op google ook wel afbeeldingen vinden waarop je kunt zien hoe je dat het beste kunt doen. Of even iemand thuis laten helpen :).

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:56

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:57

Die kuitmaten zijn alleen in normaal en wijd, ik vrees dat je smal moet hebben...

Wat zijn je maten precies? Je zou eventueel ook ietsje verder kunnen sparen en voor een paar Petries gaan (vanaf €200,-). Die hebben een zeer uitgebreid maten systeem namelijk.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:01

kuit: 29,5
hoogte: 41
maat: 37

Helaas wil mijn moeder niet dat ik er 200 euro voor uit geef... :( Ik heb het geld er wel voor, maar ze vind dat ik dat beter kan besteden aan een nieuwe deken voor mijn pony. Maar toch bedankt voor de tip :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:04

Lastig! Ik moet wel zeggen, dat je uiteindelijk met een iets duurdere laars wel veel langer doet. Ik heb dik acht jaar met mijn Petrie Perfects gedaan (en al tweedehands gekocht dus ze zijn nog ouder). En m'n laarzen van Divoza van €160,- gingen al na 6 maanden kapot. :(

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:09

Dat klopt! Ik probeer het mn moeder steeds uit te leggen, maarja, ze wil niet luisteren ;( Ze zegt dan: Dan laten we ze maken als ze kapot gaan, maar dan zijn we straks nog duurder uit. Ik zou heeeel graag petrie laarzen willen, maar ze zijn zo duur :').

MaaikevdkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:26

Ik weet niet waar je woont maar zag i de folder van tentenkamp rotterdam dat ze weer betaalbare cavallo laarzen hadden. 99,95. Vaak kan je sowieso bij tentenkamp wel laarzen scoren voor leuke prijsjes. Of je maat er dan bij zit is maar de vraag maar vaak hebben ze ook wel wat afwijkende maten. Dus wie weet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:35

je bent 14, wel of niet uitgegroeid?

anders zou ik geen fortuin betalen voor passende rijlaarrzen, het nog even uitzingen tot je de damesmaat in kunt en je kuit misschien veranderd is door je groei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:41

iemand is mij voor. Veel geld uitgeven aan voeten die nog groeien. Beter door sparen en wachten tot je voeten zijn uitgegroeid. Er zijn ook mooie chaps te koop voor een redelijke prijs.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:47

Morganlefay schreef:
iemand is mij voor. Veel geld uitgeven aan voeten die nog groeien. Beter door sparen en wachten tot je voeten zijn uitgegroeid. Er zijn ook mooie chaps te koop voor een redelijke prijs.

Voeten zijn met 14 meestal wel uitgegroeid hoor.
Maar je kuiten en benen zullen nog wel veranderen. Misschien kun je naar tweedehands kijken? Dan heb je toch een goed merk en voor niet al te veel geld. Maar dan moet je maar net de juiste maten vinden..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:22

ZeSteigert schreef:
Morganlefay schreef:

Voeten zijn met 14 meestal wel uitgegroeid hoor.
Maar je kuiten en benen zullen nog wel veranderen. Misschien kun je naar tweedehands kijken? Dan heb je toch een goed merk en voor niet al te veel geld. Maar dan moet je maar net de juiste maten vinden..

voeten waren hier helaas het enige van mijn lijf (naast vrouwelijke rondingen en het sterker worden van bespiering) dat nog groeide na mijn twaalfde..

groei hangt bij vrouwen over het algemeen samen met de start van je vruchtbaarheid.. daarna groei je niet of nauwelijks meer, voeten waren hier helaas de uitzondering (ruime maat 41, 39 toen ik verder uitgegroeid was op mijn 12e).. De gemiddelde leeftijd momenteel is 16

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:29

Je voeten groeien misschien niet meer maar je kuiten etc wel. Is een mooi paar jodphurs niet fijner? Kan er ook heel mooi uitzien. :j

janlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:23

http://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen/ ... rs-perfect
Kijk eens de petrie perfect rijlaars nu voor maar 100,-. Ik weet niet of je maat er tussen zit. Ik had het zelfde probleem als jou ben ook 14 en hele smalle voeten en dan weer lange benen.. Ik heb nu de petrie perfect bij de divoza gehaald, zitten perfect. Ik had namelijk in de divoza zelf alleen maar laarzen aan die me paste maar natuurlijk 600,- waren.. Mijn maximale bedrag dat ik uit wilde geven was alleen wel 300,- maar ben toch thuis gekomen met de petrie perfect zaten heel erg lekker. Bij de divoza zijn ze ook in de aanbieding geloof ik en ook nog eens een hele hoop geld bespaart!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:20

Moet je even bij Divoza kijken, of epplejeck. Maar divoza is mijn voorkeur (Terwijl alle ruitersportzaken wel bruine rijlaarzen hebben :') ) Wat mijn probleempje is is dat mijn hiel te breed is terwijl ik een héle kleine schoenmaat heb (35/36) en mijn hiel is echt big, dus ik kan alleen jodhpurs aan, waarbij mijn chaps xxs zijn, mijn kuit is weer te klein waardoor mijn rijlaarzen ook niet passen, ik heb ook een te dunne kuit waarbij ik flip flops heb.. ;( overgestapt naar jodhpurs, misschien een aanrader voor je? heb je d'r niet zoveel last van en je hebt ze genoeg in bruin!! wat een voordeel :)