allergie cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

allergie cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:30

Sinds ik op deze stal sta moet ik weer een cap dragen.
Ik heb sinds het dragen van de cap jeuk op mijn hoofd maar nooit de verbinding gezien.
Totdat mijn paard een kleine blessure kreeg en ik op vakantie ben geweest en toen nergens last van had.
Heb nu mijn cap al meer naar achteren gedaan alleen is mijn nek nu ook geïrriteerd.
ik word helemaal gek van de jeuk en krap het ' s nachts tot bloedens toe open..

meer mensen met dit probleem? En zijn er caps die dit probleem minder of niet hebben.
rij nu met een HH cap.
Hiervoor reed ik weinig met cap (wedstrijden springen buitenrijden) en dan heb ik nergens last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:32

Ik zou op zoek gaan naar een kwalitatief hoogwaardige en goed ventilerende cap. Het is even een aanschaf, maar je hebt er jaren plezier van!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:34

Charles Owen heeft een antibacteriële binnenkant volgens mij, misschien is dat wat? Anders iets met uitwasbare voering zoals een Samshield of een KEP?
Hoe oud is je cap? Misschien helpt een badje al wel, dat er oud viezigheid in zit wat je huid irriteert.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:36

mistid schreef:
Charles Owen heeft een antibacteriële binnenkant volgens mij, misschien is dat wat? Anders iets met uitwasbare voering zoals een Samshield of een KEP?
Hoe oud is je cap? Misschien helpt een badje al wel, dat er oud viezigheid in zit wat je huid irriteert.

Heb de cap al wel een aantal jaar, maar hiervoor niet tot weinig gebruikt.
En dan wassen in soda? Ben überhaupt heel gevoelig op mijn huid..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:38

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:41

Natuurlijk puur van andrelon.

Super bedankt voor jullie antwoorden.
Uvex hoor ik meer goeie verhalen ook in verband met migraine

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:43

Askim schreef:
mistid schreef:

Heb de cap al wel een aantal jaar, maar hiervoor niet tot weinig gebruikt.
En dan wassen in soda? Ben überhaupt heel gevoelig op mijn huid..

Ik zou het dan wel met een neutraal iets wassen, Biotex, soda of Neutral. Ook als je de cap niet veel gebruikt hebt kan er stof etc in de voering zijn gaan zitten. Je schrikt je dood als je de kleur van het water wat er uit komt bekijkt :Y)

Mijn caps waste ik voorheen met de eerste de beste shampoo die ik kon vinden, tijdje laten weken en daarna goed naspoelen. Tegenwoordig heb ik een cap met uitwasbare voering, dat is heel gemakkelijk. Gewoon mee in de wasmachine op een 30 graden wasje.