Oplichters Magnus..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Oplichters Magnus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:26

Iedereen heeft er de laatste tijd wel over gehoord de oplichters van stoeterij Magnus.
Ik had er hier en daar al van vernomen, maar toen ik een stal zocht voor mijn pony kwam ik in aanraking met iemand die bij opgelicht was (tv) programma en nog een jaar huur verschuldigd was. Ik hoorde via via dat ze na hun voor arrest weer actief zijn. Dus ik had een bericht geplaatst op de facebook van stoeterij magnus dat je geen zaken met hun moest doen omdat hun oplichters zijn. Kreeg ik als antwoord, ja je moet jouw paard niet op die stal zitten want die meneer machura is de oplichter en wordt binnenkort opgepakt, van een van de magnus medewerkers, en balbla. Ik contact met hem opgenomen, blijkt dat er 19 aangiftes tegen Magnus zijn gedaan en dat zij daarvoor in de rechtbank moeten komen. Maar je snapt het al...wat als het dus wel zo is, dat bijvoorbeeld machura wordt opgepakt, en bijvoorbeeld paarden in beslag genomen worden? Krijg ik mijñ paard dan wel terug? En tot hoever moet ik zulke oplichters eigenlijk geloven?

MarlindeRooz

Re: Oplichters Magnus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:28

Je topic staat sowieso verkeerd, maar als ik het goed begrijp staan je paarden op die stal?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:32

Van dit verhaal wordt ik niks wijs.
Typ het eens opnieuw en met wat meer duidelijkheid. Tevens even duidelijk vermelden wat jij dan wel met deze stoeterij te maken hebt en waar jij dan precies bang voor bent.
(staan je paarden daar, of las/hoorde je dit en wil je meer weten etc.)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:33

Mijn paard komt op de stal terrecht waar Magnus huis heeft gehouden en daar een jaar huur niet heeft betaald. Meneer machura, die in het programma opgelicht is geweest tegen de zaak van Magnus verhuurt de box aan mij. hier te zien in opgelicht: http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/7515/ Magnus loopt mij nu bang te maken door te zeggen dat het machura's fouten allemaal zijn en dat hij opgepakt word.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:34

Waarom ga je daar dan staan als je je nu al zorgen maakt?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:34

Ik denk dat de vraag van TS is of ze haar paard wel terugkrijgt als de paarden van Magnus in beslag worden genomen ivm een evt arrestatie? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Edit: Hoe kun jij je paard bij Mangnus zetten als je in Toronto woont?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:38

Nee mijn paard staat niet bij magnus, ik had wat op stoeterij magnus fb pagina gezet dat het oplichters waren, en magnus gaf gelijk als weerwoord dan hun niet fout bezig waren, maar dat machura het was (diegene die aangiften tegen hun heeft gedaan vanwege oplichting) En dat meneer machura opgepakt zou worden ipv van magnus, mijn paard komt bij machura te staan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:39

Maar het is toch geen paard van Magnus? Zoals ik het begrijp heeft Magnus ergens boxen gehuurd en daar 1 van aan TS verhuurd. Daarvan blijken geen huurkosten betaald te zijn door Magnus aan de daadwerkelijke eigenaar. Nu maakt TS zich zorgen of zij haar paard wel terug kan halen hierdoor. Zoiets denk ik.

edit: Dan zet je je paard toch niet bij marchura neer? Lijkt me nogal logisch dan..

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:42

Magnus heeft een boerderij gehuurd van meneer Machura, de eigenaar van de stal.
Magnus heeft een jaar geen huur betaald aan machura en is snachts gevlucht.
Machura is naar opgelicht gegaan, is onderzoek gedaan en magnus is in de bak gegooit.
Ik heb eeb bericht op stoeterij magnus geplaatst geen zaken doen want het zijn oplichters.
Magnus stuurt mij een bericht, dat het allemaal niet waar is, en dat Machura de oplichter is en dat hij wordt opgepakt..
Mijn paard staat vanaf volgende week bij Machura op stal. Staat nu nog in Terneuzen.
Mijn gevoel zegt, er zijn 19 aanklachten tegen Magnus gedaan, zijn hun meneer Machura nu aan het zwart maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:45

Nee het zit denk ik anders; Stagediver, wilt haar pony bij Machura op stal zetten ( of staat hij al) Die dus de eigenaar is van het geheel dat Magnus huurde en waar dus zo een grote huurschuld is geweest.
Stagediver heeft nooit wat met Magnus zelf te maken gehad, behalve dat zij zelf dus smaad berichten bij magnus op zijn fb site heeft geplaatst, want laten we nu wel eerlijk blijven; Iemand oplichter noemen terwijl je nog nooit zaken met ze hebt gedaan is al net zo schofterig als de oplichting zelf...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:45

Ah juist ja. Nu begrijp ik het. Ze proberen de schuld op Marchura af te schuiven of het is daadwerkelijk zo of hij werkt zelfs met ze samen. Wie zal het eerlijk zeggen? Als jij je zorgen maakt kan je je paard bij Marchura weghalen toch? Maar als je twijfelt of Marchura wel zuivere koffie is, annuleer de stal en zoek een ander fijn plekje voor je paard..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:46

Nou makkelijk toch daar niet neerzetten en als een idioot opzoek gan naar een andere stal :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:46

Wat ik van het dosier begrijp zijn Mangnus en Valk daar nu weg en zit Machura met een 75.000 euro schade aan het huis en achterstallige huur (?). Als het zijn huis en stallen zijn en nu dus gewoon de stallen verhuurt lijkt er imo niet zoveel mis mee? Ik snap de situatie niet helemaal maar ik gok dat als er ooit iets gebeurd ze niet zomaar andermans paarden in beslag kunnen nemen zolang jij kan aantonen dat het jouw paard is en je altijd gewoon stalling hebt betaald. Nu heb ik verder geen verstand van de juridische gebeuren, of de hele situatie an sich, maar ik denk dat Mangnus voornamelijk gewoon aan het natrappen is en probeert geen inkomsten (en een slechte naam) voor Machura probeert te creëren.

En op degene die over Toronto begon, op haar profiel staat Toronto/Axel en Axel is in Zeeland wat weer overeenkomt met waar de stalling zou zijn...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:52

Natuurlijk doen ze dat, daardoor hebben zij nu al die aanklachten. Ze willen nu Machura kapotmaken.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:53

Ik woon niet meer in Toronto maar heb een relatie gehad met een canadees

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:54

Stagediver schreef:
Magnus heeft een boerderij gehuurd van meneer Machura, de eigenaar van de stal.
Magnus heeft een jaar geen huur betaald aan machura en is snachts gevlucht.
Machura is naar opgelicht gegaan, is onderzoek gedaan en magnus is in de bak gegooit.
Ik heb eeb bericht op stoeterij magnus geplaatst geen zaken doen want het zijn oplichters.
Magnus stuurt mij een bericht, dat het allemaal niet waar is, en dat Machura de oplichter is en dat hij wordt opgepakt..
Mijn paard staat vanaf volgende week bij Machura op stal. Staat nu nog in Terneuzen.
Mijn gevoel zegt, er zijn 19 aanklachten tegen Magnus gedaan, zijn hun meneer Machura nu aan het zwart maken?

Heel simpel, daar niet neerzetten tot alles is opgehelderd ( over een jaar of 5)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 16:56

Maar wat als die man die opgelicht is, dus daarom klanten gaat verliezen omdat hun hem proberen zwart te maken? Dat is dan ook niet eerlijk denk ik zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:00

Stagediver schreef:
Maar wat als die man die opgelicht is, dus daarom klanten gaat verliezen omdat hun hem proberen zwart te maken? Dat is dan ook niet eerlijk denk ik zo?

Van wat ik van jouw verhaal begrijp heb jij toch ook een opmerking geplaatst op de betreffende facebook pagina? Dat is dan net zo goed niet eerlijk lijkt me...

Over 'niet eerlijk' valt te speculeren, maar als jij het niet vertrouwt moet je er op voorhand al niet gaan staan met je paard. Je staat er nog niet eens en je hebt nu al kopzorgen. Het is een ontspannen hobby, geen maffia hersenwerk praktijk ;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:03

Het is het niet dat ik het niet vertrouw, maar wil toch wel 100 procent weten natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:08

Stagediver schreef:
Het is het niet dat ik het niet vertrouw, maar wil toch wel 100 procent weten natuurlijk :)

Zeker weten doe je nooit, maar als je zelf ook op de facebook pagina reageert en dan vervolgens blaat over dat het niet eerlijk is als die man zwart wordt gemaakt.. Tja.. :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:11

Op zoek naar een andere stalling die niet op zo'n slechte manier in het nieuws is?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:12

Er waren meerdere dingen die ik noemde, en geen namen genoemd en hun begonnen met strooien. Ik heb net ook contact met de staleigenaar gehad en is heel kwaad dat zijn naam besmeurt wordt door hun, terwijl hij het slachtoffer van hun is. En heeft dus ook contact opgenomen met de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:13

Nou inderdaad zeg... Wat een gemekker van iemand die er helemaal niets mee te maken heeft gehad of gaat hebben. Vind het zeer asociaal dat jij zomaar wildvreemden voor oplichter uitmaakt op hun fb profiel.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:13

Femke_L schreef:
Op zoek naar een andere stalling die niet op zo'n slechte manier in het nieuws is?

Hij is niet verkeerd in het nieuws, hij probeert juist zijn geld terug te krijgen omdat hij is opgelicht.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:13

ohjajoh6 schreef:
Nou inderdaad zeg... Wat een gemekker van iemand die er helemaal niets mee te maken heeft gehad of gaat hebben. Vind het zeer asociaal dat jij zomaar wildvreemden voor oplichter uitmaakt op hun fb profiel.

Jij zegt nu dat Magnus helemaal niets met de oplichting te maken heeft? Dus geen 19 aanklachten tegen hun hebben gehad? En niet 2 keer op tv is geweest vanwege zulke zaken?
Laatst bijgewerkt door Stagediver op 17-09-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt