Paardje kreeg wat blessures en is naar het oosten van het land gegaan om mama te zijn en van haar pensioen te genieten.
Echter missen we haar heel erg (eigenaresse ook).
Mogelijk komt zij weer terug naar het westen. Ik zou dan de volledige zorg op mij nemen, de eigenaresse heeft er momenteel echt geen tijd voor en die wil ook graag wat rijden wat niet serieus meer kan (wel stapritje of buitenritje rustig aan) Ik rijd zelf niet meer dus dat hoeft niet.
Anyway; waar krijg je allemaal mee te maken als je het paard van een ander volledig zelf gaat verzorgen en de eigenaresse komt gewoon af en toe kijken ? 2 dagen in de week is toch wat anders dan helemaal verantwoordelijk zijn. Het gaat niet over hoe ik moet verzorgen en wat erbij komt kijken qua paard want dat weet ik (eigen paarden gehad) maar meer wat erbij komt kijken vwb afspraken.
Paard blijft eigendom van huidige eigenaresse, ik neem volledige zorg over en betaal misschien klein gedeelte mee aan stalling (heb ik zelf voorgesteld).
Ik zit bv te denken aan:
- ik bepaal wanneer vee-arts komt bij spoedgevallen en hoef niet te wachten op toestemming van eigenaresse. Anders in overleg. Ga je hier geen onenigheid over krijgen ? Dat ik vee arts laat komen wat achteraf misschien niet nodig was bijvoorbeeld en dat je daar "gezeur" over krijgt ?
- ik bepaal wanneer hoefsmid nodig is. Ze belde hem volgens mij altijd als het nodig was.
- ik bepaal dat en wanneer tandarts nodig is
Maar zo zitten er misschien nog wel wat haken en ogen aan. Iemand ervaring of ideeën ? Ook negatieve verhalen zijn welkom want ik heb hier ook geen ervaring mee. Misschien gaat het vaak fout zulke constructies ?