Hoofd veel bewegen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoofd veel bewegen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:32

ik heb sinds 2 maanden geleden een ijslander, maar nu is het zo dat hij in draf veel met zn hoofd beweegt zowel erop als ernaast..
weet iemand wat dit is? heeft hij gewoon een actief hoofd ( :') ) of is er iets aan de hand?
ik hoor graag jullie meningen

Equisync

Re: Hoofd veel bewegen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:34

Hoe bedoel je bewegen? schud hij veel(op en neer)? Dat kan voor deze tijd van het jaar 'normaal' zijn ivm de pollen, misschien is hij hier allergisch/gevoelig voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:35

SuperAssie schreef:
Hoe bedoel je bewegen? schud hij veel(op en neer)? Dat kan voor deze tijd van het jaar 'normaal' zijn ivm de pollen, misschien is hij hier allergisch/gevoelig voor?

overal heen, op en neer, links en rechts, de dierenarts is al geweest voor zn staart en manen eczeem (ernstig) op die allergie is hij getest, hij is gelukkig niet allergisch

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:36

Hmm dan weet ik het inderdaad ook niet. Bij schudden denk ik meteen aan pollenallergie aangezien de mijne dat ook heeft en ook veel schud. Maar als het dat niet is weet ik het ook niet..
Doet hij het niet misschien voor z'n plezier of is het echt constant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:39

SuperAssie schreef:
Hmm dan weet ik het inderdaad ook niet. Bij schudden denk ik meteen aan pollenallergie aangezien de mijne dat ook heeft en ook veel schud. Maar als het dat niet is weet ik het ook niet..
Doet hij het niet misschien voor z'n plezier of is het echt constant?

als hij geconcentreerd is (gebeurd niet erg vaak :') ) houdt hij zn hoofd wel stil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:01

Zomaar even een idee hoor, maar kan het zijn dat het niet zo goed ziet waardoor h ij veel zijn hoofd bijdraaid om dingen goed te kunnen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:21

Joolien schreef:
Zomaar even een idee hoor, maar kan het zijn dat het niet zo goed ziet waardoor h ij veel zijn hoofd bijdraaid om dingen goed te kunnen zien?

uhmm, zover ik weet kan hij alles zien en id het alleen in draf,maar ik denk dat ik hem dan toch maar laat testen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:24

Tandarts al geweest? Het kan ook nervositeit zijn. Onze leasepony doet dit alleen in een rijbak. (slechte ervaring mee)

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:24

Hoe is het met zijn gebit? Mijn PRE schudde ook een tijd zowel met als zonder hoofdstel veel met zijn hoofd. Zijn gebit bleek niet goed te zijn (had hij ook pijn aan), tandarts laten komen en daarna was het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:02

zijn gebit ziet er niet netjes uit, ik zal straks een foto maken, hij heeft 2 jaar lang met verveling op stal gestaan, zijn voortanden zijn helemaal afgesleten, afspraak met de tandarts wordt ergens deze week en de da had even snel naar zijn gebit gekeken maar had het idee dat er niks mis mee is..

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:17

Verstandig om een afspraak met de tandarts te maken. Mijn veearts zijn toen ook gebit ziet er prima uit niks mee aan de hand en hoeft niks aan gedaan te worden. Blij dat ik de tandarts gebeld heb, die heeft anderhalf uur werk gehad om alles weer netjes te krijgen. En daarna was het hoofdschudden over :)