Oproep aan de mannen (ruiters!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ravanellie98

Oproep aan de mannen (ruiters!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:08

Ben dus van het mannelijke geslacht en heb vaak last van irritatie van mijn geslacht daar beneden. Ik heb al veel verschillend ondergoed geprobeerd en zonder echt blijvend succes. Paardrijonderbroek, bontje op mijn zadel en ga zo maar door,

wie kan me helpen?

ThreeFingers

Re: Oproep aan de mannen (ruiters!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:13

Castratie? :Y) :D

Geen idee....een tok?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:14

Een tok is Belgisch voor cap, die wil je vast niet daar beneden hebben, Threefingers. :')
Jij bedoelt vast een toque.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:15

Jeetje blarenpleisters?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:01

Roosch schreef:
Een tok is Belgisch voor cap, die wil je vast niet daar beneden hebben, Threefingers. :')
Jij bedoelt vast een toque.

Haha een klein capje :P

Maar je hebt helemaal gelijk :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:06

Irritatie? Hmm nooit last van gehad..
Misschien ander wasmiddel? :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:42

oversized nuts :')

Uhm... wellicht heeft het met je manier van wegstoppen in je ondergoed te maken of een verkeerde houding.. :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 05:13

Wat voor irritatie? Schuurplekken, jeuk/roodheid, iets anders?

Bij schuurplekken zou ik wielrennerondergoed proberen (die hebben een beschermlaag tegen schuren), en bij jeuk/roodheid kun je katoenen ondergoed proberen als je dat al niet droeg. Bij andere stoffen kun je irritatie krijgen vanwege het zweten dat je doet (bij een goede training :+ ), met katoen is dat veel minder.

Ik ben verder geen man hoor, en mijn vriend heeft er ook nooit last van, maar met een beetje logisch nadenken kom ik hierop uit :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:28

ED -> RUI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:30

Mijn vriend rijd dan geen paard maar doet aan mountainbiken hij smeert speciale crème down under. Werkt perfect zegt ie.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:30

Strakke katoenen boxer zonder naden op de bilpartij.
Schuurplekken even goed insmeren met sudocreme ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:32

IK heb wel eens van een man gehoord dat hij niet meer op het paard van zijn zus reed nadat die een dressuurzadel had gekocht vanwege dergelijke problemen met dat zadel. Wellicht bied een ander zadel dus de oplossing?

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:37

zadel, houding van je beken, en ondergoed controleren. waarschijnlijk is daar iets mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:38

liedje89 schreef:
IK heb wel eens van een man gehoord dat hij niet meer op het paard van zijn zus reed nadat die een dressuurzadel had gekocht vanwege dergelijke problemen met dat zadel. Wellicht bied een ander zadel dus de oplossing?

Dat zou ook kunnen. Ik heb een zadel met een gigantisch diepe zit. Maar vriend van me wil er absoluut niet met mijn zadel rijden die vind het verschrikkelijk.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:26

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:13

Dit tipoc doet me trouwens denken aan de volgende quote "if the world made sense, men would ride side saddle". Misschien is dat ook nog een oplossing :+

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:17

Een zadel zoeken zonder diepe zit. Dressuurzadels hebben namelijk een diepe kuil, waardoor je zaakje in draf er op drukt.

Moeilijk, maar een juiste zadel kan het verminderen :p. Helaas heeft mijn paard een korte rug, waardoor een ander zadel niet kan :/

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:53

Kan met veel dingen te maken hebben zoals je zit, zadel de rijbroek, je balans, houding etc. Ik scheer dat zaakje glad beneden, anders krijg ik ook irritatie........door het zweten. Ondergoed, heb je al een keer zonder geprobeerd? Heb zelf vaak last van de randen van het ondergoed, ook met fietsondergoed. Maar een slip (of niks) werkt voor mij het beste. Verder rij ik liefste met rijbroeken zonder "leren" zitvlak, ook ivm zweten, die zitvlakken worden bijna niet meer droog als je natgeregend of gezweet bent.

ravanellie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:27

Dank voor jullie reacties, grappig dat veel vrouwen reageren en het niet helemaal begrijpen waar het over gaat maar geeft niet dames is goed bedoeld!

ravanellie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:29

Wat wel een goeie is een zadel met diepe zit maar tja helaas heeft 1 van mijn paarden een hoog schoft dus zadel is met hoge boom, wrs moet ik daar iets mee. Ik ga overleggen met de zadel maker.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:31

Hoge schoft hoeft geen diepe zit te geven.

Maar als dat zadel het meeste probleem geeft. Is het een idee om daar te kijken.

Je zult echt niet de enige man zijn die er last van heeft

Neo2378

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:15

Ik ben ook een mannelijke ruiter,maar ik heb geen last van irritaties bij mijn geslachtsdelen. :o
Ik draag een katoenen strakke slip (van de Hema ),tijdens het rijden.
Krijg ook soms les op een andere paard,waar ik op rijd met een dressuurzadel met een diepere zit,met die zadel heb ik ook nergens last van,alleen als de paard toevallig rare sprongen maakt en je komt iets te ver naar voren neer,dan is het wel minder... :(

Baki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:38

Neo2378 schreef:
Ik ben ook een mannelijke ruiter,maar ik heb geen last van irritaties bij mijn geslachtsdelen. :o
Ik draag een katoenen strakke slip (van de Hema ),tijdens het rijden.
Krijg ook soms les op een andere paard,waar ik op rijd met een dressuurzadel met een diepere zit,met die zadel heb ik ook nergens last van,alleen als de paard toevallig rare sprongen maakt en je komt iets te ver naar voren neer,dan is het wel minder... :(

Denk dat zadel toch belangrijkst is, totaal geen last van met normale boxer. Alleen m'nn stuitje, maar wss is dat omdat m'n techniek in draf na 2 lessen niet heel optimaal is nog

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:15

Strakke (strech-achtige) boxer houdt de boel op en drukt 't wat plat. Ik heb er een heel stel die ik alleen voor paardrijden gebruik. Zitten lekker ook.
Dressuurzadels met gedwongen zit krijg ik ook een vrij gedwongen gezichtuitdrukking van, dus daar kan het ook nog wel eens aan liggen, als je verder in principe goed op je zitbeenderen zit.
Die van Anni Rolfi (Kruisvat.. eh ik bedoel Kruidvat) vind ik ideaal!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:18

ravanellie98 schreef:
Dank voor jullie reacties, grappig dat veel vrouwen reageren en het niet helemaal begrijpen waar het over gaat maar geeft niet dames is goed bedoeld!

Veel vrouwen hebben ook deze problemen. Veel tips kunnen dus overeen komen ;)