Uvex cap fijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Uvex cap fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 11:44

Ik zit er over na te denken om vandaag nog de Uvex Exxential basic te kopen bij Divoza in het zwart, aangezien er nu nog 25% korting is ;)
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... basic.html

Ik las er goede recensies over, en het belangrijkste: dat je geen bezweet hoofd meer hebt na het rijden :D
Al hoewel ik het altijd net een fietshelm vindt lijken :P
Wat vinden jullie?

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:51

Wij hebben deze caps en zijn er super tevreden over.
http://www.delemerij.nl/Webwinkel-Produ ... FP3-active).html
Ze zijn licht van gewicht, goed ventilerend en makkelijk passend te maken.
De draaisluiting achterop kan bij alle uvex caps naar beneden worden geschoven, waardoor de cap nog mooier te stellen is om de bolling van het hoofd.
Laatst bijgewerkt door Juf_Sanne op 14-09-14 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

agesus

Re: Uvex cap fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:01

Heb al 4 jaar een uvex [die van 99 euro] vorig jaar met de omruilaktie een nieuwe gekregen. Ik vind ze heerlijk zitten en lekker licht en luchtig. Als het erg warm is en/of bij een lange rit/ endurancewedstrijd, dan heb ik alsnog een bezweet hoofd. Maar ik denk dat, dat bij iedere cap zo zal zijn.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:10

Ik heb hem gepast in de winkel maar ik vond hem niet lekker zitten, hij knelde vooraan mijn hoofd. Ligt natuurlijk wel aan de vorm van je hoofd :p. Ik ben voor de casco mistrall gegaan daarna, lekker luchtig ook.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 12:23

agesus schreef:
Heb al 4 jaar een uvex [die van 99 euro] vorig jaar met de omruilaktie een nieuwe gekregen. Ik vind ze heerlijk zitten en lekker licht en luchtig. Als het erg warm is en/of bij een lange rit/ endurancewedstrijd, dan heb ik alsnog een bezweet hoofd. Maar ik denk dat, dat bij iedere cap zo zal zijn.

Ik zag idd dat er vorig jaar een bericht verscheen dat de cap niet veilig was, zijn de cappen nu allemaal wel veilig?

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:29

De reden van die omruilaktie was volgens mij, best vergezocht. Iets van, dat er een scherp voorwerp door de ventilatieopeningen naar binnen kon dringen. Dus nu is dat aangepast bij het nieuwe model. In mijn ogen is de cap altijd veilig geweest.

Juf_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:18

Ja dat klopt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:23

Ik heb hem en ik vind het een heerlijke cap lekker licht en een fijne pasvorm ik wil nooit meer anders!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:24

Super cap! Ik wil niets anders meer. Lekker licht van gewicht, ventileert onwijs goed, lijkt soms wel alsof ik hem niet op heb. Ben een jaar geleden in rengalop van mijn paard geknikkerd en ook op mijn hoofd terecht gekomen. Cap was onbeschadigd en ik mankeerde helemaal niks. Heb gelijk dezelfde cap terug gekocht, dat is veiligheid waar ik van hou!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:40

Bedankt iedereen!
ik heb alleen maat 57..
Welke cap kan ik dan het beste nemen? Maat: 55-57 of maat 57-59?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:45

Ik zou niet zomaar een cap kopen online..
Een helm is zo persoonlijk, best kans dat de helm bij jou super zit maar kan ook zijn dat hij te wijd is bij je slapen of juist knelt op je voorhoofd..Nu past Uvex wel bij veel mensen maar er zijn nu eenmaal uitzonderingen.
Mag hij ook geruild worden als hij niet goed past?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:46

Zelfde dilemma hier... Ik heb ook maat 57 en durf eigenlijk geen cap te bestellen. Ik ga toch liever in de winkel passen!

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:47

@ Snadrem,
Zou ik mogen weten welke uitvoering jij hebt van de Uvex?
Klinkt namelijk goed, aangezien ik zelf ook graag zo hard mogelijk ga in het bos,
en de omschrijving die jij geeft mij ook aanspreekt :) .

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:48

Ik zou gewoon ergens gaan passen.

Maar ik heb ooit van iemand gehoord dat bij sporten (was toen ik een nieuwe fietshelm ging kopen) dat je hoofd dan wat uitzet, en dat je beter een maatje groter dan een maatje kleiner kan hebben.
In dat geval zou ik dus kiezen voor de 57-59, deze kan je dan eventueel nog iets groter stellen mocht hij strakker gaan zitten bij het rijden.

Heb zelf een cap die maar 1 maat is maar een wat dikkere schuimrand heeft die mee rekt. Maar het is al een wat oudere gpa zonder ventilatie gaten etc, dus als deze versleten is komt er wel een met ventilatie :) toch wat fijner, al zit deze wel lekker.

Juf_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:08

De capmaat heeft niet alleen te maken met de omtrek van het hoofd, maar ook met de vorm van het hoofd.
Even ergens passen is dus wel het beste.
Westerse hoofden zijn over het algemeen ovaal van vorm en oosterse hoofden zijn meestal rond(er), maar geen hoofd is hetzelfde.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:36

arabgirl schreef:
@ Snadrem,
Zou ik mogen weten welke uitvoering jij hebt van de Uvex?
Klinkt namelijk goed, aangezien ik zelf ook graag zo hard mogelijk ga in het bos,
en de omschrijving die jij geeft mij ook aanspreekt :) .

Ik heb de uvex exxential titan. Toen ik neerstortte had ik een uvex exxential basic op.

In de toekomst wil ik graag een uvex perfexxion. Heb die een keer op gehad en dat wad echt de allerfijnste cap die ik ooit op mijn hoofd heb gehad. Die voel je gewoon bijna niet.

ZipporaTugwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:19

Heb er ook één sinds kort. Wou dat ik er eerder één had gehaald. Lijkt alsof ik geen cap op heb

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:13

Gewoon doen, het is een super fijne cap. En aan het model raak je wel gewend :-)

bcnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:53

Zeer fijne cap, ik zou wel gaan passen in de winkel.
Omdat de pasvorm voor elk hoofd anders is.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:37

Dank je wel Snadrem, ik ga deze week naar Divoza om er een aantal te passen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:14

HAR -> RUI

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:18

Ik heb er zaterdag eentje gekregen van mijn moeder op Horse Event. Ik heb echt al ruim 8 jaar zonder cap gereden dus was echt even wennen maar de cap zat echt super! Lekker stevig ook dus kan niet wachten met rijden nu. Als hij niet lekker zat had ik hem nooit gekocht. En hij is mooi bruin, precies wat ik wilde :D