Paard&Sport moet optioneel worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovefi

Paard&Sport moet optioneel worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 10:59

Hallo medewedstrijdruiters,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niks anders vinden over dit onderwerp.

Dit topic gaat over mijn frustratie over de verplichtstelling van een abonnement op de paard&sport zodra je wedstrijden wilt rijden. Onze sport is al duur genoeg en ik heb eigenlijk geen behoefte aan een blad wat ik nooit bekijk en mij toch best een aardig bedrag kost per jaar.

Ik snap dat dit blad vroeger verplicht was toen er nog geen internet was en je in het blad op moest zoeken waar je op wedstrijd wilde, maar deze functie heeft het allang verloren. De KNHS claimt dat de Paard&Sport hun officiële berichtgevingen kanaal is, maar in deze tijd van internet is dat toch niet meer persé nodig. Ze kunnen ook prima alle berichtgeving via internet doen - wat volgens mij ook al gebeurt -.

Ik vroeg mij af of wij als wedstrijdruiters niet samen de handen ineen konden slaan om een petitie/brief naar de KNHS te schrijven over het optioneel maken van de Paard&Sport. Wat mij betreft is er dan een win-win situatie. Mensen die het blad willen ontvangen kunnen gewoon nog een abonnement afsluiten bij de startpas, maar mensen zoals ik die daar geen behoefte aan hebben kunnen er dan voor kiezen om het blad niet te nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit onderwerp en mogelijke ideeën om dit mogelijk te maken.

Veulen84

Re: Paard&Sport moet optioneel worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:03

Ik ga er even over na denken, maar wil wel alvast zeggen dat ik het 100% met je eens ben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:04

Ik krijg hem nu omdat ik een menbewijs heb. Kregen voorheen een leuk blad over de recreatie ruiter. Alleen die is kennelijk opgedoekt en nu dus paard en sport. Zonde van het papier om dat ongevraagd op te sturen. En ik kom echt nooit op een wedstrijd terrein. Met mij zullen veel recreanten hem nu thuisgestuurd krijgen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-09-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:04

I am in!! Maar is wel eens eerder geprobeerd. Geen succes. KNHS reageerde tamelijk ouderwets as always.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:05

Hier ook mee eens! ben allang blij als je met 2 mensen op 1 adres woont je niet verplicht bent het blad 2x af te nemen. Maar ook ik vind dat het optioneel zou moeten zijn!
Het is inderdaad al duur genoeg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:07

Tja zo'n blad maken kost ook best wat geld... denk dat als het niet verplicht is... en het aantal abonnees dus minder wordt dat het dan helemaal niet meer uit kan. Denk dat als het niet verplicht is dat het ook het einde van Paard&Sport is... dus geen win-win situatie.

Ben het er trouwens wel mee eens dat het verplichten van een abonnement als extra kosten bij al startpas en inschrijfgeld etc. het wel allemaal duurder maakt en dat het zonde is dat je een tijdschrift toegezonden krijgt die meteen in de papierbak verdwijnt.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:08

Ik ben het er ook mee eens! Hoewel ik het blad wel altijd lees blijft het een onnodig kostenplaatje. In mijn omgeving zijn er een boel die het blad ontvangen en ook op de vereniging kan ik hem lezen. Waarom zouden we er dan allemaal voor moeten betalen?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:09

Ja ben het ook met je eens, leuk hoor dat blad maar ik kan alles digitaal lezen dus ik ben er binnen 5 minuten doorheen. Zonde van het papier en van mijn geld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:10

Dat vind ik dus het rare aan de situatie, wedstrijdruiters moeten verplicht een abbo nemen en ervoor betalen en recreanten krijgen hem gratis en ongevraagd opgestuurd. Betalen jullie dan voor ons abbonement?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:12

Eerlijk? Dat blad eindigt ook vaak ongelezen in de caviabak als onderlaag voor het zaagsel :').

Op de vereniging ligt ie, kan m altijd lezen van iemand anders. Vind het ook een beetje papierverspilling eerlijk gezegd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:15

Absoluut mee eens! Ik word ook altijd "boos" als ik die rekening weer zie. Want is inderdaad veel geld voor iets waar ik totaal niet op zit te wachten.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:19

karuna schreef:
Dat vind ik dus het rare aan de situatie, wedstrijdruiters moeten verplicht een abbo nemen en ervoor betalen en recreanten krijgen hem gratis en ongevraagd opgestuurd. Betalen jullie dan voor ons abbonement?

Recreanten betalen er ook voor, want de houders van een ruiterbewijs en menbewijs krijgen ook iedere keer een rekening om te verlengen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:20

Helemaal mee eens. Vroeger was het nog leuk om de nieuwtjes te kunnen lezen, maar nu is het zo achterhaald. Ik vind het dan ook onnodig om er verplicht voor te moeten betalen.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:21

ik lees hem nooit! kost inderdaad alleen maar geld..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:21

Ik betaal een klein bedrag,voor mijn menbewijs voor verlenging en dat is het. Voorheen zat er af en toe een leuk blad in de bus en nu dus paard en sport. Ga daar ook niet voor betalen trouwens, voor het blad dan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:24

Ik ben lid van de knhs dus kreeg altijd dat andere blad van ze.
Paard en leven als ik het zo goed zeg.
Vond ik veel leuker maar moet nu ook verplicht de paard en sport lezen omdat dat de vervanger is.
Vind aan de paard en sport ook weinig aan.

N0a

Ik vind het persoonlijk belachelijk. Ik ken niemand die dat blad leest. Ik blader het soms door, maar meestal verdwijnt die gelijk in de vuilnisbak.

Bovendien is het tamelijk ouderwets. Zet gewoon alles online, mensen die interesse hebben kijken daar dan wel.

Ilsemarie

Inderdaad! Hartstikke zonde van het geld wat mij betreft, als je er geen behoefte aan hebt. Ik zou het ook liever zonder blad hebben!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:25

Ik vind het een goed idee inderdaad! Hier belandt die vaak ongelezen weer in de papierbak. Vind het best leuk om af en toe door te bladeren, maar aangezien die naar een adres wordt gestuurd waar ik het grooste deel van de tijd niet ben, heb ik simpelweg de tijd niet om 'm altijd te lezen.
En extra besparingen zijn hier altijd meer dan welkom ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:29

N0a schreef:
Ik vind het persoonlijk belachelijk. Ik ken niemand die dat blad leest. Ik blader het soms door, maar meestal verdwijnt die gelijk in de vuilnisbak.

Bovendien is het tamelijk ouderwets. Zet gewoon alles online, mensen die interesse hebben kijken daar dan wel.

Ik las hem wel altijd, vond het een leuk blad met interessante onderwerpen. Neemt niet weg dat het belachelijk is dat het een verplichting is bij je lidmaatschap.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:30

Helemaal met je eens!
Alles is te volgen via het internet. Zonde van ons geld ;)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:35

Ik zou het fantastisch vinden mocht ik de keuze hebben om Paard&Sport niet te nemen! Ik vind het weggegooid geld. Geld dat ik beter zou sparen!

Als iedereen, die het magazine niet meer wil ontvangen, het ook effectief niet meer zou krijgen, wordt er ook veel minder papier verspilt!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:36

Ik lees het blad ook nooit, maar kon het niet opzeggen omdat het samenhangt met mijn lidmaatschap van de vereniging. Vind het ook nogal onzinnig eerlijk gezegd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:39

Ik ben het met je eens ts! Misschien iets via Facebook opzetten?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:50

De KNHS kan ook de abonnementskosten zonder blad in rekening brengen, dat komt dan bij de startkaart op. En dan kunnen jullie ook het geld dat ze verdienen met de reclame ook betalen.. Bij elk stamboek krijg je ook het ledenblad, waarom is dat bij de KNHS zo'n probleem?