Nieuwe cap nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Nieuwe cap nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:23

Ik heb nu al een aantal jaar de zelfde cap (ik gok een jaar of 5 :') )
Ook al een paar valpartijen gehad en de cap is ook wel eens los gevallen (zitten ook best wat krassen op). Het is er een van de divoza ik gok dat ie iets van 60 euro was. Maar moet ik ondertussen eens een nieuwe aanschaffen? Of kan ik deze nog gebruik?

En als jij een nieuwe aanraad, geef ook even advies welke fijn en goed is :j

NienSCHaap

Re: Nieuwe cap nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:29

Als hij een paar keer goed gevallen is, kun je het beste met je cap naar een ruitersportzaak om die te laten beoordelen.
Als hij veder nog goed zit en dus niet dusdanig kapot is (minder je koppie beschermd) is het niet nodig om een nieuwe te kopen, dat is dan aan jezelf!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:30

Als je een nieuwe cap wilt kopen zou ik dat bij divoza doen, nog 3 dagen tot de 25% korting is afgelopen ;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:37

Bij de boerenbond heb je nu ook 20% korting op caps. Ik heb daar toevallig vandaag ook een nieuwe gekocht. Ik was 36.71 Euro kwijt. Maar je hebt hier weinig keus. Maar de cap die ik het eerste pakte, zat goed en is verstelbaar. Dus deze genomen.

Volgens mij geven ze standaard het advies om na elke valpartij een nieuwe te kopen. De mijne had ook al meerdere valpartijen gehad en soms los gevallen.

Mattice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:22

Na elke goede valpartij moet je eigenlijk een nieuwe cap, vooral als je op je hoofd valt.
Die cap vangt de klap op, maar dat kan hij maar 1x echt goed doen.

G_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:00

Het is verstandig om inderdaad te gaan kijken naar een nieuwe cap

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:06

Een cap is om je hoofd te beschermen bij vallen. En is er voor gemaakt je hoofd meerdere keren te beschermen. Waar het fabeltje wegkomt dat het maar 1 keer goed kan weet ik ook niet. Het is wel verstandig om er na elke 1 of 2 keer vallen even iemand naar laten kijken (die onafhankelijk is, anders smeren ze je een nieuwe aan).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:17

Haunting schreef:
Een cap is om je hoofd te beschermen bij vallen. En is er voor gemaakt je hoofd meerdere keren te beschermen. Waar het fabeltje wegkomt dat het maar 1 keer goed kan weet ik ook niet. Het is wel verstandig om er na elke 1 of 2 keer vallen even iemand naar laten kijken (die onafhankelijk is, anders smeren ze je een nieuwe aan).

Iemand ernaar laten kijken heeft niet zo heel veel zin, hoeveel verstand heb je hiervan?

Een cap is gemaakt van een piepschuimachtig materiaal; wanneer je valt kunnen hier scheurtjes in komen.
Deze zijn met het blote oog niet te zien maar kunnen bij een volgende val wel zorgen dat de cap in grotere barsten breekt welke schade kunnen aanbrengen.

Na een ongelukkige zachte val op je cap kan dit al ontstaan. Maar na een flinke val is het vrij aannemelijk dat je cap haarscheurtjes vertoont. Daarom is het dan aan te raden een nieuwe te zoeken.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:22

Ik skate en snowboard al jaren en heb/had ook helmen met "piepschuimvulling". Dus ervaring heb ik er meer dan genoeg mee (aangezien ik diverse malen gevallen ben).
Een cap (of helm) bestaat uit een harde plastic buitenkant met een binnenwerk van polystyreen (‘piepschuim’). Het geheel werkt als een soort kreukelzone, vergelijkbaar met die in een auto. De helm zorgt ervoor dat bij een val de inwerkende kracht wordt geabsorbeerd en vertraagd. De klap van de val wordt bovendien verdeeld over een groter oppervlak.

Natuurlijk kan je cap al beschadigen als je hem alleen al uit je hand laat vallen. Laat hem dus altijd na een val controleren (niet na elke 1 of 2 keer zoals ik eerder zei :-)).
Maar als je na elke val een nieuwe cap wil kopen dan is dat natuurlijk aan jezelf. (je hebt maar 1 hoofd natuurlijk)