Is een van deze caps aan te raden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vomi

Is een van deze caps aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:10

Dag bokkers :D

Ik ben net nieuw hier, omdat ik opnieuw ga beginnen met paardrijden en een nieuwe cap moet komen. Maar hier heb ik nog wat vraagjes over.

Even wat achtergrond informatie voor wie het interesseert (kun je skippen als het te lang is xD):
Ongeveer tien jaar geleden (toen ik 9 was geloof ik) ben ik op paardrijden gegaan. Ik vind paarden geweldige beesten en geniet van de aanwezigheid van paarden. Maar de manege waar ik reed vond ik niet leuk en ik begreep weinig van wat er aan de hand was. Daarnaast liep was de lerares erg streng (zo ook zonder enige aanleiding) en liep altijd te schreven tijdens de les. Niet erg leuk dus, zeker niet voor zo'n klein meisje. Dus ik was gestopt. Heb altijd wel het verlangen gehad om weer eens te paardrijden, maar om de een of andere reden ben ik er nooit meer aan toe gekomen om weer te starten (geen idee waarom o.O). Nou goed, elke kleine invloed kan de wil om weer te rijden weer helemaal opwaaien en nu heb ik besloten als arme student gewoon indien mogelijk elke week en anders om de week een les te nemen :D Maar persoonlijk vond ik het strakkere en (mijn beschrijving dan) "stijve" van het Engels rijden niet echt bij me passen (wat ook is waarom ik nooit wedstrijden heb gedaan). En nou kwam ik er dus laatst ook achter dat er zoiets is als western, dus dat is helemaal geweldig :D

Afijn, ik heb dus een nieuwe cap nodig want de oude is te klein. Dit was een Harry's Horse. MAAR ik heb zo'n hoofdvorm waarbij je er als een paddenstoel uitziet XD Dus heb een beetje lopen rondneuzen naar wat caps die me minder... "shroomerig" lijken.

Hebben jullie ervaring met de volgende caps qua kwaliteit? (En welke denken jullie dat ze er minder lomp uit zullen zien op een ovaal hoofd? XD)

Horze Pacific Ztreit Paardrijcap
http://www.agradi.nl/horze-pacific-ztreit-paardrijcap-brown-brown-xs-s.htm

Horze Halorider Paardrijcap
http://www.agradi.nl/horze-halorider-paardrijcap-donkergrijs-black-52.htm

Decathlon
http://www.decathlon.nl/ruiterhelm-safety-bruin-id_8218031.html

Nog een Decathlon :P (ik gok dat deze wel groot eruit ziet op mijn hoofd)
http://www.decathlon.nl/helm-smart-zwart-id_8313094.html

Zoals je ziet zijn alle caps niet vreselijk duur, zoals ik al zei: ik ben student :')

Arc_En_Ciel

Re: Is een van deze caps aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:12

De halo rider was mijn allereerste cap en ik vond hem altijd gewoon fijn :) Meerdere mensen in mijn les hadden hem :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:16

Decathlon niet aan te raden.
Het piepschuim gaat erg hard piepen bij elke stap die je paard maakt, erg vervelend :P

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:18

Arc_En_Ciel schreef:
De halo rider was mijn allereerste cap en ik vond hem altijd gewoon fijn :) Meerdere mensen in mijn les hadden hem :j

Ik vind hem er ook mooi uit zien :D maar dan ga ik het toch nog vragen hoe hij op het hoofd staat ^^' (is niet prioriteit hoor! veiligheid voor alles natuurlijk) ik weet namelijk dat mijn oude hh cap echt er een beetje uit ziet alsof hij op mijn hoofd staat ipv over mijn hoofd heen zit :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:18

Ik zou gewoon naar een ruiterwinkel gaan en daar een cap gaan passen. Dan weet je direct of hij bij jouw lekker zit. Ook bij een normale ruiterwinkel heb je goedkopere caps.

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:20

FriesWytske schreef:
Ik zou gewoon naar een ruiterwinkel gaan en daar een cap gaan passen. Dan weet je direct of hij bij jouw lekker zit. Ook bij een normale ruiterwinkel heb je goedkopere caps.

Nog een winkel die je zou aanraden? Kan gratis reizen door de weeks dus maakt niet heel veel uit als het een eind verderop is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:22

Weet niet of er een Divoza of EJ bij jouw in de buurt zit. Ook de Welkoop/Boerenbont winkels hebben caps in hun assortiment. En misschien is er zelfs een kleine ruitershop bij jouw in de buurt.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:27

Ik heb een Harry's horse cap, goedkopere variant! super fijne cap heeft mij met een val op het asfalt echt geholpen! En heb een decathlon nu sinds kort. Is ook een fijne cap moet ik zeggen! Lees hierboven dat het piept door piepschuim heb ik niks geen last van!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:28

De halo rider vind ik persoonlijk wel fijn.
Fijner dan verstelbare helmen.
Maar hij moet dan wel goed passen, en dat is vaak lastig als je niet precies weet welke maat je moet hebben.

Hele charmante foto :D

Afbeelding

Afbeelding

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:31

Heb zo'n stabdaard zwarte horka gehad , niet zo paddestoel achtig vond ik , ook zin groot hoofd idd. Nu een hh croco , meer paddo maar zoooo mooi ! :j :j :j :j

Net zoals hierboven !

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:33

Boerenbont ook? Volgens mij is er wel een in de buurt van Ede. Bestellen online is wel praktischer voor me ivm studie enzo zeker als retour gratis is. Dus ervaringen met de caps zijn nog van harte welkom :D
(maar de boerenbont onthou ik, dat is een goeie! bedankt :D)

en @htm
maat moet je opmeten met een meetlint 1 cm boven je oor, klopt dat? Weet je ook of de maten van de halorider goed kloppen?
en ik vind het gave foto's hoor :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:34

vomi schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Ik vind hem er ook mooi uit zien :D maar dan ga ik het toch nog vragen hoe hij op het hoofd staat ^^' (is niet prioriteit hoor! veiligheid voor alles natuurlijk) ik weet namelijk dat mijn oude hh cap echt er een beetje uit ziet alsof hij op mijn hoofd staat ipv over mijn hoofd heen zit :')

Haha nee hij zat mij gewoon goed hoor! Maar ik denk dat het inderdaad handig is om even bij een ruitersportwinkel te gaan kijken :j als je een goede zaak uitkiest, kun je daar caps vinden in alle prijsklasses en pasvormen. Succes! :)

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:39

Hebben ze caps van het merk Horze bij Divoza of EppleJeck?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:39

De maat meten met een meetlint kan, maar dit klopt niet altijd.
Een helm heeft een bepaalde pasvorm, en dat moet maar net op je hoofd passen.
Van de Horze helm heb ik een 56 terwijl ik een kavalkade heb in maat 58, en die is ouder :o

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:57

HTM schreef:
De maat meten met een meetlint kan, maar dit klopt niet altijd.
Een helm heeft een bepaalde pasvorm, en dat moet maar net op je hoofd passen.
Van de Horze helm heb ik een 56 terwijl ik een kavalkade heb in maat 58, en die is ouder :o

Poe, lastige dingen he, die caps :D Ik heb geen groot hoofd ofzo, omtrek is 54, dus klein eigenlijk, maar het is smal en wat langer, dus een winkel zal waarschijnlijk wel het meest safe zijn ja... *hoopt nog steeds dat ze in een winkel Horze caps verkopen* :')

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 23:22

Oh ja en ik had nog een vraagje:
De Horze Pacific Defenze en de Horze Pacific Ztreit hebben hetzelfde plaatje en de prijs verschilt volgens mij ook niet tot weinig.... Wat is het verschil?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:36

SindyKaya schreef:
Het piepschuim gaat erg hard piepen bij elke stap die je paard maakt, erg vervelend :P

Hier kan ik me totaal niet in vinden, heb er 3 van Decathlon(blauw, zwart en bruin) en geen enkele maakt geluid. Ik ben bang dat jij dan net een verkeerde hebt gehad.
Hij geeft je geen paddestoelen hoofd maar is wel een ovaal vorm, dus als jij een heel rond hoofd hebt kan die minder lekker zitten

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 00:06

dieseltje09 schreef:
SindyKaya schreef:

Hier kan ik me totaal niet in vinden, heb er 3 van Decathlon(blauw, zwart en bruin) en geen enkele maakt geluid. Ik ben bang dat jij dan net een verkeerde hebt gehad.
Hij geeft je geen paddestoelen hoofd maar is wel een ovaal vorm, dus als jij een heel rond hoofd hebt kan die minder lekker zitten

(ovaal vanaf de bovenkant gezien neem ik aan?)
Weet jij nog welke je had van decathlon?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:17

K heb ook de halo eiser. Fijne en leuke cap voor weinig.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:18

Ik las dat je western lessen wilt gaan nemen, is er een manege bij jou in de buurt die dat geven.?
Ik ken namelijk maar 1 manege die dat geeft en dat is bij mij ruim 50 km vandaan, dus niet standaard op elke manege vandaar mijn vraag voordat je dingen gaat aanschaffen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:21

Vomi, ja hij is dus niet rond in de omtrek maar iets ovaal van bovenaf dus inderdaad.
ik heb model Safety die van 2 tienen :D

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 07:21

Elco schreef:
Ik las dat je western lessen wilt gaan nemen, is er een manege bij jou in de buurt die dat geven.?
Ik ken namelijk maar 1 manege die dat geeft en dat is bij mij ruim 50 km vandaan, dus niet standaard op elke manege vandaar mijn vraag voordat je dingen gaat aanschaffen.

Hee ja dat heb ik allemaal al uitgezocht hoor :) ik kan al ergens beginnen, maar moet ik wel een stukje voor met de bus naartoe (savonds door bospaadjes fietsen is niet echt wat mij aanspreekt :') ), maar dat zit allemaal goed! zitten er zelfs 2 in de buurt :D maar bedankt voor de heads up ^^

vomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 07:24

dieseltje09 schreef:
Vomi, ja hij is dus niet rond in de omtrek maar iets ovaal van bovenaf dus inderdaad.
ik heb model Safety die van 2 tienen :D

Ok die fouganza dus, thanks :D vind hem er wel mooi uit zien ja, misschien goed voor een beginnershelmpje in ieder geval. Misschien dat ik dan later een andere koop waar ik meer voor kan neerleggen! en hij is verstelbaar dus de goede maat is niet moeilijk om te vinden.