Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wicca74 schreef:Mijn paard staat sinds zaterdag op een nieuwe plek. Samen met mijn andere paard is hij meteen bij een merrie gezet (beiden zijn ruinen) en dat ging super. Dinsdag kwamen er 3 andere merries bij en toen begon het gedonder. Hij bijt 1 van deze merries continu en flink ernstig. Af en toe trapt hij ook. Hij jaagt haar weg en soms nog na ook. Alle andere paarden gaan prima samen maar deze ene moet hij kennelijk niet.
We hadden de hoop dat het zou verminderen na een paar dagen maar helaas.... Op de wei is er ruimte genoeg maar zodra ze de paddock in gaan begint het gedonder weer. Ik begin wanhopig te worden want dat andere paard ziet er steeds slechter uit. Mijn paard heeft altijd in een kudde gestaan en dit gedrag nog nooit vertoont. Hij was eigenlijk altijd de stabiele factor van de kudde. Wat nu? Apart zetten, muilkorf? Dat ander paard doet ook nog eens niks terug en staat voor het eerst in een kudde.
wicca74 schreef:De merrie is zojuist hengstig geworden. De eigenaresse vertelde me dat dit in de natuur vaak gebeurd om voor binding te zorgen in een kudde met ruinen/hengsten. Ze wil mijn paard en die van haar morgen met z'n tweeën apart zetten, ver van de kudde. Wat denken jullie?