Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar het gaat me ook niet om of je ermee mag starten of niet. Ik heb simpelweg nooit meer zo'n fijne en goed passende cap gevonden als dat eierdopje. Ook met vallen bleef die cap ironisch genoeg veel beter zitten dan de hedendaagse helmen met kinbandjes, maar ook met zulke dikke vulling dat ze niet op hun plek blijven.
) Seltje schreef:Hoewel ik altijd met cap rijdt heb ook ik sinds mijn eierdopje niet meer zo'n goed passende cap gehad. Elk jaar koop ik mijzelf een nieuw model waarvan ik hoop dat hij gaat passen en elke keer na 2a3 maanden zit de cap zo los dat hij schuift, de klep naar beneden zakt enzovoort. En dan zet ik terug mijn eierdopje op. Tot ik terug de moed heb een nieuwe cap te kopen.
Want wat moet ik dan? ( de rider pro is nl niet meer verkrijgbaar ) KPet schreef:Ik ben echt niet anti cap, maar ik vraag me af of de tegenwoordige helmen echt zo veel beter zijn. Ik ben met mijn dopje meermaals glanceerd, ook met hoofd op ijzeren hek ed en die cap houdt het beter dan de helmen van nu die dan stuk zijn. Misschien ben ik ouderwets of naief hoor, maar het doet me denken aan de kinbakjesdiscussie van zo'n 15 jaar geleden. Eerst moest het kinbakje, want dan bleef je cap beter zitten, maar toen bleken die dingen kaken te breken. Die hedendaagse kinbandjes vind ik knellen als ze strak genoeg zitten om je cap op zijn plaats te houden.
.
Kan wel vanavond worden hoor. __Astrid schreef:Heb je Charles Owen al een geprobeerd? Die kom toch aardig in de buurt van de "eierdopjes" van vroeger volgens mij. Heb er alleen zelf geen ervaring mee...
KPet schreef:Toch vind ik het opvallend dat er blijkbaar veel mensen zijn die geen goed passende cap kunnen vinden, maar daar voor mijn gevoel weinig mee wordt gedaan. We willen allemaal een veilige cap die goed zit, maar ik vraag me af of een goed passend dopje het in de praktijk werkelijk zou afleggen tegen een goedgekeurde maar slecht passende cap.