Ik heb een 3jarige shetlander en wil graag meedoen met de keuring in bemmel (gelderland) volgende week. Maar mijn shetlander heeft alleen een paspoort ouders en verdere ouders staan wel in het paspoort maar ze heeft geen losse stamboom. Mag ik dan meedoen met de keuring of is een paspoort verplicht??
Als je geen stamboekpapieren hebt bij je pony kun je niet naar de keuring. Een paspoort heeft ieder paard (verplicht vanaf een leeftijd van 6 maanden)
Ongeachte het feit of je lid zou zijn of je nog gezien de keuringsdatum (volgende week) aan kunt melden.
Jet
Geplaatst: 06-09-14 09:49
Ik vind het vreemd dat de afstamming wel in het paspoort staat, maar dat je geen stamboekpapier hebt. Ik zou eens contact opnemen met het stamboek en vragen aan de hand van het chipnummer/ naam in het paspoort of er ooit wel een stamboekpapier voor je pony is uitgegeven. Voor zover ik weet wordt er bij pony's die niet in het stamboek zijn opgenomen ( en dus geen stamboekpapier hebben) geen afstamming vermeld in het paspoort. Ik denk dat je sowieso de pony moet laten overschrijven op je naam en als je echt aan een stamboekkeuring mee wil doen dat je ook lid moet worden van het stamboek.
nja voor dit jaar zal dat niet meer gaan in bemmel alles is al ingedeelt en qua keuring van nsps zal je lid moeten zijn van de nsps anders is deelname niet mogelijk want je moet jezelf opgeven in het stamboek zodat je kan mee doen en dat is met alle nsps keuringen