voor het eerst starten met 20+ pony/paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

voor het eerst starten met 20+ pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 18:05

Hallo
Ik heb een pony van 21 die geen wedstrijd ervaring heeft. Wie van jullie zou met zon pony of paard starten of wie heeft wel eens een ouder dier zonder ervaring gestart?

DaraBariton

Re: voor het eerst starten met 20+ pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:10

Je kunt het altijd proberen toch :) gaat het rijden thuis goed?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:55

Ik zal eerst nog moeten oefenen hoor! Ze loopt nog niet nageefelijk aanfezien ze een aantal jaar met een vaste rug heeft gelopen. Dus ga eerst thuis nog trainen voor ik er uberhaupt aan begin.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:02

Lekker om te oefenen en ervaring op te doen toch! Zolang het paard het lichamelijk gewoon aankan, waarom niet!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:24

Twee weken terug ben ik voor het eerst gestart met 21 jarige merrie. En gelijk 2 winstpunten gereden. (zie onderschrift)
Ligt er een beetje aan hoe de conditie van het paard is en hoe werkwillig hij nog is.
Als je hem thuis lekker aan het lopen krijgt zou ik het gewoon proberen.
Anders vraag je een gelimiteerde startpas aan, als het dan wat wordt kun je het nog laten veranderen.
Succes!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:36

ja hoor als het paard het nog aankan:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 08:43

Als jij en het paard er lol in hebben zie ik geen problemen. Ik zou eerst lekker door gaan trainen zodat je paard wel fijn door het lijf loopt en dan een startkaart aan vragen. Desnoods start je eerst eens een paar onderlinge wedstrijdjes om te kijken hoe je er voor staat. Bedenk wel dat er in een onderlinge wedstrijd vaak milder gejureerd wordt.
Veel succes, en vooral... veel plezier. ;)

mokzalfJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:11

Het gaat tenslotte om de fun! Niks van anderen aantrekken als jij en je paard er plezier in hebben! gewoon doen dus!

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:57

mijn moeder had een aantal jaar geleden een nieuw paard gekocht, die volgens de vorige eigenaar wel eens op wedstrijd ging maar dat nooit een succes was. (te zenuwachtig etc.) nu was die vorige eigenaar ook wel een beetje een zenuwachtig type dus ik snapte het hele verhaal al.. (zij reed ook alleen dressuur) toen het paard van m'n moeder ong. 20 was heb ik hem opgepakt en na een 1 jaar oefenen konden we (thuis) makkelijk een m/z parcours rijden. (ja toen was hij dus al 21! maar een conditie van een 3 jarige!) het ging zo goed dat ik dacht laat ik maar eens een BB inschrijven, nou dat gedaan en zogezegd ging ik naar de BB. tijdens het losrijden ging het al niet te best en heb ik aardig lang losgereden totdat hij een beetje ontspande. vervolgens ging ik het parcours in en ging de knop van hem om. Het enige wat ik nog (een beetje) kon was sturen. hij ging vol gas tussen de hindernissen en vervolgens stopte hij al 4 a 5 meter voor het hindernis >;). Hij kwam alleen nog maar omhoog en eigenlijk was het ook wel erg link wat hij deed. ondanks alles ben ik over alle hindernissen heen geweest en heb ik mij maar bedacht dat ik lekker de onderlinge wedstrijden (thuis dus) met hem ga rijden en de andere met mijn eigen paarden :D

sorry van mijn lange verhaal maar ik vind dat je dat makkelijk nog kan doen, mits je paard er ook plezier in heeft en een conditie ernaar heeft +:)+