Warme, waterdichte winterjas gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Warme, waterdichte winterjas gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 09:48

Hoi allemaal!

De winter komt er weer langzamerhand aan en daarmee ook mijn zoektocht naar een fijne jas voor bij de paarden. Aangezien alles buiten is en ik geen binnenbak heb ben ik opzoek naar een warme, waterdichte jas. Ik heb zelf al gekeken naar ski jassen. Had er één besteld bij decathlon, maar die viel helaas toch tegen qua dikte. Ben bang dat ik daar nog eens mee bevries! :brr:

Qua budget vind ik 80 euro zo'n beetje wel de max. Heeft iemand een idee?

Charr_x

Re: Warme, waterdichte winterjas gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:53

Ik heb vorig jaar voor weinig geld een heerlijke ski jas op de kop getikt bij Actiesport!
Zou je nog verbazen hoe warm die jassen zijn, zelfs al voelen ze niet dik aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:54

Rachel_x schreef:
Hoi allemaal!

De winter komt er weer langzamerhand aan en daarmee ook mijn zoektocht naar een fijne jas voor bij de paarden. Aangezien alles buiten is en ik geen binnenbak heb ben ik opzoek naar een warme, waterdichte jas. Ik heb zelf al gekeken naar ski jassen. Had er één besteld bij decathlon, maar die viel helaas toch tegen qua dikte. Ben bang dat ik daar nog eens mee bevries! :brr:

Ski jas van Scapino (ook te bestellen bij wehkamp) ideaal waterdicht warm ademend en niet te duur

Meestal voelen ze niet zo heel dik aan maar zijn ze wel heel warm

Heb ook een niet zo dikke anky winterjas die echt warm is maar die draag ik als goede jas.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:57

Ik volg even.
Ik zoek ook nog een betaalbare winterjas voor bij de paarden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:31

Ik denk dat je nog even moet wachten tot de echte wintercollectie in de winkels hangt.
Verder hoeft een ski-jas helemaal niet dik te zijn om lekker warm te zijn.

Zelf draag ik graag jassen van Human Nature van de ANWB. Ze hebben nu ook een ski-jas in de aanbieding zag ik:

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/ski- ... kirsi.html

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 16:49

Marie111 schreef:
Ik denk dat je nog even moet wachten tot de echte wintercollectie in de winkels hangt.

Zelf draag ik graag jassen van Human Nature van de ANWB. Ze hebben nu ook een ski-jas in de aanbieding zag ik:

Die zag ik inderdaad ook! Maar helaas uitverkocht in maat S. Dat de jas niet dik hoeft te zijn om warm te zijn.. ja daar twijfel ik dus zo over bij de jas die ik binnen heb gekregen. Er zit iig niet veel wattering in. Hoe weet ik dan of hij warm is? :brr:

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:54

Rachel_x schreef:
Hoi allemaal!

wil je waterdicht, of waterwerend? Waterdicht ademt namelijk niet, waardoor je hard gaat zweten, de hitte naar je hoofd gaat stijgen en ziek wordt in de winter als je actief gaat zijn met zo'n jas (een regenjas is waterdicht.. een gemiddeld bomberjack is waterafstotend/waterwerend (dit betekent dat je niet nat wordt van smeltende sneeuw, of van motregen, zelfs bij harde regen blijf je zo'n 5-10 minuten droog voor het gaat doorlekken bij bijvoorbeeld je ellebogen (waar je dus tegen de stof aan zit het eerst).

en wil je kort (op je heup), midden (halverwege/onder je kont) of lange winterjas (zijn vaak niet dik, maar strak geweven waardoor het lekker warm is en blijft)..

die dingen zijn best belangrijk namelijk lol..

zelf zweer ik bij lange liefst wollen jassen (zijn tevens waterwerend voor lange tijd.. drogen alleen langzaam) enige nadeel is vaak dat de pols dan bloot ligt, heb eenmalige dan ook gewoon een elastiek erin laten rijgen (ziet er minder fantastisch uit, maar had toen een jas die ook nog om de pols sloot).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:56

Rachel_x schreef:
Marie111 schreef:

Die zag ik inderdaad ook! Maar helaas uitverkocht in maat S. Dat de jas niet dik hoeft te zijn om warm te zijn.. ja daar twijfel ik dus zo over bij de jas die ik binnen heb gekregen. Er zit iig niet veel wattering in. Hoe weet ik dan of hij warm is? :brr:

Ik heb geen idee. Maar ik heb zelf een jas die helemaal niet is gewatteerd omdat ik een jas wilde zonder dierlijk materiaal. Maar die is alsnog warm! Maar geen enkele jas zal denk ik te vergelijken zijn met een echte ski jas.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:57

Ik heb een lange jas van Anky, superrrrrrrrrrrr warm.
Zag hem vorig jaar nog in de winkel hangen, misschien ergens online nog?

Zal ff plaatje zoeken. Ik zweer bij die jas!!

En dik is niet altijd warm he! ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:04

elenaMM77 schreef:
Rachel_x schreef:
Hoi allemaal!

wil je waterdicht, of waterwerend? Waterdicht ademt namelijk niet, waardoor je hard gaat zweten, de hitte naar je hoofd gaat stijgen en ziek wordt in de winter als je actief gaat zijn met zo'n jas (een regenjas is waterdicht.. een gemiddeld bomberjack is waterafstotend/waterwerend (dit betekent dat je niet nat wordt van smeltende sneeuw, of van motregen, zelfs bij harde regen blijf je zo'n 5-10 minuten droog voor het gaat doorlekken bij bijvoorbeeld je ellebogen (waar je dus tegen de stof aan zit het eerst).

en wil je kort (op je heup), midden (halverwege/onder je kont) of lange winterjas (zijn vaak niet dik, maar strak geweven waardoor het lekker warm is en blijft)..

die dingen zijn best belangrijk namelijk lol..

zelf zweer ik bij lange liefst wollen jassen (zijn tevens waterwerend voor lange tijd.. drogen alleen langzaam) enige nadeel is vaak dat de pols dan bloot ligt, heb eenmalige dan ook gewoon een elastiek erin laten rijgen (ziet er minder fantastisch uit, maar had toen een jas die ook nog om de pols sloot).

Ik ben het daar niet mee eens. Een goede waterdichte jas kan best ademend zijn. Alleen zijn die meestal duurder dan 80 euro. Ik heb niets aan een jas waarin ik maar 5 tot 10 minuten droog blijf. Als je nat regent is het pas echt koud :brr:

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:05

Ik heb een Kingsland bomber gehad die waterdicht en áltijd warm genoeg was, zelfs in de winter van 2 jaar geleden toen de thermometer de -20 aantikte.
Deze is iets boven je budget maar zéker het geld waard. De jas blijft na jaaaren nog steeds mooi én waterdicht en warm. Hij is ook ideaal om mee te rijden aangezien hij een speciale vulling heeft en je de oksels zelfs nog open kunt ritsen.
Ik heb ook alles buiten en geen binnenbak dus kan je deze jas van harte aanbevelen!

Mijn bomber heb ik verkocht maar voor komende winter schaf ik het getailleerde model van Kingsland aan :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:10

Rachel, bij winkelcentrum de Lely in Arnhem zit een intersport outlet. Daar verkopen ze hele leuke waterdichte en warme ski jassen die prima voldoen tussen de paarden :-D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:13

Inderdaad, er zijn echt wel jassen te vinden die waterdicht én ademend zijn! Die kosten alleen wat meer ;)

Zoek eens bij outdoorzaken (Bever, Perry, Anwb) en laat je goed adviseren. Check goed de labels (waterdicht/water afstotend) en of erop staat dat de jas ademend is.

Ik heb in elk geval een hele fijne Nomad jas die echt ontzettend warm, waterdicht en ook nog ademend is! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:26

Nikass schreef:
Ik ben het daar niet mee eens. Een goede waterdichte jas kan best ademend zijn. Alleen zijn die meestal duurder dan 80 euro. Ik heb niets aan een jas waarin ik maar 5 tot 10 minuten droog blijf. Als je nat regent is het pas echt koud

dan heb je het volgens mij over hardshell jassen (is het enige dat ik ken dat waterdicht en ademend is, doordat de stof met nylon dubbel verwerkt is).. Dan heb je het over 125 euro plus en het zijn geen echte winterjassen maar meer herst/lente gevallen.. en vind ze stug zitten voor mijn gevoel..

ik had vroeger (en nog steeds in mijn kast) twee jassen van naf naf.. deze waren waterafstotend.. Ik kon daarmee in een gemiddeld zware bui droog thuiskomen, had dan alleen natte ellebogen (omdat ik voorover op mijn stuur hing). Bij een zware hoosbui begon ik halverwege de 30 minuten fietsen langzaam aan wat vocht te voelen.. bij thuiskomst was ik dan een beetje nat (niet zeik).. Deze jassen worden 'waterdicht' genoemd maar zijn het dus eigenlijk niet.. Mijn laatste heeft nu helaas geen watering meer, dus met een gemiddelde bui is die nu na 10 minuten toch water doorlatend (na 18 jaar lol)..

die nomad is dat een echt winterjack? dan aub een linkje want die kom ik gewoon niet tegen.. en heb hier nog geen activiteiten jas voor in de winter (daar is lang wol niet voor geschikt)

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:06

Ik ben echt een vreselijke koukleum en ik heb vorig jaar de WinterRider Jas van Horze gekocht .
En het is echt z'n fijne warme jas en ruim genoeg om er evt nog een dik vest onder te kunnen doen en de prijs is ook nog wel te doen ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:15

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:22

Decathlon ik heb zon variant waar je ook nog een dik vest in kan ritsen! Waterdicht en over billen met rijritjes.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:45

MartineC1711 schreef:
Ik heb een Kingsland bomber gehad die waterdicht en áltijd warm genoeg was, zelfs in de winter van 2 jaar geleden toen de thermometer de -20 aantikte.
Deze is iets boven je budget maar zéker het geld waard. De jas blijft na jaaaren nog steeds mooi én waterdicht en warm. Hij is ook ideaal om mee te rijden aangezien hij een speciale vulling heeft en je de oksels zelfs nog open kunt ritsen.
Ik heb ook alles buiten en geen binnenbak dus kan je deze jas van harte aanbevelen!

Mijn bomber heb ik verkocht maar voor komende winter schaf ik het getailleerde model van Kingsland aan :j

Zo warm vind ik die niet, als het écht koud is draag ik mijn Protest skijas, in die kingsland bevries ik anders.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:58

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 17:30

Dankjullie wel! Ik ben inmiddels geslaagd bij de intersport outlet! De perfecte jas van 170 naar 60 euro:D