Nikass schreef:Ik ben het daar niet mee eens. Een goede waterdichte jas kan best ademend zijn. Alleen zijn die meestal duurder dan 80 euro. Ik heb niets aan een jas waarin ik maar 5 tot 10 minuten droog blijf. Als je nat regent is het pas echt koud
dan heb je het volgens mij over hardshell jassen (is het enige dat ik ken dat waterdicht en ademend is, doordat de stof met nylon dubbel verwerkt is).. Dan heb je het over 125 euro plus en het zijn geen echte winterjassen maar meer herst/lente gevallen.. en vind ze stug zitten voor mijn gevoel..
ik had vroeger (en nog steeds in mijn kast) twee jassen van naf naf.. deze waren waterafstotend.. Ik kon daarmee in een gemiddeld zware bui droog thuiskomen, had dan alleen natte ellebogen (omdat ik voorover op mijn stuur hing). Bij een zware hoosbui begon ik halverwege de 30 minuten fietsen langzaam aan wat vocht te voelen.. bij thuiskomst was ik dan een beetje nat (niet zeik).. Deze jassen worden 'waterdicht' genoemd maar zijn het dus eigenlijk niet.. Mijn laatste heeft nu helaas geen watering meer, dus met een gemiddelde bui is die nu na 10 minuten toch water doorlatend (na 18 jaar lol)..
die nomad is dat een echt winterjack? dan aub een linkje want die kom ik gewoon niet tegen.. en heb hier nog geen activiteiten jas voor in de winter (daar is lang wol niet voor geschikt)