Paarden mee naar Terschelling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Paarden mee naar Terschelling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:46

Hoi Bokkers,

ik wil volgend jaar in de zomer met mijn 2 tinkers naar Terschelling. Dus we moeten met de boot , weet iemand hier op Bokt wat de kosten zijn van de overtocht vanuit Herhalingen Haven - Terschelling?
Ik hoor het graag !

Hygge

Re: Paarden mee naar Terschelling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:49

Misschien kun je hinkewal even een PB sturen. Zij gaat wel vaker met de paarden naar Terschelling.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:52

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:55

In hoogseizoen retour 292,- dat is tot 10 meter..

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:57

Dank je wel voor de tip +:)+ .

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:58

Waar ga je je paarden stallen dan? :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:26

Dat ga ik nog uitzoeken, weet niet of je bij Terpstra stallen kan huren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:28

Froukje_J schreef:
In hoogseizoen retour 292,- dat is tot 10 meter..

Christus! Wat een bedrag zeg!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:29

Ik wilde het ook graag maar zoveel geld ga ik er echt niet aan uit geven. Ieder jaar ga ik meerdere keren naar tersxhelling maar zonder paard. Kan ook gewoon naar het strand rijden dat is vele malen goedkoper

En dan moet hij nog 2 uur stil staan op de boot in de trailer!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:34

Dat weet ik dat je daar mooi kan paard rijden , dat heb ik ook gedaan ! Maar het lijk me wel leuk om eens mijn eigen paarden mee te nemen.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:39

Ik weet ook niet of ze dat doen.. Volgens mij niet maar je kan het altijd proberen! Ik weet wel dat je je paarden bij de manege kan stallen :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:44

ArinaDiaat schreef:
Ik weet ook niet of ze dat doen.. Volgens mij niet maar je kan het altijd proberen! Ik weet wel dat je je paarden bij de manege kan stallen :)

De manege is al jaren lang failliet, die wisselt ook zo vaak van wat het nu moet zijn dat ik daar niet vanuit zou gaan.

TS: Ik neem de paarden elke zomer mee naar Terschelling, via PB kan ik je wel wat dingen vertellen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:47

Dan ben je toch verkeerd geïnformeerd Mooney. De manege is zeker niet failliet!
Er worden momenteel alleen geen manege activiteiten uitgevoerd. Maar als je ze belt moet een tijdelijke stalling vast mogelijk zijn, maar dat kan bij Terpstra vast ook.

Op de site van doeksen kan je zien wat t kost om je auto met trailer over te laten gaan. Je zit zowieso aan t hoog tarief door de trailer en dan nog de kosten voor de auto.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:53

Ik bedoelde dat het bedrijf Manege Terschelling of hoe het 10 jaar geleden ook heette, failliet is gegaan. Daarna een paar keer is overgenomen en het geen manege meer is.
Zonder manege activiteiten ben je toch geen manege of ben ik dan niet helemaal 100. Dat er nog iets gedaan wordt weet ik, maar je moet geen manege verwachten als je erheen gaat want dan kom je met een verkeerd beeld aan naar mijn mening.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:56

Wat ze mij verteld hebben dat er van de stallen van de manege aantal vakantie huisjes zijn gemaakt en dat er ook nog paarden stallen zijn voor verhuur. Alleen niet meer zoveel stallen dan voorheen .
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 04-09-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:58

Terpstra doet dat wel als ze plek hebben. Maar ze hebben er maar 8 stallen, waarvan 2 bezet zijn door de hengsten, en ze zullen dan ook niet in de wei en amper in de paddock komen, (met geluk een uur per dag)
Ik heb daar stage gelopen en heb mijn paard via een transport bedrijf over laten komen. Werd met een prachtige vrachtwagen op stal, in Ede, opgehaald en direct door naar Terschelling, en werd weer bij Terpstra opgehaald en netjes thuis gebracht. Kostte mij in totaal €130,-. Als je gegevens wilt moet je mij maar even een PB sturen. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:58

10 jaar geleden was t manege de barrage, dat is verkocht (niet failliet) vanwege privé omstandigheden. Deze mensen hebben t nog steeds. Het is nog steeds manege Terschelling alleen hebben ze geen eigen paarden meer. De bak wordt in de winter nog steeds verhuurd aan de rijvereniging en ze doen ook nog wel wat particuliere stalling volgens mij bijvoorbeeld voor mensen zoals TS. TS heeft eigen paarden dus heeft ook voldoende aan alleen stalling ipv ook les etc. Als je niet precies weet hoe t zit moet je ook niet zulke uitspraken doen.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:59

mooney schreef:
De manege is al jaren lang failliet, die wisselt ook zo vaak van wat het nu moet zijn dat ik daar niet vanuit zou gaan.

TS: Ik neem de paarden elke zomer mee naar Terschelling, via PB kan ik je wel wat dingen vertellen.

Het staat te koop, falliet weet ik niet ;) maar je kan er nog steeds paarden stallen voor aantal dagen/weken en er zelf ook logeren. En er moet ook wel een heel groot wonder gebeuren volrdat dat verkocht word! Hahaha
Laatst bijgewerkt door Jetsje op 04-09-14 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:03

WillemYntJee schreef:
10 jaar geleden was t manege de barrage, dat is verkocht (niet failliet) vanwege privé omstandigheden. Deze mensen hebben t nog steeds. Het is nog steeds manege Terschelling alleen hebben ze geen eigen paarden meer. De bak wordt in de winter nog steeds verhuurd aan de rijvereniging en ze doen ook nog wel wat particuliere stalling volgens mij bijvoorbeeld voor mensen zoals TS. TS heeft eigen paarden dus heeft ook voldoende aan alleen stalling ipv ook les etc. Als je niet precies weet hoe t zit moet je ook niet zulke uitspraken doen.

Klopt ja! Heb die bak zelf ook wel een paar keer gehuurd om in te rijden. Hele vriendelijke mensen die erin zitten vind ik zelf.

@TS Nee er zijn geen stallen verbouwd tot huisjes, teminste 2 jaar geleden ben ik er voor het laatste geweest. Kan me niet voorstellen dat hun dat gedaan hebben. Op de website staan de tarieven en wat er mogelijk is gewoon even bellen naar hun :)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:04

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:06

WillemYntJee schreef:

Ho, ik bedoelde niets aanvallend. Rustig maar.
De barrage bedoelde ik inderdaad, dankje voor de aanvulling. Waar ik op doelde is dat je zonder manege activiteiten/paarden toch geen manege meer bent. Dan is het hooguit een pensionstal.
Dat de bak er nog is en dat de rijvereniging er gebruik van maakt weet ik ook, kan nog net volgen wat mijn eigen vereniging doet :+ ook al ben ik er dan niet zo vaak.
Wil alleen niet dat mensen erheen gaan met het beeld van een gemiddelde manege (= veel mensen, activiteiten etc), want dat is gewoon niet meer. Heb ook niets tegen de mensen daar hoor, als je je daardoor aangevallen voelt. Weet alleen dat er veel gedoe en gepraat om is geweest, maar het is al een tijdje rustig rond dat onderwerp.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:09

@mooney haha ja kan wel verwarrend zijn voor mensen die de situatie niet kennen natuurlijk. Als wij er komen verwachten we lege stallen een lege bak met oude spring balken. Een ander iemand waarschijnlijk zoiets als het ooit is geweest haha

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:16

Juist omdat er veel gedoe is (geweest) is t belangrijk dat er niet nog meer versies van de verhalen rondgaan :-) ik heb heel wat uurtjes van m'n jeugd dat door gebracht als ponymeisje en later als werknemer, zelfs nog even bij de huidige eigenaren, dus t is erg jammer dat t er nu zo bij ligt.

Maargoed allemaal off topic voor TS! Wat je evt nog zou kunnen doen (weet niet of je op korte termijn er heen zou willen of bijv volgend jaar zomer pas), is een fodje zetten op fodzoeker.nl dat is de lokale marktplaats/advertentiesite en zo kom je misschien nog wel bij een eilander die een plekje over heeft.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:32

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 01:19

Bedankt allemaal voor de berichtjes. Ik heb nog heel wat uit te zoeken en het wordt als het allemaal door gaat pas volgende zomer vakantie.

Wel wil ik in oktober of november van dit jaar nog een weekendje paard rijden daar.