Kwaliteit Paardrijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrvie

Kwaliteit Paardrijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:53

Ik vroeg me af wat de verschillen zijn kwa paard rijbroeken? Ik heb er nu 2, een van pikeur en 1 van mondoni. Reden voor dat laatste is omdat ik mijn pikeur rijbroek kwijt bent (samen met mijn cap :()

Ik wil namelijk niet dat de broek gaat scheuren als ik net ga bukken :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kwaliteit Paardrijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:46

ED -> RUI

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:41

Een Mondoni kun je niet echt vergelijken met een Pikeur denk ik kwa kwaliteit.
Al moet ik zeggen dat de Mondoni's wel steeds beter worden.
De pasvorm zal misschien net iets beter zijn etc.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:44

Ik heb altijd de welkoop broeken gehad en laatste keer harry's horse. Welkoop is rete snel kapot als je 5 dagen in de week rijd en harry's horse in maar een half jaar meegegaan. Heb nu een HV polo en die bevalt me wel goed!

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:04

Ik heb alleen maar "goedkope" rijbroeken (mondoni, HH) en ik doe met allemaal al jaren. De duurdere zullen vast beter zitten en een dikkere stof hebben, maar mij hoor je niet klagen met mijn goedkope broeken! Ik lijk wel gek om over de honderd euro uit te geven voor een broek!

Kathy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:12

Ik heb er een 2 van Eurostar zitten perfect met leren zitvlak, via marktplaats ze waren nieuw :)
Was een leuk prijsje, Ook ik ga geen dure rijbroeken kopen. Als je zit zien ze toch de bling niet ;,)
Ze gaan nu al een hele tijd mee en ben erg tevreden

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:14

Ik hou ook niet van dure rijbroeken maar ik heb op Equitana een Kentucky gescoord voor €40 *D Verder heb ik van Red Horse en Horze, ik vind alles prima, maar ik rij niet zo vaak.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:18

Ik heb 2 eurostar, 1e rond maart gekocht en de andere in juli deels gekregen. Ze kosten een hoop maar ben er wel enorm tevreden over. Heb ook HH aangehad en ik vond dat echt voor geen meter zitten. Ik betaal dan liever iets meer.
Heb hiervoor pikeur gehad maar vind eurostar wel persoonlijk fijner.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:20

Lenora_C schreef:
Ik heb alleen maar "goedkope" rijbroeken (mondoni, HH) en ik doe met allemaal al jaren. De duurdere zullen vast beter zitten en een dikkere stof hebben, maar mij hoor je niet klagen met mijn goedkope broeken! Ik lijk wel gek om over de honderd euro uit te geven voor een broek!

Ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:27

Tja, een heel duur merk kan soms slechter zitten dan een goedkopere, ligt eraan wat voor broek je hebt!

Zelf een keer een duurdere gehad, maar die was in no-time kapot, helemaal niks intensiefs gedaan of wat... Met mijn Welkoop broekje doe ik alweer een jaar mee.. Maar goed, ik wil ook niet 100€ voor een broek uitgeven, ik hoef er ook geen jaren mee te doen, vind het ook wel leuk om weer een keer een nieuwe te kopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 01:16

Ik draag heel graag Mondoni. Gaan bij mij jaren mee hoor. Met meerdere keren rijden per week. Sinds kort ben ik ook verknocht aan Nedhorse. Zit zaaaalig. Fijne rek. En heb ook een broek van horka, maar die was wel duur. (Te koop trouwens. Nieuw met kaartjes eraan maat 36) die heeft een skintouch stofje. Super rekbaar door de lycra en een hele goede kwaliteit. Voelt echt als een 2e huidje. Wat een geweldige broek. Zoooo jammer dat ik die nooit passen ga. Zondeee.. :(

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:37

Mondoni is best goed hoor, net als HH

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:21

Tjah, ik ben er wel zo èèn welke een dure rijbroek draagt. Niet om het feit dat deze duurder zijn, maar wel omdat dit merk mij persoonlijk het beste past en mij het fijnste draagcomfort biedt. Ik heb veel rijbroeken gepast (qua merk en prijs) toen ik deze aantrok had ik gelijk zoiets van ja! Dit issum...

Rijbroeken is net zo persoonlijk als het passen van een fijne cap. De èèn loopt verrukt weg met een Eurostar bv terwijl een ander vriendelijk bedankt en liever kiest voor een Pikeur of Mondoni :-)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:37

Ik ben fan van nedhorse, niet te duur maar wel topkwaliteit imo. Gaan lang mee. Helaas gaat mijn favoriete model uit de handel.

rfdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:41

Is ook nog persoonlijk wat je fijn vind. Duurder is niet altijd beter.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:44

Wat kwaliteit betreft vind ik Cavalo het beste. Koop er direct twee en je doet er vele jaren mee. Op de tweede plaats staat voor mij Pikeur. Fijne pasvorm en mooie broeken, alleen net even wat minder duurzaam als Cavalo.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:52

De meeste mondoni broeken (behalve die heel dunne van 30 euro) vertrouw ik wel dat je er niet zomaar uit scheurt (als de maat goed is en je je niet met maatje 42 in 36 probeert te proppen)

mrvie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 21:28

Ik heb deze gehaald:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html

Ben bang dat mijn pikeur bij mijn ex ligt, aangezien ik de hele huis heb doorzocht |( . Dus ik ga nu opzoek naar nog een rijbroek maar dan niet in het besmettelijk wit.

Waar kopen jullie je rijbroeken? Want als ik lees wat jullie allemaal hebben getypt, dan maakt het merk niet uit, zolang het maar lekker zit. ( waardoor ik sommige prijzen van de rijbroeken niet kan rechtvaardigen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:24

Ik denk als je spreekt van wel of niet rechtvaardigen van de prijs. Dat je na intensief gebruik van de rijbroek daar pas een oordeel over kan vellen...zou het niet? :-)

(En dan bedoel ik zowel voor de goedkopere als de duurdere rijbroeken)

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:36

Ook uit een goedkope rijbroek scheur je niet zomaar, mits je de juiste maat hebt. Ze gaan alleen gemiddeld iets minder lang mee. Ben zelf fan van Eurostar omdat die een paar modellen hebben die bij mijn lichaamsvorm passen. En hoewel de broeken duur zijn, heb ik er een aantal die al 10 jaar mee gaan. Ik koop ze bij Divoza en soms op marktplaats.

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:24

Ik heb rijbroeken van eurostar gehad die al snel wat beschadigingsplekjes opliepen, en hh rijbroeken die niks mankeerden en 80 euro goedkoper waren. Tja, ik denk dat het merkje en bedrag niet eens zoveel uitmaakt.

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:50

Ik heb 2 rijbroeken die het meeste draag, mijn eurostar met leren zit gaat al 15 jaar mee, draag hem gemiddeld 2 x in de week. Begint nu wel wat slechter te worden bij mijn knieen. Mondoni heb ook gehad, zitvlak was na 2 jaar echt tot op de draad versleten.

veerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:00

Ik vind Mondoni altijd een fijn merk. Te koop bij divoza. Blijven bij mij altijd lang mooi! Was ze altijd op 20 graden trouwens.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:29

Mondoni, eurostar, maar mondoni vinden mijn zoon en ik fijn, mooie smalle pasvorm

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:10

Ik heb een '''gewone'' Mondoni, bevalt net zo goed als een dure Pikeur :)