Sinds een paar maanden heb ik naar volle tevredenheid een Humbaur, 2e hands gekocht bij een dealer.
Trailer heeft wat kapschade, maar verder prima in orde.
Nu is mijn trailerklep al 2x naar beneden komen zetten, 1x hing die nog los met paard erin. De andere keer reed mijn vriend ermee en lag de klep op de snelweg. In eerste instantie denk je dat je het zelf vergeten bent, maar nu na 2x is het geen toeval. Er zit gewoon een standaard vergrendeling op met zo'n haakje, wat voorkomt dat de greep omhoog kan. Hier zit geen speling op. Wel zit er, vanwege de hoogte van de trailer, wat speling op de wanden.
Nu gaat mijn trailer terug naar de dealer om na te kijken (nooit meegemaakt) maar daarvoor moet ik wel een uur.. juist... over de snelweg heen! Ik wil voorkomen dat de klep dus weer naar beneden stuiterd, maar wie weet een snelle, veilige oplossing?
Moet ik echt een spanband om de hele trailer doen? Of bestaan er bijv. klipjes o.i.d. om die grepen onder spanning naar elkaar toe te trekken?
Caesar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-14 14:50
Het gaat om een dergelijke achterklep (willekeurige google afbeelding).
Anoniem
Geplaatst: 03-09-14 14:55
Volgens mij weet je antwoord al zelf. Ik zal zeker voor onzekere nemen.
Wellicht met spanbanden via de "driehoeken" die op de klep zitten aan de voor of achterstang vast sjorren?
ingvdh
Geplaatst: 03-09-14 16:13
ik zou zeker een spanband doen, je kan hem ook vastzetten aan de ogen van de voorstang, hoeft 'ie niet om de hele trailer heen . (die dingen die je los kan draaien in geval van nood aan de buitenkant)
Of wat je al schreef een band om de lange uiteinden van de klemmen, die moet je nl naar buiten draaien om ze open te krijgen, dat kan dan niet meer. Wel goed vastmaken.
Maar voor de zekerheid zou ik voor een spanband gaan. Dat lijkt mij het meest veilig.
Vreemd overigens, zijn die klemmen dan losgeschoten? Ik heb ook een humbaur en die dingen zitten altijd muurvast.
Wordt ie vergrendelt met een verend ijzertje als de sluiting op je voorbeeldfoto of met een haakje dat door een gaatje in de grendel gaat? Foto van de sluiting van de trailer in kwestie zou mooi zijn.
Het zijn de haken zonder splithaakje, dus echt die ijzertjes die je normaal indrukt om de klephaak omhoog te krijgen. Op een of andere manier zit er denk ik toch speling op de hele trailer waardoor die haken toch ruimte krijgen. Bij de dealer ook nieuw. Maar klep komt niet zomaar naar beneden. Ze gaan hem helemaal nakijken, deden ook niet moeilijk maar wilde het eerst allemaal zien.
Caesar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-14 22:56
Nibbit schreef:
Ik zou voor nieuwe sluitingen gaan! Gevaarlijk zo...
Met de klephaken is niks mis. Ik zit er eerder aan te denken een soort extra vergrendeling erop te laten zetten. Bij het voordeurtje heb ik dat ook al namelijk. En dan met een schuifpin of splitpen
ik zou eerst eens je hele trailer laten controleren... hij is 2e hands, had kapschade,wellicht een schadegeval geweest en is hij gewoon uit zijn verband gerukt.... en gaat de boel dermate rammelen en klapperen dat de klep openvalt...