Leren laarzen of jodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lundj

Leren laarzen of jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:57

Hallo :)

21 oktober ben ik jarig, en dan mag ik nieuwe laarzen of jodphurs met chaps uitkiezen.
Ik heb nu rubberen en ben daar helemaal klaar mee, omdat ze gewoon echt niet fijn zijn met het rijden.
Ik heb jodphurs met chaps van vroeger, die eigenlijk niet meer passen maar wel soepeler zijn met het rijden dan rubberen.
Ik ben nu 14 jaar, uitgegroeid, maar ben bang als ik met leren laarzen er later niet meer in pas, vanwege het nog groeien van mijn kuiten?
Wat vinden jullie een verstandige keuze? Jodphurs met chaps of laarzen? En wat is jullie ervaring hiermee?
En voor wedstrijden rijden, jodphurs of leren laarzen?

Alvast bedankt :)

Ineke2

Re: Leren laarzen of jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:12

Voor wedstrijden zou ik toch echt leren laarzen kiezen.
Je hoeft niet meteen hele dure te nemen he, je hebt laarzen in verschillende prijsklasses zodat áls je er eventueel nog uitgroeit het niet meteen eeuwig zonde is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:14

Er zijn al leuke leren laarzen voor 120 euro. (Nog steeds veel geld :') )
Jodhpurs lopen lekkerder en in de zomer doe je na afloop de chaps af vanwege de hitte.
Laarzen staan netter, maar geven nog wel eens blaren.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:16

Ik heb mijn eerste paar laarzen in 2006 gekocht. Toen van mijn zakgeld gekocht (200,- merkloos). Helaas hadden ze toen nog geen modellen met ritsen die voor mij betaalbaar waren. Mijn laarzen doen het nog steeds en zien er nog steeds netjes uit. Gebruik ze elke dag nog steeds met veel plezier. Mijn volgende paar wordt een paar met ritsen maar zeker weer leren laarzen!

Had een paar hele mooie jophurs gekocht (80,-) en na 2 maanden konden die de kliko in omdat de zool was doorgebroken. Voor mij komen er ooit ariat jophurs, en anders helemaal geen meer. Dat is zo jammer van je geld! baal er nog steeds van

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:20

zou zelf gaan voor leren laarzen, zijn over het algemeen alleen wel wat duurder, maar je kan het zelf goedkoop of duur maken.

lacoos123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:40

Leren laarzen!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:39

Slina schreef:
.
Laarzen staan neter, maar geven nog wel eens blaren.

Jophurs geven ook blaren :P (leren dan)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:43

Ik rij al jaren wedstrijden met jodhpurs en leren chaps. Heeft nog nooit iemand iets van gezegd.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:44

Ik wilde zelf voor mijn verjaardag een bloedmooi paar bruine leren rijlaarzen. Kleinste damesmaat genomen, maar wat bleek.. Ze waren echt nog een paar cm te groot.. -O-

Heb ze omgewisseld voor jodphurs en daar ben ik nu helemaal verlieft op. Het is maar wat je mooi vindt, maar voor de zomer is het wel fijn om lekker met schoentjes te rijden ipv van die warme laarzen :Y)

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:08

Zelf heb ik leren jodphurs en chaps, plus nog een bruin paar nette veterlaarzen van Mondoni (als ik het goed heb :P)
Als ik jou was zou ik voor jopdhurs gaan, het is ook zo handig als je even naar stal gaat om je joppetjes aan te doen!

Mellox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:19

Leren laarzen!

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 20:48

De vrouw die mij hielp in de winkel twijfelde er wel over of leren laarzen later ook nog passen vanwege de kuiten. Ik denk dat ik voor jodphurs en chaps ga, wedstrijden komen nu sowieso nog niet dus dan kan ik over een paar jaar altijd nog verder kijken of ik er leren laarzen bij aanschaf.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:37

Ik zou ook gaan voor jodphurs en chaps.
En als je leren chaps neemt staat het ook netjes met wedstrijden!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:51

Ik heb zelf gewoon rubberen jodphurs met stoffen chaps, maar ik rijd puur recreatief dus ds's zat voor mij :)
Als ik in jouw schoenen stond (hihi) zou ik leren chaps nemen, handigheid van chaps maar toch wel mooi op wedstrijd :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:29

Hoi,

voor wedstrijden rijlaarzen-heb de wedstrijdlaarzen van mijn buurvrouw gekregen en die zijn me nu nog iets te breed om de kuiten maar passen wel prima! doe wat jij het lekkerste vindt zitten, als dat chaps zijn doe het dan met chaps ;-)

Ashleyhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:13

Ik zou laarzen doen ik heb de Petrie Olympic. Bevalt me onwijs goed en makkelijk in onderhoud

Mattice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:20

Ik zou laarzen nemen, heb ook jodphurts maar heb nooit zin om de chaps aan te doen :P
Laarzen zitten ook een stuk beter om mijn benen en voeten :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:25

Ik zou voor nu inderdaad gaan voor johdpurs met chaps. Je bent 14 en nog lang niet uitgegroeid(ook al denk je van wel ;) ), en zeker je benen niet. Ik heb rond mijn 16/17e voor het eerste leren laarzen aangeschaft en daar ben ik nu zelfs nog behoorlijk uitgegroeid, dus heb inmiddels ook nieuwe besteld.

Maar als je graag leren laarzen wil kan je ook kijken bij mondoni, daar vind je leren laarzen voor 100 euro of net wat meer, daar kun je dan een jaar mee doen en als je daar uitgegroeid bent kun je nieuwe aanschaffen :)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:30

Ik heb zelf allebei, maar om te rijden etc gebruik ik rijlaarzen. Voor wedstrijden moet je sowieso rijlaarzen aan of hele dure jodphurs met bijnehorende chaps (wat duur word), ook vind ik rijlaarzen beter ondesteunen met bv je benen stil houden. Maar (in mijn geval) zijn jodphurs fijner als ze snel vies worden enzo aangezien mijn rijlaarzen heel moeilijk te vinden waren omdat ik erg lange benen heb :')

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:39

Leren laarzen. Rijd echt heel fijn! Je kunt kijken of je tweedehands leuke laarzen kan scoren. Ik heb zelf de mountain horse sportive high rider, die zijn echt heel fijn.

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:24

Ik ga volgende week met mijn moeder naar de winkel en we hebben besloten dat we gewoon jodphurs kiezen. Ook kijken we nog even wat de verkoopster ons aanbied.
We zijn dan van plan als ik de wedstrijdsport in ga, leren laarzen aan te schaffen. Dan kunnen de jodphurs mooi voor bij het trainen :)

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:10

ik heb jodphurs met chaps, deze zijn voor wedstrijden ook goedgekeurd. en zomers vind ik het ideaal als het echt heel warm is doe ik me chaps af.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:12

ik zou voor leren laarzen kiezen, ik weet niet of ej een divoza in de buurt heb maar daar zijn de laarzen nu in de aanbieding
en met jordhups mag je volgensmij geen wedstrijden rijden (geen idee)

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 12:48

Ja, we hebben een ej in de buurt, ook een divoza, hypo en joh bosgra.
Bij joh bosgra zijn de jodphurs ook in de aanbieding.
Graag eerst even m'n vorige reactie lezen, waarin ik al aangeef als ik de wedstrijden in ga, laarzen koop.

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:48

met leren chaps en jodpurs mag je wel wedstrijden rijden.
ik vind het vooral prettig in de zomer.