Helmcamera

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 16:15

Hoi Bokkers,

Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, maar aangezien het met wedstrijden te maken heeft heb ik dit topic hier geopend.
Ik ben namelijk opzoek naar een goede, betaalbare helmcamera. Geen idee of er nog verschil in het onder het zadel of het mennen zit, maar wij willen deze gebruiken voor het mennen.
Heeft er iemand ervaringen of aanbevelingen voor mij? :) vind het lastig om te zoeken.

Groetjes :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:27

Misschien heb je wat aan deze topics :D

[HTT] Welke helmcamera kopen?

[SGW] Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Drift heeft ook hele mooie camera's. Die zijn niet zo geschikt voor op de cap (kunnen alleen bovenop of aan de zijkant) - maar misschien op de wagen dat het wel goed uitkomt. Goede batterij, gaat lang mee. Lens kun je roteren waardoor het niet uit maakt of je hem schreef of plat gebruikt.

Ik heb zelf een GoPro (Hero 3 Silver), gebruik ik voor o.a. voorop de cap. GoPro's gaan over het algemeen krap 2u mee qua batterij en accessoires bij GoPro zelf zijn erg duur. Hebben wel veel 'mount' opties, ook heel veel accessoires om overal en nergens te bevestigen. Kwaliteit is erg goed. Op mijn YouTube (profiel) kun je wat video's zien.

Het is een beetje wat je zelf betaalbaar vindt en wat je ermee wilt gaan doen. Ik geloof dat winkels als Kruitvat en Action ook wel eens actioncameras hebben, maar de vraag is of je dat wilt natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door __denise op 01-09-14 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimara_00

Re: Helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:32

Ik heb een SJ4000. Bevalt me erg goed, je kan er ongeveer anderhalfuur mee filmen.
Er zit een onderwatercapsule (?) bij waardoor die waterdicht is en je hem makkelijk met verschillende mounts kunt bevestigen (die zitten bij het pakket inbegrepen).
De camera is niet duur en het beeld is van erg erg goede kwaliteit.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:50

ik heb een Go pro hero 3. de aanschaf is idd e rip uit je lijf. Ik gebruik hem ook als trailer cam :D. Met de enkele batterij kan ik 2 uur filmen. Met de extra heb ik hem nog niet leeg gemaakt dus geen idee :')

Wat heb ik;
camera zelf a 250,-
extra batterij a 59,-
helmet strap a 25,-

Op mijn youtube account staan er meerdere;
https://www.youtube.com/user/lamalove3105/videos
hier 1 video die op een of andere manier niet op mijn youtube acc staat

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:16

Gopro heeft speciale helmcamera's, eigenlijk bedoeld voor skiers. Maar blijven op een cap ook prima zitten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:20

Ik heb toendertijd een Denver gekocht bij Kruidvat.
Ik gebruik hem voor het Mountainbiken, maar ik neem aan dat je hem ook op je cap kan zetten :D.

Deze was geloof ik €35,-, en daar zat alles al bij behalve een SD kaartje. Dus een onderwaterhoesje, een bevestigingssysteem voor op een stuur (fiets bv), voor op een helm en plakkers voor op je helm!