Man in dames rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:22

Sonador schreef:
Zolang de broek geen rare kleurtjes heeft, en je ballen niet afknijpt (tenzij je dat lekker vind) dan is het toch goed?

:D

Ik heb meestal gewoon een stretch spijkerbroek aan met rijden.
Zit prima, en als ik daarna boodschappen moet doen (moet van mijn vrouw) dan word ik niet raar aan (na)gekeken ....

:P


Hoe de mensen in winkels naar mij in m'n rijbroek en laarzen kijken, dat interesseerd me niets eigenlijk..

Het is niet zo dat ik in m'n naaaakie loop ofzo :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16247
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:23

Pieter25 schreef:
Maureen95 schreef:
Lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je zadel :P


en je kont :')

_O- Inderdaad

Evelienepien

Berichten: 3308
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:24

Nou, hier in de buurt mannenrijbroeken genoeg te koop!
Manlief had soort van tic om goedkope broeken te scoren ;)!
Vond echt dat hij er 12 nodig had en sommige waren moooi :roll:

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:25

hier ook een man...

het is per merk verschillend... Als alles bij je zaakie maar ruimte heeft zit het goed!!
ik heb ook een echte dames broek... dat zit niet echt fijn bij de boel... :')

Bagheera_206

Berichten: 25899
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 05:39

baszo17 schreef:
hier ook een man...

het is per merk verschillend... Als alles bij je zaakie maar ruimte heeft zit het goed!!
ik heb ook een echte dames broek... dat zit niet echt fijn bij de boel... :')


Ja, dat is het belangrijkste. Als hij maar goed past. :)

Bagheera_206

Berichten: 25899
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 05:41

Ik rij nog niet zo heel lang en in het begin had ik daar wel wat moeite mee, maar nu interesseert het mij ook niet echt meer. :+

palousa_boy schreef:
Sonador schreef:
Zolang de broek geen rare kleurtjes heeft, en je ballen niet afknijpt (tenzij je dat lekker vind) dan is het toch goed?

:D

Ik heb meestal gewoon een stretch spijkerbroek aan met rijden.
Zit prima, en als ik daarna boodschappen moet doen (moet van mijn vrouw) dan word ik niet raar aan (na)gekeken ....

:P


Hoe de mensen in winkels naar mij in m'n rijbroek en laarzen kijken, dat interesseerd me niets eigenlijk..

Het is niet zo dat ik in m'n naaaakie loop ofzo :+

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:26

Vriendlief wilde graag een jeans jodphur rijbroek en kon ook niks vinden heeft nu van agradi een HKM dames jodhpur lengtemaat rijbroek. Al verschillende mensen (mannen) hebben gevraagd waar hij die broek vandaan heeft.

Wel een maat ruimer als een vrouw de broek zou nemen zodat het niet aftekend

Bagheera_206

Berichten: 25899
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:34

Ik kende tot voor kort het werkwoord aftekenen niet. :=

Het is gewoon niet eerlijk dat jullie veel meer keuze hebben dan wij. :P

Suusje92
Berichten: 1853
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Swifterbant

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:38

Ik kan wel inkomen met de mannen dat rijbroeken zoeken lastig is haha. Ik ben 1.80 m. En heb maat 42/44, alleen ik zit met me benen aan de lengte 34/36. Dus als ik een rijbroek vind in maat 42/44, dan lijkt het bij mij op een 3 kwart broek. Mannen broeken zijn ook geen optie, dan heb ik een ballon over aan de voorkant. Heb nu een rijbroek van HV Polo die net niet als 3 kwart zit. En dat is het. Meer broeken heb ik niet omdat het niet past XD

Dus heren ik leef met jullie mee!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:52

Suusje92 schreef:
Ik kan wel inkomen met de mannen dat rijbroeken zoeken lastig is haha. Ik ben 1.80 m. En heb maat 42/44, alleen ik zit met me benen aan de lengte 34/36. Dus als ik een rijbroek vind in maat 42/44, dan lijkt het bij mij op een 3 kwart broek. Mannen broeken zijn ook geen optie, dan heb ik een ballon over aan de voorkant. Heb nu een rijbroek van HV Polo die net niet als 3 kwart zit. En dat is het. Meer broeken heb ik niet omdat het niet past XD

Dus heren ik leef met jullie mee!



Rider pro valt lang. En pikeur en eurostar zijn in lengtematen te leveren (dames en heren)

robbie88

Berichten: 2092
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:55

harry horse heeft prima kwaliteit herenrijbroeken. mijn man rijd meerdere paarden per dag en de broeken gaan al ruim 4 jaar mee. kosten 50 euro. met kleine bandplooien en ruime steekzakken en kontzakken met flapjes waar ja ja je portemonnee in kan..te bestellen in blauw grijs zwart en wit bij o.a agradi.

Suusje92
Berichten: 1853
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:04

friesam schreef:
Suusje92 schreef:
Ik kan wel inkomen met de mannen dat rijbroeken zoeken lastig is haha. Ik ben 1.80 m. En heb maat 42/44, alleen ik zit met me benen aan de lengte 34/36. Dus als ik een rijbroek vind in maat 42/44, dan lijkt het bij mij op een 3 kwart broek. Mannen broeken zijn ook geen optie, dan heb ik een ballon over aan de voorkant. Heb nu een rijbroek van HV Polo die net niet als 3 kwart zit. En dat is het. Meer broeken heb ik niet omdat het niet past XD

Dus heren ik leef met jullie mee!



Rider pro valt lang. En pikeur en eurostar zijn in lengtematen te leveren (dames en heren)


Ik weet dat ze die hebben, maar 34 is te kort en 36 word dan te lang. Heb dit probleem.overigens niet met spijkerbroeken gelukkig.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:03

Suusje92 schreef:
Ik weet dat ze die hebben, maar 34 is te kort en 36 word dan te lang. Heb dit probleem.overigens niet met spijkerbroeken gelukkig.

Goede naaister kan dat keurig voor je inkorten.

Mews

Berichten: 5502
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:26

Bagheera_206 schreef:
Ik kende tot voor kort het werkwoord aftekenen niet. :=

Het is gewoon niet eerlijk dat jullie veel meer keuze hebben dan wij. :P


Ben ik het niet mee eens... Ik heb ook een keer zo'n 10 rijbroeken gepast in een winkel en uiteindelijk was er maar één die wél lekker paste. Dus dat was ook een kwestie van die kopen of niks kopen. Gelukkig was het in mijn geval wel de allergoedkoopste, haha. :+ Maar alleen maar omdat er meer soorten zijn, betekent helaas niet dat als vrouw je alles met dezelfde maat-aangeving ook daadwerkelijk past. :P

Bagheera_206

Berichten: 25899
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:38

Haha! Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. :(:) Maar ik blijf er bij dat wij mannen statistisch gezien een kleinere kans hebben op het vinden van een passende broek dan jullie, omdat er gewoon minder broeken in het rek hangen. :')

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:09

robbie88 schreef:
harry horse heeft prima kwaliteit herenrijbroeken. mijn man rijd meerdere paarden per dag en de broeken gaan al ruim 4 jaar mee. kosten 50 euro. met kleine bandplooien en ruime steekzakken en kontzakken met flapjes waar ja ja je portemonnee in kan..te bestellen in blauw grijs zwart en wit bij o.a agradi.


dat is dus bij mondoni niet. echt een groot nadeel!!
mn mobiel past er bijna niet in. Wel fijn dat er drukknoopjes opztten waardoor je dingen niet verliest...

robbie88

Berichten: 2092
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:36

baszo: die drukknopen zitten ook op die van harry horse:)

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:07

Bagheera_206 schreef:
Haha! Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. :(:) Maar ik blijf er bij dat wij mannen statistisch gezien een kleinere kans hebben op het vinden van een passende broek dan jullie, omdat er gewoon minder broeken in het rek hangen. :')


_/-\o_ :')

BB1981
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Uelsen (DE)

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:27

hier ook een man. 1m90 en 85 kg dus lastig om goed passende rijbroeken te vinden. Kooperation zelf altijd lengtematen, meestal van eurostar, enkele pikeur en een paar hh voor op reserve. Heb zelf ook een aantal dames modellen, als ze goed passen draag ik die gewoon, ook naar les of op concour. Omkleden om boodschappen te halen doe ik ook niet, tenzij je het g kan ruiken.

Beter een goed passende dames rijbroeken dan een slecht passende herenrijbroek, die vaak bovenaan erg los zit, heb zelf liever meer aangesloten. En een ander voordeel, damesmodellen heb je alleen in zwart, grijs blauw of wit. Dus als die damesbroek goed past, zou ik hem gewoon lekker dragen.

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:08

Toch raar dat er niet meer hangt voor mannen. Best veel topruiters zijn man, die ontstaan niet zomaar, die doen ook jaren aan trainen. In die jaren hebben ze vast meerdere rijbroeken nodig. Gek.
Moet trouwens zeggen, met lengtemaat voor een vrouw kort je keuze vaak ook al in. Ach lang leve webshops, selecteren op maat 80 en dan zien wat er overblijft. Vaak wel wat duurdere merken maar doe er meestal ook wel lang mee.

Kaula

Berichten: 2496
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Man in dames rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:08

Volgens mij is dat met alle mannen-mode, voor vrouwen is er gewoon meer.
Moet de eerste man ook nog tegenkomen die zijn rijbroek op z'n roze dekje met bling bling wil afstemmen, :+

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:10

Als die past dan past de broek :j maar technisch gezien is het dan een dames broek.
Er zijn ook genoeg dames die in een heren broek lopen :))

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:59

Who cares :D
Je mag dragen waar je je goed bij voelt toch :j

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:10

Kaula schreef:
Volgens mij is dat met alle mannen-mode, voor vrouwen is er gewoon meer.
Moet de eerste man ook nog tegenkomen die zijn rijbroek op z'n roze dekje met bling bling wil afstemmen, :+


Klopt allebei _O-

Haunting

Berichten: 282
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:50

Kaula schreef:
Volgens mij is dat met alle mannen-mode, voor vrouwen is er gewoon meer.
Moet de eerste man ook nog tegenkomen die zijn rijbroek op z'n roze dekje met bling bling wil afstemmen, :+


Zal ik me gelijk maar voorstellen dan?
Ja ik ben een man en ja ik ga het liefst modieus gekleed wat tevens inhoud dat ik mijn kleding afstem. :D
Helaas zijn de mannenbroeken alleen in basiskleuren (wit, zwart, blauw en grijs) te krijgen. Dus voor mij geen andere optie dan damesbroeken. En dat vind ik helemaal niet erg want 9 van de 10 mensen heeft dat toch niet door :D.