Hoe kan ik mijn A brevet halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Hoe kan ik mijn A brevet halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:36

Tja vreemde vraag misschien, maar ik wil dus graag mijn A brevet.
Een A brevet is in België vereist om aan wedstrijden mee te doen (de lagere niveau's)

Zo'n 8 jaar geleden heb ik een ponykamp meegedaan om dit brevet te halen. Dressuur en theorie was ik geslaagd, alleen het springen ging mis (dit lag overigens niet aan mij, maar de manege had me een paard gegeven dat nog maar weinig had gesprongen dus wat krijg je dan? Weigeringen en uiteindelijk een sprong vanuit stilstand die ik niet verwachtte...je raad het al: ze hebben mij op die onverwachte sprong beoordeeld en ik was uiteraard niet mee := )

Dus nu zit ik hier met mijn papiertje waarin staat dat ik de springproef nog eens moet doen.
Ik zou dit dus het liefst met mijn verzorgpony doen (ik wil niet weer zo'n situaties), maar ik heb geen vervoer.

Weet iemand of je een examinator bij je thuis kunt laten komen?
Het is immers alleen het springgedeelte en duurt nog geen 10 minuutjes.

Anoniem

Re: Hoe kan ik mijn A brevet halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:42

Ik volg even. Afgelopen week ben ik alleen gezakt voor praktijk springen en wil het graag opnieuw doen met mijn (bijna!!) eigen pony (was eerst verorgje en ken hem dus goed). Alleen woon ik in NL en wil wel weer evt. naar belgie afreizen ervoor.

(Ik heb dan wel weer een belgisch paspoort en id kaart, maar ben woonachtig in nederland :') )

Carowl

Re: Hoe kan ik mijn A brevet halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:01

Om deel te nemen aan wedstrijden heb je het B-brevet nodig.
Wil je enkel dressuurwedstrijden doen kan je ook enkel het dressuurdeel van dat brevet halen.
Ik dacht dat je hiervoor wel je A-brevet moet hebben om deel te nemen maar vaak kan je het ook in 1 keer halen dus meteen slagen voor je B-brevet.
Verschillende maneges organiseren wel eens een dag waarop je het kan halen met of zonder manegepaard.
Dat is alle info die ik zo uit mezelf weet maar kijk eens op de site van vlp bijvoorbeeld, zij geven deze brevetten.