De paarden veranderen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jamess

De paarden veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:07

Sinds 3 maandjes heb ik een bij rijdpaard bij mij thuis staan tussen m'n eigen 4 andere paarden en pony's..

Dit ging allemaal heel goed, eerst natuurlijk wel de rangorde fase gehad maar daar zijn we (volgens mij) overheen. Zit nu alleen met een probleempje en dat is dat mijn eigen paarden sinds de komst van m'n bij rijdpaard heel erg veranderd zijn, agressiever naar elkaar toe, ze komen chagrijniger naar mij en m'n ouders toegelopen en ook met voeren zijn ze agressiever ondanks dat ze apart eten krijgen.

Mijn eigen paarden zijn allemaal ruinen en m'n bij rijdpaard is een merrie.

Weet iemand wat ik het beste kan doen nu... m'n bij rijdpaard weg doen of het nog even aankijken?

Ik hoef hier geen vervelende antwoorden op te hebben, alleen antwoorden waar ik iets aan heb.

Skinfaxi

Re: De paarden veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:11

Ik zou het nog even aankijken. Ze hebben natuurlijk ineens een merrie op hun terrein en nu lijkt het me dat er even 'rivaliteit' tussen hen in. Ik denk dat het wel over gaat na nog wat meer tijd

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:26

Lastig, vooral om dat dit na 3 maanden pas gaat spelen.

Ik denk dat ik ze uit elkaar zou halen. de merrie met 1 van de ruinen apart en de andere 3 ruinen bij elkaar.
Weet natuurlijk niet of je daar de mogelijkheid voor hebt

Jamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 21:46

KarinLF schreef:
Lastig, vooral om dat dit na 3 maanden pas gaat spelen.

Ik denk dat ik ze uit elkaar zou halen. de merrie met 1 van de ruinen apart en de andere 3 ruinen bij elkaar.
Weet natuurlijk niet of je daar de mogelijkheid voor hebt

Ik heb die mogelijkheid wel dus denk dat ik dat inderdaad maar even ga proberen. Hopelijk veranderd dan alles.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:20

inderdaad merrie bij 1 vriendje
de andere 3 vriendjes bij elkaar houden

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:01

Bij ons op stal hebben we dit probleem ook gehad, TS. Altijd ruinen gehad en toen kwamen er ineens twee merries bij. Dat werd matten en chagerijnig gedrag. Sinds de merries apart staan, is het probleem over. De rust is zogezegd weer terug. Je zou kunnen proberen de merrie tijdelijk ergens anders te zetten, zodat je kunt zien of het gedrag geleidelijk weer beter wordt bij de ruinen. Als dat het geval is, dan weet je dat de merrie er niet meer bij moet staan. ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:15

4 merries en 1 ruin is geen probleem maar andersom wel.
De ruinen willen allemaal de merrie lijkt me logisch.
De merrie uit de groep halen eventueel met 1 ruin is de enige oplossing helaas.

Patricia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:03

Je kunt er maar op 1 manier achterkomen :) Testen, proberen en observeren :) en dan weet je het snel genoeg

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:56

Ik zou het gewoon aankijken, het kan een fase zijn. Mocht het na een lange tijd nog niet veranderen dan zou het misschien handig zijn om terug te gaan naar de oude situatie?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:49

lady62 schreef:
4 merries en 1 ruin is geen probleem maar andersom wel.
De ruinen willen allemaal de merrie lijkt me logisch.
De merrie uit de groep halen eventueel met 1 ruin is de enige oplossing helaas.

4 merries en 1 ruin zou met een merrie als de mijne echt wel een probleem zijn hoor haha. 1 merrie/ruin verdraagt ze al niet, laat staan meerdere :') Als ze samen staan, en dat hebben ze een jaar lang gedaan, is ze zuur, agressief naar de anderen toe, ze gaat met zo veel mogelijk eten lopen, ... En niet iedereen op de wei is zo enthousiast om bij haar in de buurt te komen, dus apart is wel zo makkelijk :-) Zo'n draak is't nu ook weer niet hoor haha, ze is gewoon heel hongerig/enthousiast/onderzoekend/vergeet dat wij geen paarden zijn van 500kg.
Ze snuffelt en kroelt over de draad met haar vriendjes, zo is ze het gelukkigste. Af en toe de shetjes erbij, die verdraagt ze iets beter dan de paarden. Merries he :+