Ik ben gister bij een PRE wezen kijken. Mooi paard precies wat ik zoek alleen 1 nadeel, de handelaar.. Ergens heb ik er geen goed gevoel bij.
Rontgenologisch laten keuren is goed k.k. Mocht er iets mis zijn en ik hem dus niet wil kopen wil de handelaar eigenlijk niet weten wat er aan de hand is. (en verteld dus evt volgende koper ook niks) Het paard moet daar ter plekke rontgen gekeurd worden. Liefst door zijn eigen kliniek en doet moeilijk over als ik het over mijn eigen kliniek heb. 'foto's zijn foto's zegt hij steeds'. Nu stuurde die vandaag een bericht of mijn eigen dierenarts dan ook wel bloed kon afnemen tegen ongeoorloofde middelen... Hier heeft hij gisteren helemaal niets over gezegt.
Heb al veschillende positieve en negatieve verhalen over deze stal gehoord en daardoor ben ik erg aan het twijfelen wat ik nou moet doen.. T is echt precies t paard wat ik zoek en wil...
zou met iemand die moeilijk doet over keuren nooit in zee gaan.
Qwillion
Geplaatst: 25-08-14 22:32
Als hij al zo vreemd doet, en het niet toelaat zou ik er sterk mn twijfels bij hebben. Als je het paard echt graag wilt, moet je je zelf sterk maken en Eisen dat je eigen DA het paard keurt.
Als t paard afgekeurd wordt, zijn de kosten voor de verkoper volgens de wet! Of doet ie hier ook moeilijk over???
pennie17
Geplaatst: 25-08-14 22:33
Bij zo een handelaar zou ik juist alles laten na kijken. En zeker ook bloed laten aftappen door je eigen DA. En anders niet kopen, hoe mooi en geweldig het paard ook is.
senna21
Geplaatst: 25-08-14 22:35
Bij twijfel... niet inhalen
Twirrekwpn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 22:36
Heb er ook echt mijn twijfels bij maar omdat ik het paard zo gaaf vind is het toch lastig.. (tuurlijk zijn er wel meer paarden die ik gaaf vind) Hij wil zijn paarden niet rongen laten keuren. En dus de kosten niet betalen. Omdat hij zijn paarden zo goedkoop verkoopt wil die die kosten niet zegt hij Alleen klinisch, en zegt dan als ze klinisch gekeurd zijn moet je ze de verzekering in doen (bij volgens mij hippo zorg, 56 euro per maand had hij het over) en dit zowieso een jaar doen.. (dan is hij waarschijnlijk volgens de wet niet meer aansprakkelijk na 1 jaar) Hij zegt ik wil niet weten of er iets mis is en mocht er iets mis zijn, ocd oid dan kun je dat paard nog heel goed gewoon rijden...
Ik wil sws een rontgen goed gekeurd paard na elende met mijn vorige paard, ocd, spat en een kyste wil ik nu 100% rontgen goed.
Jessix
Geplaatst: 25-08-14 22:37
Vreemd verhaal. Het paard helemaal laten keuren door je eigen DA of anders van de deal afzien. Er zijn genoeg paarden die wel op een eerlijke manier verhandeld worden.
charysa
Geplaatst: 25-08-14 22:37
Mag ik weten welke handelaar? pb? ik heb ook een vaag vermoeden...
Anoeska27
Geplaatst: 25-08-14 22:41
Arjan1983 schreef:
Als t paard afgekeurd wordt, zijn de kosten voor de verkoper volgens de wet! Of doet ie hier ook moeilijk over???
Nee hoor, dit is wel een afspraak die vaak gemaakt wordt, maar er is niets verplicht. Vertel me anders het wetartikel maar waar dat staat.
TS ik zou er vanaf zien als er niet door mijn eigen DA gekeurd zou mogen worden.
Twirrekwpn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 22:43
Wou in eerste instantie mn paard mee naar mijn eigen kliniek. En mits niet goed gekeurd terug brengen. Toen ik dit zei flipte hij bijna. 'paard gaat pas het erf af als hij hier gekeurd is. Wie draait op voor evt schade tijdens vervoer?' toen zeiden we als dat paard niet te vervoeren is en als daar al risico aan zit wil ik hem niet eens.. Krabbelde toen wat terug maar alleen op zijn erf word gekeurd.. Heb al meer slechte verhalen over deze stal gehoord...
Jullie bevestigen wel mijn twijfel om het toch niet te doen
Krijg nu net een berichtje dat hij het paard al vast Klinisch heeft laten keuren en dat dat allemaal in orde is....
Anoeska27
Geplaatst: 25-08-14 23:00
wenckep schreef:
Krijg nu net een berichtje dat hij het paard al vast Klinisch heeft laten keuren en dat dat allemaal in orde is....
Ja ja, daar zou ik dus echt niet mee akkoord gaan. Ten eerste hoor je daarbij te zijn en ten tweede zou dat door een onafhankelijk dierenarts uitgevoerd moeten worden.
Niekje51
Geplaatst: 25-08-14 23:03
Hmmm, nou is dat even 'vriendelijk' van deze heer... En wat handig dat hij helemaal goed gekeurd is zonder dat jij ook maar iets weet van de gang van zaken Nee, geen zuivere koffie, ik zou hem ook laten staan. Succes met je beslissing.
ThreeFingers
Geplaatst: 25-08-14 23:03
Kun je niet, het röntgen onderzoek door zijn dierenarts laten doen, en vervolgens de foto's door ook je eigen dierenarts laten beoordelen?
pennie17
Geplaatst: 25-08-14 23:05
Ik zou m ook laten staan. Het klinkt wel heel vreemd....
Twirrekwpn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 23:06
Ja dat kan wel, maar las in een ander forum dat iemand ook haar paard daar heeft gekocht, Foto's heeft laten maken en tijdje laten was er toch iets mis. Opnieuw foto's gemaakt en zei die veearts t had al op de andere foto's te zien moeten zijn maar was het niet..
Daarom vertrouw ik ook niet echt op zijn dierenarts en foto's (al zou elke dierenarts te vertrouwen moeten zijn)
Joscaa
Geplaatst: 25-08-14 23:07
Door jouw kliniek rontgelogisch laten keuren overal waar jij wil dat foto's van gemaakt worden. Hem het paard naar de kliniek rijden, is het goedgekeurd, betalen en zelf mee naar huis nemen direct (bij zulke typische gevallen).
Maar eigenlijk zou ik hem bij voorbaat al laten staan als er zo geheimzinnig word gedaan over mogen keuren, in de verzekering moeten etc. Maarja; als je eenmaal voor een paard gevallen bent he....
Edit; bij vorige paard; Niet gezien of niet gezegd? Leg de foto's eens naast elkaar....
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 25-08-14 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoeska27
Geplaatst: 25-08-14 23:08
ThreeFingers schreef:
Kun je niet, het röntgen onderzoek door zijn dierenarts laten doen, en vervolgens de foto's door ook je eigen dierenarts laten beoordelen?
Nee, want wie zegt er dan dat de foto's van het juiste paard doorgestuurd worden? Er wordt echt meer mee gerommeld dan je zou denken.
genja
Geplaatst: 25-08-14 23:09
En houdt in je achterhoofd dat als je bloed laat trekken om evt achteraf te laten onderzoeken op ongeoorloofde middelen dit onderzoek dan heel duur is. Had het er laatst toevallig met onze dierenarts over omdat ze bij het lab dan echt hele specifieke testen moeten gaan doen kan dat onderzoek een paar honderd euro kosten. Maar ik moet zeggen klinkt niet heel positief deze verkoper zou nog even lekker verder kijken en staan genoeg paarden te koop!
R.X.
Geplaatst: 25-08-14 23:10
Lijkt mij dat je nu zelf het antwoord ook weet. Meteen ervan af zien. Ze zijn schaars maar er bestaan ergens bijna onvindbaar eerlijke verkopers.
Manon_1
Geplaatst: 25-08-14 23:13
Oei.. Klinkt niet heel fijn allemaal en ik denk dat je zelf ook al weet wat het beste is.. Als jij er niet 100% een lekker gevoel bij hebt, moet je het niet doen. Luister naar je intuitie, die is vaak een goede raadgever! Natuurlijk is dat nu even zuur omdat je bent gevallen voor dit paard, maar als je gevoel zegt niet doen, zou ik daar toch naar luisteren als ik jou was.
Uit nieuwsgierigheid ben ik nu wel benieuwd om welke handelaar het gaat
pennie17
Geplaatst: 25-08-14 23:15
Hier op bokt staan ook veel PRE's te koop. Zit daar niets tussen? Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop. Misschien kunnen we je helpen zoeken naar een betrouwbare pre. Ik zou iig niet verder gaan met de koop van dit paard tenzij hij hem wil verkopen onder jouw voorwaarden.
Twirrekwpn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 23:16
Hij wil dus niet het paard naar de kliniek brengen en daar laten keuren. Het moet allemaal op zijn terein gebeuren. Dat vond ik ook al vreemd. Volgens mij is het normaal dat koper en verkoper naar de kliniek gaan die de koper uitzoekt. En mits goedgekeurd het paard daarvandaan mee neemt/koopt.
Ik denk dat ik er wel uit ben en maar moet wachten tot het volgende perfecte paard voorbij komt
Nu bij 2 handelstallen geweest en bij beide geen goed gevoel.. Zouden ze echt bestaan eerlijke verkopers..