Wel of geen recht op korting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Wel of geen recht op korting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 17:44

Ik was pas via bokt bij iemand gekomen die hele mooie armbanden van paardenhaar maakt voor ook nog eens een leuk prijs dus had die facebook leuk gevonden zodat ik er updates van zou krijgen. Toen zag ik zaterdagochtend dat ze nu een actie had ''Dit hele weekend kosten alle armbanden met bedel 12,50 incl. verzenden en alle armbanden zonder bedel 10,- incl. verzenden!''. Aangezien ik al erg lang zo'n armband wil en dat natuurlijk echt niet duur is wist ik dus al dat ik er een wilde, maar moest toen eerst bij een pony kijken en vervolgens mee schrijven, daarna nog rijden en de vrouw bij wie ik rijd wilde ook graag een armband dus daar nog samen armbanden uitgezocht, zij direct besteld ik dacht dat doe ik morgen wel want was elf uur pas thuis en aangezien ik zeven uur alweer op pad ging ging ik direct slapen.

Dag erna dus zeven uur op pad gegaan en daarna nog wezen zwemmen dus was weer pas half elf thuis. Om kwart voor elf heb ik direct een berichtje gestuurd met welke armband ik zou willen. Er stond zelf op de pagina dat je kon bestellen door middel van een berichtje gewoon. Nu kreeg ik vanochtend dus bericht dat het alleen van het weekend gelde en ik toch de normale prijs moest betalen. Het gaat maar om een paar euro, maar die paar euro kan ik ook wel ergens anders beter aan besteden. Dat ik de korting niet ga krijgen is wel duidelijk want omdat zij het maandag pas heeft gelezen valt het volgens haar dus niet meer binnen het weekend.

Toen ik vervolgens zei dat je bij Divoza toch ook korting tot 23.59 kreeg als je voor die tijd bestelde, ook al verwerken ze de order de dag erna ook pas kreeg ik geen antwoord meer. Laatste wat ze heeft gezegd is dat ik haar slecht probeerde te praten. In mijn ogen kun je iemand alleen slecht praten als je er leugens over verspreid. En aangezien ik enkel de waarheid naar buiten breng lijkt dat mij toch iets totaal anders dan slecht praten, maar kennelijk mogen alleen goede verhalen worden verteld tegenwoordig.

Maar het punt is dus, had ik recht op korting omdat ik zondag om 22.48 bestelde, of heb ik inderdaad geen recht op korting omdat zij het pas vandaag las?

Myrthe64

Re: Wel of geen recht op korting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:46

Ik denk dat je zeker recht op korting heb!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:47

Jij hebt het in dat weekend besteld, lijkt mij dus dat je dan nog recht hebt op die korting? Dat zij t pas maandag las is haar probleem.. Jij had het al bij haar besteld. :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:47

Ja misschien wel recht maar ik zou er al klaar mee zijn.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:48

Je hebt inderdaad recht op korting. Maar het ziet er niet naar uit dat je dat gaat krijgen :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:49

Lijkt mij ook dat je gewoon recht op die korting hebt. Je hebt het in het "actie weekend" besteld. Dus het zou, in mijn ogen, geen discussie punt kunnen/mogen zijn..

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:49

Idd je hebt recht op die korting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:53

Recht op vind ik wat groot. Meestal zijn de mensen die die armbandjes maken eenmans "zaakjes" 9 vd 10 keer zonder KVK, zonder belasting erover te betalen enz.
Maar het zou wel netjes zijn om je die korting te geven. Ik zou er namelijk ook vanuit gaan dat het weekend duurt tot zondag 23.59.

En om er nou een topic over te maken.. Beetje overdreven imo. Je hebt te maken met een eenmans zaak en het gaat over een paar euro. Je hebt geen probleem met een grote winkel die je 100 euro korting belooft hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:54

Het weekend duurt tot zondag 23:59 uur lijkt mij. Dus als jij jouw berichtje om 23:15 uur hebt verzonden, heb je gewoon nog recht op korting.

Maar ik vraag me af of je überhaupt nog een armband daar vandaan zou willen hebben...?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 17:56

Dit soort zaken houden me altijd bezig en begin dan bijna te twijfelen, maar gelukkig zat ik dus toch niet verkeerd :) dat ik de korting niet ga krijgen was al wel duidelijk inderdaad, maar nu ik weet dat ik wel gewoon goed zat kan ik het weer naast me neer leggen. En @nini_Roosje, het gaat mij meer om het principe en dat ze dan ook nog eens zegt dat ik haar slecht probeer te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:57

kohtje schreef:
Ja misschien wel recht maar ik zou er al klaar mee zijn.
Inderdaad... zeker bij iets dat nog gemaakt moet worden. :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:58

Je hebt inderdaad gewoon recht op die korting. Wel slechte service van haar kant, zo ga je er niet nog eens wat bestellen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:59

_Zoe schreef:
Dit soort zaken houden me altijd bezig en begin dan bijna te twijfelen, maar gelukkig zat ik dus toch niet verkeerd :) dat ik de korting niet ga krijgen was al wel duidelijk inderdaad, maar nu ik weet dat ik wel gewoon goed zat kan ik het weer naast me neer leggen. En @nini_Roosje, het gaat mij meer om het principe en dat ze dan ook nog eens zegt dat ik haar slecht probeer te praten.

Ja dat is wel gek idd.
Al zijn de meeste armbandjes makers vaak ook nog erg jong. Dus misschien tilt ze er iets te zwaar aan. Of heeft ze verkeerd ingeschat hoeveel meer bestellingen ze er van kreeg.

Gewoon naar een ander gaan! er zijn genoeg mensen die een mooi bandje kunnen maken!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:02

Je hebt recht op korting, maar ik vind het lichtjes overdreven om een topic te openen.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:14

Ik zou sowieso meteen niet meer geïnteresseerd zijn bij zo'n houding van de verkoper.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:20

Topic vind ik ook erg overdreven..
Je noemt dan geen namen maar de meeste kennen haar wel, dus denk dat de meeste ook wel weten waar het over gaat.. Vind ik zwartmaken. En volgens mij is het een meisje van 14 ofzo, dus wat verwacht je dan, dat ze zich gedraagt als een super professioneel iemand van 25 met kvk-nummer en al?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:42

Ze is 19, dat is ouder dan mij dus dan verwacht ik dat ze zich ook zo gedraagt. Daarbij zie ik niet in wat hier zwart maken aan is aangezien het precies is hoe het is gegaan, in mijn ogen heet dat waarheid. En nee de waarheid is niet altijd leuk, had even goed graag verteld over mijn mooie nieuwe armband hier als die er was gekomen. Daarbij kan ik er niks aan doen dat jij weet wie het is.

En nee ik ben nu inderdaad al niet meer geïnteresseerd, maar vind het gewoon jammer dat mensen zo kunnen doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:45

Lijkt mij dat dit topic gesloten kan worden.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:08

@TS Ik snap ook niet wat er zwartmaken aan is. Maar de waarheid vertellen kan nog wel zwartmaken zijn, het is namelijk slechte verhalen over iemand verspreiden.

Het is niet zwartmaken omdat je niet erbij zegt wie dit heeft gedaan.
Gelukkig heb je niks besteld en ben je geen geld kwijt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:15

Ik zie niet in waarom topic gesloten zou moeten worden? Ervaring uit de eerste hand, ts blijft netjes. Gewoon wel heel jammer. Ja, je hebt recht op die korting. JJammer dat het zo gelopen is.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:15

Als deze persoon hier al niet correct in kan zijn zou ik verder al geen zaken meer met haar doen :)

Je hebt er idd recht op maarja....

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:18

Ben het met ts eens.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Als deze dame niet professioneel is haal ik er ook niet mijn spullen vandaan.
Zoek ik wel een ander die wel haar eigen regels na leeft

Zou graag via pb willen weten om wie get gaat. Ik ben al een tijdje opzoek naar een armband zonder bedels/poespas dus zou zo iemand dan graag overslaan

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:22

Als jij om kwart voor elf 's avonds nog eens aankomt; ik zou ook balen als ik die maker was want dat is voor mij weer een beetje geld minder.
Maar dit is absoluut geen excuus voor deze reactie; degene heeft geen openingstijden en er staat dat je gewoon een berichtje moet sturen.
Ik vind niet dat je dan nog de korting als verkoper mag weigeren; dan had je tijden moeten afspreken want in principe is 'weekend' van zaterdag 0:00 tot zondag 23:59.
Ik snap jou reactie dan volledig. Je had gewoon recht op je korting.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:30

Dan had de betreffende persoon die actie maar niet moeten aanbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:44

Ik snap niet waarom het topic gesloten zou moeten worden maar ook niet waarom iedereen nou direct 1 iemand zou moeten geloven op 1 negatief verhaal.

Ik snap de frustratie van TS helemaal, maar onschuldig tot het tegendeel is bewezen toch? Misschien wel zo netjes voor omstanders om eerst de ander ook zijn of haar verhaal te laten doen…

Wat betreft de acties…. Tja op zich kan ik me van beide kanten wel wat voorstellen. Ik snap dat je zoiets zult hebben van weekend is weekend, 23:59 is het weekend pas voorbij. Aan de andere kant, dan zegt degene die om 1 over 12 nog een berichtje stuurt ook 'maar het scheelt maar een paar minuten' of 'bij mij was het nog voor 12 uur'…

Wijze les voor de volgende keer; niet uitstellen, maar gewoon gelijk een berichtje sturen. :+