Laatst ben ik erachter gekomen dat mijn trailerwanden rot zijn, de eerste 10 cm is ongeveer nat en rot.
Hier kwam ik helaas pas achter nadat mijn paard de rubber trapbescherming kapot trapte. Toen ik meerdere stukken rubber weghaalde bleek hij van voor naar achteren kletsnat te zijn en vallen er stukjes hout af. Steek er met een dunne schroevendraaier zo 1,5 cm in. Aan de buitenkant is helemaal niks te zien.
Onwijs balen natuurlijk, heb de trailer nog maar net.
Nu is er een oplossing om de wanden te repareren door de eerste 20 / 25 cm te vervangen en deze met een H-profiel aan de oude wand te bevestigen.
Ik heb gezegd dit niet te willen omdat ik er helemaal niks over kan vinden. Ik twijfel heel erg omdat ik er geen informatie of andere gevallen over kan vinden en ik vraag mij dan af waarom dit niet vaker gedaan wordt. Het scheelt toch in materiaal.
Kan iemand mij vertellen of dit een degelijke manier is om je trailer op te knappen? Heeft iemand er ervaring mee, blijft het mooi? Gaat het niet sneller rotten of iets dergelijks?
De trailer is verder heel erg knap, het is een blauwe Henra Amazone uit 2005 met aluminium bodem (welke wel nog helemaal goed is).
Henra dealer/fabriek is gebeld en deze kleur blauwe platen zijn niet meer leverbaar.
De onderste rand die werd voorgesteld te maken zou dan zilvergrijs worden, net als het polyester dak. Dan is het misschien minder storend dan een hele andere kleur op de wanden.